וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: יצרנו בעזה מאזן אימה בינינו לבין ישראל

ראש הלשכה המדינית של חמאס כינס מסיבת עיתונאים בדוחא ולעג להנהגה בישראל: "האויב מחפש בטלסקופ אחר ניצחון דמיוני". לדבריו, "לא ויתרנו על דרישותינו לנמל ולשדה תעופה"

חאלד משעל - ראש הלשכה המדינית של חמאס. דוחה, קטאר, 23 ביולי 2014. AP
"על ממשלת הפיוס הלאומית לשקם את הרצועה". משעל בדוחא, בחודש שעבר/AP

יומיים אחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש בין ישראל לחמאס, כינס אמש (חמישי) ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, חאלד משעל, מסיבת עיתונאים בדוחא, בירת קטאר, תחת הכותרת "העם ניצח". בתחילת דבריו פנה משעל אל בני העם הפלסטיני ואמר להם: "האויב פגע בכולכם – נשים, ילדים זקנים, במי שמצא מחסה בבתי הספר של אונר"א ובבתי החולים". הוא הוסיף והאשים כי "מנהיגי האויב ביצעו שואה כפולה מהשואה של היטלר".

מאוחר יותר במהלך הריאיון אמר משעל: "המערכה יצרה מאזן אימה - פגעו בנו בעורף, פגענו בהם בעורף. חמישה מיליון ציונים היו במקלטים. המערכה הגיעה ללב ישראל, היכולת המודיעינית הישראלית נחלשה". עוד אמר משעל: "המערכה הזו היוותה כישלון חדש לתפיסת ההרתעה של הציונים. ההתנגדות לא נמצאת תחת מצור - שכן ההתנגדות היא בראש, בלב ובנפש".

"המקצוענות בתכנון, ביישום ובמודיעין - הדהימו את האויב", הוסיף משעל. "אחת ממטרות ההתקפה של ישראל על עזה הייתה לפגוע בפיוס הפלסטיני. אך הפיוס השתרש במהלך המבצע, בכיכרות ובשיחות (בקהיר). האחדות הלאומית היא האמצעי החשוב ביותר לעמידתה האיתנה של ההתנגדות", הוסיף וסיכם: "המערכה הזו היא לא הסוף, אלא תחנה חשובה בדרך לשחרור".

ידיעות קודמות על חאלד משעל:
חאלד משעל: מוחמד דף לא חוסל, הוא "בסדר ומוגן"
משעל מפתיע: "לשוב למשא ומתן עם ישראל בקהיר"
"קטאר איימה לגרש את משעל אם חמאס יסכים להפוגה"

איש הזרוע הצבאית של חמאס בתלבושת הסוואה חוגג ברחובות שג'אעיה שבעזה בסיום מבצע צוק איתן, 27 באוגוסט 2014. AP
איש הזרוע הצבאית של חמאס חוגג ברחובות שג'אעיה בתלבושת הסוואה אחרי תחילתה של הפסקת האש/AP

"המלחמה הזו נכפתה עלינו לאחר שנכשל מצור של שמונה שנים", המשיך משעל וטען. הוא ציין כי ממשלת הפיוס הלאומית היא שצריכה להיות מופקדת על שיקום הרצועה. לדבריו, חמאס ותושבי הרצועה הם המנצחים במערכה: "לולא השריון של העם בעזה, לא הייתה ההתנגדות מנצחת. כל פלסטיני ופלסטינית בעזה, וכל בני החורין בעולם, שותפים בניצחון ההתנגדות. מנהיגי האויב מחפשים בטלסקופ אחר ניצחון דמיוני שהשיגו בעזה כדי לדבר עליו", לעג להנהגה בישראל.

משעל גם פנה אל הציבור הישראלי עצמו, ואמר: "ישראלים - המנהיגים שלכם משקרים לכם ושולחים אתכם למקום סכנה. דרשו דין וחשבון, מהם וממפלגתם בבחירות. המסר שלי ליהודי העולם – אנו לא אויבים שלכם בשל הדת שלכם, הבעיה שלנו היא עם הכיבוש". משעל הוסיף: "האויב ממשיך מתבוסה לתבוסה כי הוא לא לומד". משעל הבהיר: "לא ויתרנו על דרישות הנמל ושדה התעופה - נשק ההתנגדות הוא הערבות להן".

לדברי משעל במסיבת העיתונאים, "ההגבלות הביטחוניות הכבדות בגדה המערבית הן שמונעות אינתיפאדה לעזרת עזה. מפקדי פלגי ההתנגדות, ובראשם גדודי עז א-דין אל-קסאם, ניהלו את המערכה ביעילות עד שהשיגו ניצחון על ישראל". הוא הוסיף ואמר: "לכבוד הוא לי לשרת את ההתנגדות, לתרום לנשק שלה, לפיתוח ולייצור שלה – עד שנשיג את השחרור. ההתנגדות הפתיעה את האויב בהכנותיה למערכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הריסות בבית חאנון בתום מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
הריסות בעקבות תקיפות צה"ל בבית חאנון שבצפון רצועת עזה/AP

בתחילת השבוע התייחס משעל לניסיונה של ישראל לחסל את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, ביום שלישי שעבר בערב. בריאיון שהעניק לאתר "יאהו" ממקום מושבו בקטאר טען משעל כי מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם "בסדר ומוגן" והגדיר את התקיפה שבה נהרגו אשתו ושני ילדיו של דף "דקירה בגב".

כשנשאל כמה רקטות נותרו בידי ארגון הטרור שלו, התחמק משעל והשיב כי איננו יודע. "אני עומד בראש מוסד פוליטי, אני מנחה את הפוליטיקה והעמדות שלנו אך לא יודע את הפרטים בנושאים צבאיים", הסביר. הוא הוסיף ואמר בעניין זה: "לאחרונה נהיה מאוד קשה להכניס את הרקטות לרצועה ונאלצנו לייצר את רובן אם לא את כולן בעזה. אנו תלויים רק בעצמנו בייצור הנשק שלנו".

בדומה לדבריו אמש, בריאיון השווה ראש הלשכה המדינית של חמאס בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ לבין היטלר: "מה שהם עושים – הורגים אלפי אזרחים, ילדים, נשים, שכונות שלמות, פוגעים במסגדים, פוגעים בבתי חולים ובתי ספר (של אונר"א) – מה ההבדל בין מה שהנאצים עשו בשנות ה-30' וה-40'? ומה שהיטלר עשה? זוהי השואה האמיתית", אמר.

פלסטינים תומכי חמאס חוגגים בעיר עזה בתום מבצע צוק איתן, 27 באוגוסט 2014. רויטרס
"ההתנגדות היא בראש, בלב ובנפש". חגיגות ברצועה אחרי תחילתה של הפסקת האש/רויטרס

כבר בסוף השבוע פורסמו דברים שאמר משעל לאתר "יאהו", אז הודה לראשונה כי אנשים המשתייכים לארגונו הם שחטפו ורצחו את הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח בחודש יוני. הוא אמר כי חוטפי הנערים ורוצחיהם הם אמנם חברים בחמאס, אך טען כי ההנהגה הפוליטית של הארגון לא הייתה שותפה בסוד הפעולה ולא ידעה על התכנון: "לא היינו מודעים לכך מראש. גילינו על הפעולה רק אחר כך, מההודאות שנמסרו לחוקרים בישראל". עם זאת, הוא ציין כי הרצח היה "מעשה לגיטימי נגד הכיבוש הלא-חוקי".

בחלק אחר באותו ריאיון דחה משעל את ההשוואה שעושים בישראל בין חמאס לבין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שכבש בחודשים האחרונים שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה. "זו הזדמנות עבורי לומר שאנחנו מתנגדים לרצח של כל אזרח וכל עיתונאי", אמר משעל בהתייחסו להוצאה להורג של ג'יימס פולי האמריקני. ואולם, הוא גם סייג ואמר כי "השאלה היא מי הורג את האזרחים", והאשים את ישראל בהרג של יותר מ-15 עיתונאים במהלך מבצע "צוק איתן". משעל אמר כי ההשוואה שעושה ראש הממשלה נתניהו בין חמאס לבין דאעש היא "שקר שנועד להתל בציבור האמריקני". לדבריו, "אנחנו לא קבוצה דתית ואלימה. דאעש הם תופעה שונה לחלוטין, ואילו אנו נלחמים נגד התוקפנות בארץ שלנו".

(עדכון ראשון: 18:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully