וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: "מתה המפגינה שנפצעה בבילעין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.1.2011 / 10:11

ג'וואהר אבו רחמה נפגעה אתמול בהפגנה השבועית סמוך לבלעין משאיפת כמות גדולה של גז מדמיע. מבית החולים נמסר כי הבוקר מתה אבו רחמה. לפני כשנה וחצי נהרג אחיה מירי צה"ל

מקורות פלסטינים דיווחו כי ג'וואהר אבו רחמה בת ה-36, שנפגעה אתמול בהפגנה השבועית בבילעין כתוצאה משאיפת כמות גדולה של גז מדמיע, מתה הבוקר (שבת) בבית החולים ברמאללה. אבו רחמה היא אחותו של באסם אבו רחמה, שנהרג מפגיעת קליע גז לטווח מוגדל במהלך הפגנה בבילעין ב-17 באפריל, 2009.

אבו רחמה פונתה אתמול באמבולנס במהלך ההפגנה בבילעין. הרופאים בבית החולים ברמאללה מסרו לבני משפחתה כי אבו רחמה סובלת מהרעלה שנגרמה מהחומר הפעיל בגז המדמיע וכי היא אינה מגיבה לטיפול. הרופאים נלחמו על חייה במשך כל הלילה אולם בסופו של דבר היא מתה.

אח נוסף במשפחה, אשרף אבו רחמה, נורה על ידי חייל צה"ל כשהוא כפות, במהלך ההפגנה השבועית בנעלין. האירוע תועד על ידי ארגון "בצלם". בחודש יולי האחרון הורשע סא"ל עמרי בורברג, שהורה לפקודו, סמ"ר לאונרדו קוראה, לירות באבו רחמה, בניסיון לאיומים. קוראה הורשע בשימוש בלתי חוקי בנשק. שניהם הורשעו גם בהתנהגות בלתי הולמת. בשבוע הבא יינתן גזר דינם.

אתמול השתתפו כ-1,000 פלסטינים, ישראלים ואזרחים זרים בהפגנה השבועית נגד גדר ההפרדה סמוך לכפר בלעין, כך נמסר ממארגני ההפגנה. מדובר צה"ל נמסר, כי המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהגיבו על ידי אמצעים לפיזור הפגנות. בהפגנה נכח גם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד שאמר למפגינים, כי "אנו עומדים לצדכם ותומכים במאבקכם".

"זועמים על הברוטליות הישראלית"

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) קרא לפתוח בחקירה פלילית נגד הקצינים והחיילים האחראים להריגתה של אבו רחמה. לדבריו, "צה"ל מוכיח שוב שהוא נאבק בנשק קטלני במפגינים לא אלימים נגד גדר ההפרדה. הדבר מהווה עבירה על החוק הישראלי והבינלאומי כאחד".

חבר הפרלמנט הפלסטיני מוסטפא ברגותי קרא לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל להפסיק לירות גז מדמיע לעבר מפגינים. בנוסף קרא לאזרחים הפלסטינים ולרופאים בבתי החולים "לתעד את התקריות והפשעים הללו כדי שיהיה ניתן להעמיד את ישראל לדין בינלאומי ולרדוף אחרי מנהיגיה".

מוחמד חטיב, חבר הוועדה העממית בבילעין אמר הבוקר כי "אנו המומים וזועמים על הברוטליות הישראלית, אשר פעם נוספת עלתה בחיים של מפגינה בלתי-אלימה. התגובה הקטלנית והבלתי אנושית של ישראל למאבק העממי לא תעבור בשקט. בפתחו של עשור חדש, הגיע הזמן שהעולם ידרוש מישראל לתת דין וחשבון על מעשיה ולשים סוף לכיבוש". עו"ד מיכאל ספרד המייצג את המשפחה הוסיף כי "את הבן הרגו בכינון ישיר, את הבת חנקו בגז. שני מפגינים אמיצים נגד משטר שהורג חפים מפשע ולא חוקר את עברייניו. לא נשקוט, לא נוותר ולא נחסוך במאמצים עד שהאחראים יתנו את הדין. והם יתנו".

צה"ל מסר כי מדובר בירי שגרתי של גז מדמיע לעבר המפגינים. לדברי צה"ל אבו-רחמה נפצעה קל, שוחררה מבית החולים, ומאוחר יותר מתה מפצעיה. בניגוד לטענת צה"ל, הפלסטינים אומרים כי המפגינה שנהרגה הלילה לא שוחררה בשום שלב לביתה. לדבריהם, היא הגיעה לבית החולים מחוסרת הכרה ומצבה הידרדר ללא כל שיפור עד שמתה במהלך הלילה. בנוסף טוענים הפלסטינים כי היא מתה מהרעלה ולא מחנק.

  • עוד באותו נושא:
  • בילעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully