וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: מצאנו את האי אטלנטיס - בלב ספרד

לאחר שנים של ויכוח ער בין ארכיאולוגים אם כלל היה קיים, קובע צוות חוקרים בינ"ל כי מצא את מיקומו של "האי הנעלם" עליו כתב אפלטון. לדבריהם, הוא שכן דווקא בלב ספרד

בשעה שביפן מנסים להתמודד עם נזקי נחשול הצונאמי האדיר שפקד את חופי המדינה ביום שישי האחרון, צוות חוקרים בינלאומי טוען כי מצא את האי "אטלנטיס", שעל פי הערכות נעלם על ידי גלי צונאמי לפני אלפי שנים. פרופ' ריצ'רד פרוינד, שהוביל את צוות החוקרים, אמר בסוף השבוע כי הצוות מצא את מיקום "האי הנעלם", דווקא על פני היבשה - צפונית לעיר קאדיז בספרד.

צוות הארכיאולוגים והגיאולוגים חשד תחילה בביצה גדולה הנמצאת צפונית לקאדיז כמיקומו של האי. במשך שנתיים חקרו צילומי לוויין, מפות מתקדמות והשתמשו בטכנולוגיה לחקר תת-ימי על מנת לאשש את השערתם. בהמשך, הם מצאו במרכז ספרד שורת אתרי זיכרון שבנו פליטי האי, ממצאים שלדברי פרוינד מחזקים את ההשערה המקורית. להערכתו, תושבי אטלנטיס ששרדו את הצונאמי נמלטו אל היבשה, והקימו שם ערים חדשות.

על אף שלא ניתן לקבוע עדיין באופן חד משמעי כי אטלנטיס אכן נקבר בביצות הספרדיות, פרוינד מאמין כי איתור ערי הזיכרון מוסיף לביטחונו בכך שמיקומו של אטלנטיס אכן נמצא בדרום ספרד, ועל כן צוותו ימשיך במחקר ביתר שאת.

הפילוסוף היווני הנודע אפלטון כתב אודות האי לפני 2,600 שנים, ותיאר אותו כאי רחב-ממדים, הגדול מלוב ומ"אסיה הקטנה" (מזרח טורקיה של ימינו), אשר ממוקם בין 'עמודי הרקולס', שמו העתיק של מצר ג'יברלטר. על כן, לאורך שנים חיפשו החוקרים את האי באזור המצר, בים התיכון ובאוקיינוס האטלנטי. הקושי במציאתו והעובדה כי נעלם "בין ליל", כפי שכתב אפלטון, הביאו לכך שלאורך שנים התנהל ויכוח ער בקרב גיאולוגים וארכיאולוגים האם האי כלל היה קיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully