וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחל חשוד ברצח פלסטינים והנחת מטען לשטרנהל

1.11.2009 / 18:00

הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו את יעקב (ג'ק) טייטל, בחשד שירה למוות בשני פלסטינים. בנוסף הוא חשוד שהטמין מטען חבלה בביתו של פרופ' שטרנהל. טייטל סיפר שפעל נגד הקהילה ההומו-לסבית. גורם בשב"כ: "טייטל לא ביצע את פיגוע הירי בבר הנוער בת"א"

(צילום: נעם כהן, גדעון צנטנר, הערוץ הראשון, עריכה: יאיר דניאל, לירז ליבנה, קריינות: אילן שניג)


הותר לפרסום כי השב"כ, ביחד עם משטרת ישראל, עצרו בחודש אוקטובר האחרון את יעקב (ג'ק) טייטל בן 37, תושב ההתנחלות שבות רחל, בחשד שעמד מאחורי סדרה של מעשי רצח והטמנת מטעני חבלה. טייטל, יליד פלורידה שבארצות הברית, נשוי ואב לארבעה ילדים, הוא החשוד בהטמנת מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15. כמו כן טייטל חשוד ואף הודה ברצח של שני פלסטינים בשנת 97.

מחקירת השב"כ והמשטרה עולה כי טייטל פעל לבדו בכל האירועים המיוחסים לו. טייטל נעצר באוקטובר האחרון בזמן שהיה נתון תחת מעקב של השב"כ והימ"מ בשכונת הר נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים הקוראים "ללכת בעקבות המפגע מבר הנוער בתל אביב" ולרצוח חברים בקהילה ההומו לסבית. טייטל היה נתון בחקירת שב"כ ולא הורשה לראות את עורך דינו עד לפני שבוע.

החשוד ברצח פלשתינאים יעקב טייטל. אסור להשתמש
חשוד במספר מעשי רצח נגד פלסטינים. יעקב טייטל/אסור להשתמש

בחקירתו הודה טייטל במעשי רצח אחרים. טייטל סיפר לחוקרים כי כשעלה לארץ בשנת 97 הצליח להבריח אקדח בטיסתו. האקדח שימש אותו, לדבריו, לרצח נהג מונית ערבי ישראלי, וחודשים לאחר מכן גם לרצח של פלסטיני סמוך ליישוב כרמל שבדרום הר חברון. טייטל סיפר כי הגיע ארצה במיוחד לצורך ביצוע הפיגועים, כשהמניע היה סדרת פיגועי התאבדות שביצעו פעילי טרור בישראל באותה תקופה.

לאחר שביצע את שני מעשי הרצח הטמין טייטל לדבריו את האקדח סמוך לבית החולים שערי צדק בירושלים. יחד עם זאת, למרות ניסיונות חוקרי השב"כ לאתר את האקדח, הוא לא נמצא במקום בו אמר טייטל, ולטענת החוקרים הסיבה לכך היא השינויים והשיפוצים שנעשו במקום.

אמצעי לחימה שנמצאו ברשות יעקב טייטל. אסור להשתמש
מצבור הנשק שטייטל החביא/אסור להשתמש

טייטל קשר את עצמו גם למעשים כנגד הקהילה ההומו לסבית. הוא הודה בחקירתו כי בשנת 1997 דקר צעיר פלסטיני בגן העצמאות בירושלים, לאחר שחשד כי הצעיר ניסה לשדל אותו לקיים עימו יחסי מין. למשטרה ולשב"כ אין כל תיעוד של אירוע דקירה זה.

טייטל גם הודה בחקירתו כי בשנת 2007, כשלושה חודשים לפני קיום מצעד הגאווה בירושלים, תכנן לבצע פיגוע במשרדי הקהילה בעיר וכן לפגוע באישים שונים בקהילה. מקורביו סיפרו כי טייטל אף ייחס לעצמו את מעשה הרצח בבר הנוער של הקהילה ההומולסבית בת"א, אולם גורם בכיר בשב"כ הדגיש כי מהחקירה עולה באופן ודאי שטייטל לא ביצע את פיגוע הירי בבר הנוער בתל אביב.

טייטל חזר לארצות הברית למספר שנים ושב ארצה בשנת 2000, ואז נעצר על ידי המשטרה לאחר ששמו נקשר לסדרה של עבירות רצח, אולם לאחר חקירה הוא שוחרר.

לאחר מעצרו של טייטל הוא הוביל את החוקרים למצבור אמצעי לחימה בהתנחלות שבות רחל בה הוא מתגורר. בין השאר מצאו החוקרים עשרה כלי נשק, כמה עשרות מחסניות ומאות כדורים. בחקירתו סיפר כי את כלי הנשק, בינהם רובה צלפים מסוג רוגר, רובה M15 רובה AR15 ובראונינג 9 מילימטר הצליח להבריח ארצה מארצות הברית במכולה.

את מטעני החבלה ייצר טייטל באחד מחדרי ביתו שם נמצאו מרכיבים ששימשו אותו להכנת המטענים. טייטל סיפר בחקירתו כי הטמין את מטען החבלה סמוך לביתו של פרופסור זאב שטרנהל. המטען הוגדר על ידי השב"כ כמטען מתוחכם שהיה עשוי לגרום למותו של שטרנהל. טייטל סיפר כי החליט לפעול נגד שטרנהל לאחר שזה קרא במאמר למותם של מתנחלים בשטחים. לדבריו שטרנהל נראה לו כמטרה אטרקטיבית משום שזכה בפרס ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טייטל הודה בנוסף כי במרץ 2008 הניח מטען חבלה במסווה של משלוח מנות בפתח בית משפחת אורטיז כתוצאה מהתפוצצות המטען נפגע עמי אורטיז בן 15 באורח קשה מאוד. בחקירתו אמר טייטל כי החליט לפעול כנגדם מכיוון שמדובר במשפחה של מיסיונרים יהודים משיחיים, שלטענתו פעלו על מנת ללכוד "יהודים חלשים".

בשב"כ אומרים כי חקירתו של טייטל עדיין נמצאת בעיצומה, אולם נמצאת בשלביה הסופיים לקראת הגשת כתב אישום. גורם בכיר בשב"כ סיפר כי טייטל פעל כמפגע בודד ולא שיתף איש במעשיו או בתכנוניו מחשש שהדבר יוודע לשב"כ. כמו כן אמר הגורם כי טייטל לא התייעץ בשום שלב עם סמכות רבנית כזו או אחרת בקרב המגזר הדתי.

עדי קידר, עורך דינו של טייטל, אמר לאחר חשיפת הפרשה כי "כבר בפגישה הקצרה שערכתי איתו היה ברור שמדובר באדם מעורער בנפשו ולכן טיב הודאותיו לא ברור עקב מצבו הנפשי. החשוד שטח בהודאותיו את הדברים ההזויים בפני חוקרי השב"כ והם לא הביאו זאת בפני בית המשפט ולא הביאו אותו בפני פסיכיאטר שיבחן את מצבו הנפשי. זה אמור להיות אינטרס שלהם לבחון האם החשוד שלטענתם הודה בכל מה שכתוב הוא אכן שפוי ובכוונתי לבקש מבית המשפט לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully