וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וארה"ב חתמו על הסכם לפיתוח החץ 3

ישראל וארצות הברית חתמו על הסכם פיתוח למערכת היירוט לטילים "חץ-3". המערכת תספק לישראל את היכולת ליירט נשק להשמדה המונית מחוץ לאטמוספרה

משרד הביטחון ומחלקת ההגנה של ארצות הברית חתמו הערב (ראשון) על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח הטיל המיירט "חץ-3" ושילובו במערכות ההגנה נגד טילים של ישראל. ממשרד הביטחון נמסר לאחר החתימה, כי "ההסכם יעניק לישראל את היכולת להתמודד עם איומי הטילים הבליסטיים בטווחים גדולים, ואת היכולת ליירט נשק להשמדה המונית מחוץ לאטמוספרה".

יחד עם מערכות הגנה ישראליות נוספות נגד טילים, המיירט החדש צפוי לספק מעטפת הגנה רב שכבתיות משולבת, אשר תאפשר לכוחות הישראליים הזדמנויות יירוט מרובות כנגד איום הטילים הבליסטיים. בהודעת משרד הביטחון נמסר עוד כי "ההסכם ממשיך את ההיסטוריה הארוכה והמוצלחת של שיתוף הפעולה בין מדינת ישראל לבין ארה"ב בתחום טכנולוגיית ההגנה נגד טילים". על ההסכם חתמו ראש המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון, אופיר שוהם, וראש הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים, גנרל פטריק או'ריילי.

במאי השנה חשפה ישראל את הגרסה השלישית של הטיל המפורסם, שנועד ליירוט טילים בליסטיים לטווח ארוך. מערכת "חץ 3" נועדה ליירט טילי אויב בחלל ולהתמודד עם טילים בליסטיים לא קונבנציונליים. עם זיהוי השיגור של הטיל לעבר הטריטוריה הישראלית, נורה הטיל לחלל. לאחר היציאה מהאטמוספרה, הטיל ממשיך להתקדם לעבר טיל האויב בעזרת מנוע מייצב. בינתיים, מערכת מכ"ם שנמצאת על הקרקע מזהה את ראש הנפץ של טיל האויב, ומעבירה את הנתונים לטיל החץ. בשלב זה, הטיל נכנס למסלול חדש בכיוון הראש הגרעיני ונע לעברו עד הפגיעה. הניסוי הראשון במערכת צפוי להתקיים כבר בתחילת שנת 2011, ומשירותי הביטחון נמסר כי הוא מתאים גם לסוללות אמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully