וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני במשדר וואלה! חדשות: "נעשה עוול לרמטכ"ל"

השרה התייחסה לביקורת של שרים על גנץ: "ההחלטות שלנו, לא שלו. הוא תמיד אמר שיבצע מה שיוחלט". על המו"מ בקהיר: "המצרים אומרים ובצדק: 'קודם הפסקת אש ואז נדבר'". על חתונת מחמוד ומורל: "לא משמחת אותי"

מתוך משדר וואלה! חדשות

שרת המשפטים וחברת הקבינט ציפי לבני התייחסה הבוקר (שני) לביקורת שנמתחה בימים האחרונים על הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ואשר יוחסה בכלי התקשורת לחברי קבינט אחרים. בריאיון במשדר וואלה! חדשות אמרה לבני: "נעשה עוול לרמטכ"ל".

"אני לא נוטה להסתתר מאחורי גבו של אף אחד - לבוש מדים או לא לבוש מדים", הדגישה ראשת מפלגת "התנועה" במשדר, בהתייחסה לביקורת נגד צמרת הצבא. "גבי רחב מספיק בשביל לעמוד מאחורי ההחלטות שאני מקבלת, ואני לא אוהבת את ההסתתרות הזאת". כשנשאלה אם נעשה עוול לרמטכ"ל, השיבה לבני: "כן. אף אחד לא מנע מאיתנו (השרים), אף אחד לא מנע ממני לבקש אופציות אחרות אם אופציה אחת לא נראתה לי".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מצרים מובילה מגעים מתקדמים להפסקת אש לחודש לפחות
יירוט בשמי באר שבע, אזעקת שווא במרכז
לייב בלוג | עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

יו"ר מפלגת התנועה ושרת המשפטים ציפי לבני באולפן וואלה!. אוגוסט 2014. דרור עינב
"לא נוטה להסתתר מאחורי גבו של אף אחד". לבני באולפן וואלה! חדשות, הבוקר/דרור עינב

"נעשה לו עוול - גם כאדם, גם כרמטכ"ל", המשיכה לבני ואמרה. "מבחינת צה"ל, ההחלטות הן שלנו לא שלו, והן מעולם לא התיימרו להיות החלטות שלהם. כך הם גם מדברים בקבינט. אומרים 'אלה האופציות', והרמטכ"ל חוזר על זה בכל ישיבה שבה יש דיון מבצעי – צה"ל יבצע כל מה שתחליטו. מעולם לא נאמר שצה"ל מוגבל באיזושהי פעולה אם נחליט עליה. וגם אם אני בדרך כלל לא מוציאה דברים שנאמרו בקבינט, אני אומרת את זה כאן ועכשיו. ואני מוסיפה שחוץ מזה, באמת בימים האלה, אם שרים מרגישים לא נוח בהחלטות שהתקבלו ורוצים להסתתר מאחורי מישהו, שלא יעשו את זה על חשבון כושר ההרתעה של מדינת ישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הרמטכ"ל בני גנץ בתדרוך בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
"אם שרים מרגישים לא נוח בהחלטות שהתקבלו, שלא יעשו את זה על חשבון כושר ההרתעה". הרמטכ"ל גנץ/רויטרס

לבני המשיכה ויצאה נגד הביקורת על הרמטכ"ל ואמרה כי אויביה של ישראל מודעים לעניין: "ביום שראיתי בחדשות ששרים בקבינט מתלוננים שהרמטכ"ל או הצבא לא היה מספיק נחוש... זה אפילו לא עניין ברמה האנושית. זה צבא ההגנה לישראל, מי שמסתכל על האמירות האלה זה לא רק אנחנו כאן בתוך מדינת ישראל - זה חמאס, חיזבאללה זה כולם. זה מה שאנחנו צריכים עכשיו, את האווירה הזאת?", תהתה.

יו"ר "התנועה" התייחסה גם לדיווח שלפיו יו"ר הרשות הפלסטינית מתכנן לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי שזו תלחץ על ישראל להציג תאריך יעד לנסיגה מיהודה ושומרון. "ההצעה של אבו מאזן מחזירה את הצורך במו"מ מדיני", אמרה לבני. לדבריה, "הציבור הפלסטיני מאוד אוהב התנגדות, אז אבו מאזן נכנס גם, אני מניחה שהוא ינסה לעשות צעדים מדיניים. הוא צריך להבין שמדינה פלסטינית לא תקום במוסדות האו"ם. את מה שאפשר להשיג לעם הפלסטיני, אפשר להשיג בחדר המשא ומתן. צריך לצאת לתהליך שהוא תהליך מדיני כולל".

הלווייתו של דניאל טרגרמן, בבית העלמין בחבל שלום. אוגוסט 2014. יותם רונן
"לעזור למי שרוצה לעזוב ולנוח". הלווייתו של דניאל טרגרמן בן הארבע שנהרג מרסיס של פצמ"ר בקיבוץ בשער הנגב/יותם רונן

באשר למצב הביטחוני הרעוע של תושבי עוטף עזה, שרבים מהם נאלצו לשהות בעת האחרונה מחוץ לביתם, אמרה לבני כי הממשלה "צריכה לעזור ולממן כל מי שרוצה לעזוב, לנוח, לאוורר את עצמו, ולאפשר לו לעשות את זה בכבוד ובמימון המדינה. פגשתי אתמול את נציגי יישובי העוטף וזה מה שהם ביקשו, ובצדק". עם זאת, היא הביעה התנגדות לפינוי כללי של תושבי האזור: "אני לא חושבת שממשלה בסיטואציה כזאת צריכה להודיע רשמית שהיא מפנה יישובים, זה לא נכון".

"הפסקת אש, אם אין בה שינוי, היא פחות טובה"

שרת המשפטים התייחסה בהמשך דבריה גם לדיווחים על הפסקת אש קרבה בין ישראל לחמאס בחסות מצרים. "המצרים אומרים ובצדק, 'קודם הפסקת אש', אחרי זה יהיה אפשר לדבר", אמרה לבני. "מדינת ישראל הודיעה שלא ינוהל מו"מ תחת אש ולכן הוחזרה המשלחת מקהיר כשחודשה האש מצד חמאס. גם אם הפסקת האש הזו תיכנס לתוקף, היא לא יכולה לפתות את חמאס או לתגמל אותם על הירי לעבר ישראל".

לבני הדגישה כי חמאס "לא ירוויח רווחים מדיניים כתוצאה מהירי" לעבר ישראל. "התנגדתי שכתוצאה מהתקיפות הם יקבלו נמל ושדה תעופה. העקרונות שלפיהם אנחנו פועלים – מה שקשור לעם בעזה, אין לנו בעיה - להיפך. נושאים הומניטריים - ברוחב לב. מה שקשור לפרנסתם, אין בעיה. אבל אנחנו רוצים לוודא שמה שנכנס לא מגיע לטרור. לא כסף, לא בטון. הפסקת אש לאיזשהו פרק זמן קצוב - אם אין בה שינוי - מבחינתי היא פחות טובה".

מורל מלכה ומחמוד מנסור ביום חתונתם, 17 אוגוסט 2014. רויטרס
"זו זכותם, ואנחנו לא צריכים להתערב". מורל מלכה ומחמוד מנסור בחתונתם בשבוע שעבר/רויטרס

לסיום, נשאלה לבני בעניין חתונתם של מורל מלכה ומחמוד מנסור, שנישאו בשבוע שעבר כשברקע התנגדות ומחאה של פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש). "החתונה הזאת לא משמחת אותי", אמרה לבני והסבירה: "נישואי התבוללות של יהודים זה לא דבר שאני יכולה לשמוח עליו ברמה הלאומית".

עם זאת, היא יצאה נגד האמירות הגזעניות שנשמעו בעקבות האירוע. "ההשתלחות חסרת הרסן בבני הזוג – זה דבר שהוא בלתי נסבל בעיניי. יש כאן מגמת הקצנה: אמנים לא יכולים להביע את דעתם שלא במסגרת שהיא מיינסטרים ימני". היא סיכמה: "לא שמחתי לראות את החתונה, אבל זו זכותם ואנחנו לא צריכים להתערב בהחלטות האישיות של אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully