וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות בנגב: מתי נקבל "כיפת ברזל"?

רמי שני

29.4.2010 / 16:25

ראשי הרשויות בעוטף עזה שלחו מכתב לשר הביטחון בו דרשו לדעת את לוח הזמנים של התקנת מערכת ההגנה "כיפת ברזל". "אם אין הגנה של כיפת ברזל, שיתנו לנו הגנת בטון"

חמשת ראשי הרשויות באזור עוטף עזה שיגרו במהלך סוף השבוע מכתב לשר הביטחון אהוד ברק ובו הם דורשים לדעת את לוח הזמנים המדויק להתקנת מערכת ההגנה מפני רקטות "כיפת ברזל". זאת לאחר שנפגשו עם מנכ"ל משרד הביטחון לפני שבועיים, אז הובהר להם שכרגע אין תקציב להתקנת המערכת בישוביהם.

החמישה, דוד בוסקילה ראש עיריית שדרות, חיים ילין ראש המועצה האזורית אשכול, יאיר פרג'ון ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, מאיר יפרח ראש המועצה האזורית שדות נגב, ואלון שוסטר ראש המועצה האזורית שער הנגב, טוענים במכתבם כי המידע שקיבלו, סותר את ההבטחות שניתנו לישובים במהלך השנים האחרונות.

"קיבלנו ממנכ"ל המשרד מידע המבהיר כי בניגוד להבטחות המפורשות שניתנו לנו ולכלל תושבי המדינה במהלך שלוש השנים האחרונות, אין כעת תקציב להצטיידות המאסיבית הנחוצה להגנת תושבי קו העימות הדרומי", כתבו. "אנחנו מבקשים לדעת – מהו לוח הזמנים להצטיידות במערכות "כיפת ברזל" שיאפשר מתן מענה מיטבי לישובי "עוטף עזה?".

16 יישובים בטווח סיכון

ראשי הרשויות לא מסתפקים רק במכתב. "אנחנו מגבשים עתה עתירה לבג"ץ, כדי להביא לכך שהמדינה תממן ייצור של שש מערכות כיפת ברזל. זאת כפי שנדרש עבור אזור עוטף עזה, או שתממן מיגון לישובים עד לטווח של שבעה קילומטרים או פיתרון אחר, שהמדינה תקבע" אמר חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול.

ילין הוסיף כי "נפגשנו עם מנכ"ל משרד הביטחון לפני שבועיים ושמענו ממנו שאין כסף להצטיידות מעבר לשתי המערכות שנעשו בשלב הפיתוח. אנחנו מבינים עתה שצריך כאן שש מערכות. אז אם אין הגנה של כיפת ברזל, שיתנו לנו הגנת בטון". לדברי ילין, מתוך כלל יישובי המועצה, 16 קיבוצים ומושבים בטווחי הסיכון, אינם ממוגנים.

במשרד הביטחון דחו את טענות התושבים. גורמים במשרד אמרו לוואלה! חדשות שתכנית הפיתוח כללה הקמה של שתי המערכות והן יהיו מבצעיות כבר בחודש ספטמבר או אוקטובר הקרובים.

במשרד אומרים שעתה נעשים מאמצים לגייס תקציבים לפיתוח מערכות נוספות, כי קיים צורך בהן לא רק לנגב אלא גם למקומות אחרים. לדברי אותם גורמים, צה"ל עוסק עתה בהטמעה של המערכת והכנתה לפעילות מבצעית, דבר המחייב למידת ההפעלה והקמה של מערך תרגול מבצעית. בישראל מקווים לקבל סיוע אמריקאי למימון הצטיידות נוספת ופיתוח הכשירות המבצעית. מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במילואים אודי שני, אמר שהנושא עלה בשיחותיו של שר הביטחון אהוד ברק בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully