וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: רק לחץ פנימי יגרום לנתניהו לעשות פשרות

נשיא ארה"ב התראיין לתומס פרידמן ב"ניו יורק טיימס", ואמר כי מעמדו של נתניהו התחזק אחרי המלחמה בעזה. "ביבי חזק ואבו מאזן חלש. צריך ששתי ההנהגות יביטו מעבר למחר"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אומר כי עד שראש הממשלה בנימין נתניהו לא ירגיש לחץ פנימי מצד הציבור, הרי שהוא לא צפוי לעשות פשרות בנושא השלום, כולל לגבי פינוי המתנחלים.

בראיון נרחב עם העיתונאי תומס פרידמן שחלקים ממנו התפרסמו לפנות בוקר (שבת) בעיתון "ניו יורק טיימס", התייחס הנשיא אובמה לכמה סוגיות אזוריות.

פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בבית הלבן, וושינגטון, פברואר 2014 לייב. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה ונתניהו בבית הלבן/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

לדבריו, "מדהים לראות למה הפכה ישראל בעשרות השנים האחרונות". הוא תיאר את ישראל כמדינה "מצליחה, עשירה וחזקה", ואמר כי לישראל יש עוצמה צבאית, וכי הוא אינו חושש לשרידותה. "השאלה היא כיצד ישראל תשרוד. כיצד ניתן ליצור את מדינת ישראל, באופן שבו שומרים על מסורות אזרחיות ודמוקרטיות. כיצד משמרים מדינה יהודית, שגם משקפת את הערכים הטובים ביותר של אלה שייסדו את ישראל".

אובמה ציין כי "תמיד האמנתי שצריך למצוא דרך לחיות בשלום עם הפלסטינים. צריך להכיר בכך שיש להם דרישות לגיטימיות, ושזו גם הארץ שלהם והשכונה שלהם". צפו בחלק מהריאיון:

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כשנשאל אם לא כדאי שיפעיל לחץ חזק יותר על נתניהו ועל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר אובמה כי השניים צריכים, תחילה, לפעול בעצמם.

אובמה ציין כי "סקרי דעת הקהל של נתניהו גבוהים יותר משלי" וכי הם "התחזקו מאוד אחרי המלחמה בעזה". לכן, ציין הנשיא האמריקני, כל עוד שנתניהו לא ירגיש יותר לחץ פנימי, קשה לדמיין כיצד הוא מבצע פשרות קשות מאוד, כולל לגבי פינוי מתנחלים. "זה דבר קשה לעשות", הדגיש אובמה.

בהתייחסו לאבו מאזן, אמר אובמה כי "ביבי חזק מדי ובמובנים מסוימים, אבו מאזן חלש מדי כדי שנביא את שניהם ביחד, ונקבל החלטות נועזות כמו שסאדאת, בגין או רבין היו מוכנים לקבל. זה יצריך שההנהגה אצל הישראלים - והפלסטינים - תביט מעבר למחר. עבור פוליטיקאים, זה הדבר הקשה ביותר לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully