וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת לפיד: להחזיר את השליטה בעזה לרשות הפלסטינית

11.8.2014 / 19:43

שר האוצר מקדם תכנית מדינית חדשה לפירוז עזה במעורבות מדינות ערב והקהילה הבינלאומית, תוך העברת השליטה לידי אבו מאזן. השלב הראשון: כינוס ועידה בינלאומית במצרים. התכנית הוצגה לראש הממשלה נתניהו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב פוקס

שר האוצר יאיר לפיד מקדם בימים האחרונים תכנית מדינית חדשה ליום שאחרי מבצע "צוק איתן". תכניתו של לפיד, שהוצגה לראש הממשלה בנימין נתניהו, מתבססת על שיתוף פעולה בין ישראל למדינות ערב המתונות, במטרה להבטיח את פירוז רצועת עזה מנשק כבד והחזרת השליטה ברצועה לידי הרשות הפלסטינית. השלב הראשון של התכנית הוא כינוס ועידה בינלאומית נרחבת במצרים לפתרון המשבר בעזה.

עוד בוואלה! חדשות:
מצרים תחזיר השגריר לישראל אם תושג הסדרה ארוכת טווח
קצין בכיר: מערכת לטיפול באיום המנהרות נוסתה בהצלחה
המח"ט קידם הדרת נשים - הרבנים מעניקים לו גיבוי

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
פירוז הרצועה ושיקום כלכלי. שר האוצר לפיד/יואב דודקביץ'

הוועידה שלפיד מציע לכנס תוקדש לשתי סוגיות: פירוז הרצועה והשיקום הכלכלי. לפיד מציע לכרוך בין השתיים. בוועידה ישתתפו נציגים ממצרים, מישראל, מארצות הברית, מהרשות הפלסטינית, מירדן, מסעודיה, מהאו"ם ומהמדינות התורמות לפלסטינים, בהן נורבגיה, יפן ותוניסיה.

הוועידה שאותה מציע לפיד לכנס תדון בדרכים לייצוב עזה בארבעה שלבים: החזרת שליטת הרשות הפלסטינית במעברים, הצבת הרשות כאחראית על שיקום עזה שכל הכספים עוברים דרכה בלבד, קביעת התניות בין קידום תהליך השיקום להבטחת ביטחונם של תושבי ישראל, וקביעת עקרונות לפירוז עזה תוך הסרת איום המנהרות ואיום הטילים.

לפיד הסביר הערב (שני) כי ללא מהלך מדיני, "כל ניסיון להגיע להסדרה יהפוך לתחילת הספירה לאחור לקראת התפרצות אלימה נוספת". שר האוצר הוסיף כי רק התנעתו המידית של מהלך מדיני תעניק סיכוי ליציבות ותיצור תשתית שתאפשר בהמשך גם הגעה לפתרון של קבע.

תכניתו של לפיד דומה לתכנית שהציג השר יעקב פרי, חבר מפלגתו ששימש בעבר ראש השב"כ. בסביבתו של לפיד הגדירו את התכנית "שכלול" לרעיונות שהציע פרי בשבועות האחרונים, שבמרכזם רתימת הקואליציה האזורית המתונה שמתנגדת לחמאס לצורך ייצוב האזור. פרי אמר בשבוע שעבר במשדר וואלה! חדשות כי מבצע "צוק איתן" יצר הזדמנות מדינית לשיתוף פעולה בין ישראל למדינות ערב המתונות, וכי על ישראל לנצל את ההזדמנות הזו.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully