וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן יוזם: נסיגה ישראלית בתוך 3 שנים"

2.9.2014 / 11:41

לדברי יועצו, יו"ר הרשות יציג התכנית לסיום הסכסוך לשרי החוץ הערבים בשבוע הבא. המו"מ יתחדש לתשעה חודשים, יידונו הגבולות, הפליטים וירושלים. "אם ישראל תסרב, נפנה לאו"ם"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתכנן לסיים את הסכסוך עם ישראל במו"מ של תשעה חודשים ובנסיגה של ישראל מיהודה ושומרון בתוך שלוש שנים לכל היותר. כך לפי יועצו של אבו מאזן, מחמוד אל-הבאש. בריאיון לעיתון הירדני "אל-ע'ד" אמר אל-הבאש כי בכוונתו של יו"ר הרשות להציג את תכניתו לשרי החוץ של הליגה הערבית ב-7 בספטמבר – יום ראשון הקרוב – בניסיון לגבש תמיכה ועמדה ערבית-פלסטינית מאוחדת לצורך פנייה לקהילה הבינלאומית.

ידיעות קודמות בנושא:
"אל תעצבן אותי!": שיחת הזעם של אבו מאזן עם בכירי חמאס
איום פלסטיני: ללא דד-ליין לנסיגה, יופסק התיאום הביטחוני
בניגוד להבנות: "חמאס מונע מאבו מאזן לפעול בעזה"

יו"ר הרשות, אבו מאזן, במהלך נאום שנשא בטורקיה, 18 ביולי 2014. AP
תחילת המו"מ מותנית בהפסקת הבנייה בהתנחלויות וביישום הפעימה הרביעית. אבו מאזן/AP

לפי אל-הבאש בדבריו על תכניתו של אבו מאזן, שלושת החודשים הראשונים מתוך תשעת חודשי המו"מ יוקדשו לשרטוט הגבולות. לאחר מכן ידונו ישראל והפלסטינים בסוגיות הנוספות, בהן הפליטים, ירושלים, ההתנחלויות, הסדרי הביטחון והמים. אל-הבאש ציין כי תחילת המו"מ מותנית בהפסקת הבנייה בהתנחלויות במהלך המו"מ ובשחרור הפעימה הרביעית של המחבלים, אותה פעימה שלא יצאה לפועל כמתוכנן בסוף מרץ.

לדברי היועץ הפלסטיני, במהלך המו"מ ידונו הצדדים בהיערכויות ליום שאחרי הנסיגה – זו תיעשה בתקופה שלא תארך יותר משלוש שנים. אל-הבאש האשים את ישראל בדחיינות וב"סגירת הדלתות מול כל ניסיון לחידוש המו"מ כאשר היא מכריזה על בנייה חדשה בהתנחלויות". הוא הבהיר כי אם ישראל לא תיענה להצעה, הפלסטינים ינקטו צעדים מדיניים כדי לכפות פתרון לסכסוך, ובכלל זה הצטרפות למוסדות ולארגונים בינלאומיים ובהם אמנת רומא. היועץ הדגיש כי הזמן אינו בלתי מוגבל ויש להגיע להסכמה בתוך זמן שייקבע מראש.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מרץ 2013. AP
בישראל יסכימו לתכנית? שר החוץ האמריקני קרי וראש הממשלה נתניהו/AP

אתמול דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" על פגישה שהתקיימה בחודש שעבר בקטאר, ובה הציג אבו מאזן את תכניתו בפני הנוכחים: "אחרי 20 שנים של מו"מ כושל, ישראל וארצות הברית לא הביאו לנו דבר והכיבוש נמשך. אנחנו מציבים אסטרטגיה מדינית כזו: ישראל וארצות הברית יסכימו בכתב למדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית ובגבולות זמניים מוגדרים. נתחיל מיד בשרטוט הגבול בתוך תקופה שתיקבע מראש, ולאחר מכן נדון בסוגיות של הסכם הקבע".

בפגישה איים אבו מאזן, לפי הדיווח, שאם ישראל וארצות הברית יסרבו להצעה, הוא יעצור את התיאום הביטחוני ואת שיתוף הפעולה עם ישראל, יפרק את הרשות הפלסטינית וימסור את השליטה לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כך, ישראל תקבל על עצמה אחריות כמדינה כובשת", אמר.

ביום ראשון בבוקר כינס יו"ר הרשות הפלסטינית במוקטעה ברמאללה התייעצות לקראת יציאתם לארצות הברית של ראש צוות המו"מ סאיב עריקאת ושל ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פראג'. השניים יצאו לוושינגטון כדי לפגוש את שר החוץ ג'ון קרי ולהציג בפניו את התכנית המדינית החדשה של אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully