וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: המשט הלובי יגיע לעזה תוך 3 ימים

ניר יהב ויהושע בריינר

11.7.2010 / 11:55

יו"ר הוועד הפלסטיני להסרת המצור על עזה, חבר הפרלמנט ג'מאל חודרי אמר במסיבת עיתונאים כי הספינה הלובית תגיע לנמל עזה "ולא לשום נמל אחר". בשייטת נערכים לקבל את פניה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, המכהן גם כיושב ראש הוועד להסרת המצור על רצועת עזה, אמר הבוקר (ראשון) כי הספינה הלובית העושה את דרכה לרצועת עזה תגיע "לחופי עזה תוך שלושה ימים". במסיבת עיתונאים שקיים ברצועת עזה הוסיף חודרי, הנמצא בקשר עם משתתפי המשט הלובי, כי הספינה עושה את דרכה לעזה "ולא לשום נמל אחר".

"מטרותיהם של פעילי הספינה הן שתיים: הומניטרית, דהיינו העברת ציוד ותרופות לתושבי עזה, ופוליטית, דהיינו שבירת הבידוד והמצור המוטל על הרצועה", אמר חודרי. הוא קרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולא לאפשר לישראל למנוע מהספינה להגיע לעזה. "על העולם לרסן את ישראל וללחוץ עליה שלא תאסור מהספינה לעגון בעזה", אמר.

עד כה לא ברור האם הספינה תגיע לעזה או שתמשיך במסלולה המקורי לנמל אל-עריש שבמצרים. בכיר בארגון הפיתוח הלובי "קדאפי", שארגן את המשט ושבראשו עומד בנו של שליט לוב - סיף אל-איסלאם קדאפי, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הספינה "עושה את דרכה לעזה ולא משנה את מסלולה".

העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח כי ישראל וארה"ב מפעילות בחשאי לחץ על סיף אל-אסלאם קדאפי שימנע מהספינה להגיע אל עזה. בכיר בלוב ציטט את סיף אל-אסלאם באמרו: "כל הדברים הללו לא מעניינים אותי. אני לא מפחד מהדברים האלה. המשימה שלנו היא הומניטרית ובאנו לעשות טוב. לא באנו לבצע פעולה צבאית או טרוריסטית".

בשייטת מתכוננים להשתלטות

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר בראיון לגלי צה"ל כי ישראל לא תיתן לספינה הלובית לפגוע בריבונות שלה. "אני מאוד מקווה שהשכל הישר יהיה פה הגורם המכריע והספינה תיקח לכיוון אל-עריש", אמר.

גורמים בצה"ל ובמערכת הביטחון מעריכים כי הספינה הלובית תנסה להגיע לנמל עזה ולא לאל-עריש. בניגוד לדיווחים כי המסע יימשך כשלושה ימים, בצה"ל מעריכים כי הספינה תגיע למרחק של קילומטרים ספורים מהמים הטריטוריאליים של ישראל כבר במהלך 24 השעות הקרובות.

כמו כן, בחיל הים ובשייטת 13 מוכנים לאפשרות של השתלטות על הספינה, אולם מעריכים כי הדברים לא יגיעו לכדי כך. ההערכה הגורפת במערכת הביטחון, היא שהספינה תיתקל בספינות הטילים של חיל הים כמה עשרות קילומטרים לפני כניסתה למים הטריטוריאליים של ישראל.

לדברי גורמים בצה"ל, כדי להימנע ממפגש, הספינה תיאלץ לפנות לכיוון מצרים, וזאת ללא התערבותם של כוחות הקומנדו. "אם יהיה צורך נעצור את המשט", אומרים גורמים בצה"ל, "אנו עוקבים אחר נתיבה ומאמינים כי לא יהיה צורך בהכנסת כוחות השייטת למניעה ההגעה לרצועה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully