וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס ביקור: הכירו את הרמטכ"ל הזמני נוה

בעקבות פסילת מועמדותו של גלנט לרמטכ"ל, מי שיזכה לפקד באופן זמני על צה"ל הוא האלוף יאיר נוה. קווים לדמותו של חובש הכיפה מזכרון יעקב, שאולי יהיה הרמטכ"ל ה-20

האלוף יאיר נווה, סגן הרמטכ"ל המיועד אוקטובר 2010. דובר צה"ל
היה מפקד חטיבת גולני. יאיר נוה/דובר צה"ל

המרוץ ללשכת הרמטכ"ל אמנם פתוח, אולם האלוף יאיר נוה נמצא, לפחות לכאורה, בעמדה עדיפה על יתר המועמדים, לאחר ששר הביטחון אהוד ברק הודיע אמש (שלישי) על כוונתו למנותו כרמטכ"ל באופן זמני. מי הוא, אם כן, האיש שיפקד על צה"ל בימים מתוחים אלה?

נוה השתחרר משירות פעיל בצה"ל במאי 2007. את דרכו הצבאית הוא החל עם גיוסו בשנת 1975 לחטיבת גולני, שם עלה בסולם הדרגות והתפקידים, ובשנים 1991 – 1993 היה מפקד החטיבה. בהמשך כיהן כקצין צנחנים ראשי ומפקד אוגדת עזה, ולאחר מכן מילא שני תפקידי אלוף כשעמד בראש פיקוד העורף. לאחר מכן מונה לאלוף פיקוד המרכז. במהלך כהונתו בפיקוד המרכז אישר לכאורה נוה חיסולים בניגוד להוראת בג"ץ, כפי שנחשף במסמכים שהעבירה ענת קם לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו.

נוה הוא חובש כיפה שמצא את עצמו בלב המחלוקת הציבורית סביב תוכנית ההתנתקות בשנת 2005, בעת שכיהן כאלוף פיקוד המרכז. הוא מחזיק בתואר ראשון בהיסטוריה ומדע המדינה ותואר שני במדע המדינה ולימודי המזרח התיכון. כמו כן, סיים בהצטיינות את לימודיו במכללה לביטחון לאומי. הוא נשוי ומתגורר בזכרון יעקב, עם אשתו וארבעת ילדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully