וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "הניצחון הצבאי שלנו יוביל להסרת המצור"

בכיר חמאס שלח מסר מעודד לתושבי רצועת עזה אשר "התעלו על עצמם באיתנות, בהקרבה ובהתנגדות". בהתייחסות לשיחות בקהיר, טען: "מה שלא הושג באופן צבאי לא יושג גם באופן מדיני"

צילום: שי מכלוף, בני ואינר, דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס, קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, הצהיר היום (שלישי) כי הפלסטינים ניצחו בלחימה נגד צה"ל ברצועת עזה. "הניצחון הצבאי של ההתנגדות והאיתנות האגדית של עמנו מובילים אותנו להסרת המצור מהרצועה", אמר.

הניה הוסיף בנאום שנשא ושודר בכלי תקשורת פלסטיניים: "מה שקצרה ידו של האויב מלהשיג באופן צבאי לא יושג גם באופן מדיני. אנו משוכנעים כי אחינו המצרים והערבים מסכימים עם ההתנגדות בנוגע לצורך לסיים את המצור על רצועת עזה".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מצרים לחמאס: מעבר רפיח והקמת נמלים - לא על הפרק
הקצין שחדר למנהרת הטרור ביקר את הורי הדר גולדין
תיעוד נדיר: חמאס מציב משגר רקטות בלב שטח אזרחי
"טוב שלא תקפנו בית חולים, היה לנו קשה להביט במראה"

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
הניה/רויטרס

על רקע כניסתה לתוקף של הפסקת האש ברצועת עזה, הבוקר בשעה 8:00 ופתיחתם המשא ומתן הבלתי-ישיר בין הצדדים בקהיר אמר הניה: "אנו תומכים במשלחת המאוחדת שלנו, ובהשקעה פוליטית מירבית, לטובת הגעה לסיום הולם עבור קורבנות עמנו". לדבריו, הארגון יעקוב "אחר השיחות בקהיר".

"מאחורי המשלחת שלנו לקהיר עומד עם מאוחד, עם התנגדות אמיצה וקורבנות עצומים. משלחת זו דבקה בדרישותינו ובשום אופן לא תתפשר עליהן", הוסיף.

"נהיה נאמנים לכל אזרחינו אשר נפגעו מתוקפנות הכיבוש", הבהיר בכיר חמאס, והוסיף: "ההתנגדות תשתף פעולה עם ממשלת האחדות למען שיקום עזה. עמנו הדגול התעלה על עצמו באיתנות, בסובלנות, בהקרבה, בנתינה ובהתנגדות".

מלחמה בדרום - היום ה-29: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, המתווכים המצרים הודיעו למשלחת הפלסטינית, שכוללת נציגים מחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי, כי כמה מהדרישות המרכזיות של הארגונים להסרת המצור על הרצועה לא עומדות כלל על הפרק: מצרים הודיעה לפלסטינים כי שיקום נמל התעופה בעזה והפעלתו, הקמת נמל ימי ופתיחת מעבר רפיח אינם ייכללו במתווה להפסקת האש.

במקביל לשיחות בקהיר, התכנס הערב בירושלים הקבינט המדיני-ביטחוני על מנת לדון בתנאיו להפסקת אש ארוכת טווח.

"חמאס יעשה שגיאה חמורה אם יפר את הפסקת האש", הבהיר הבוקר מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן. קצין בכיר נוסף ציין: "רצועת עזה שונה היום לגמרי ממה שהייתה לפני פתיחת המבצע. חמאס הפעיל מערכת רחבה שחשב שהיא אפקטיבית אבל לא הצליח להפתיע את ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות ביתו של איסמעיל הניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבוע, תקף חיל האוויר את ביתו של הניה במחנה הפליטים שאטי, יחד עם כ-150 יעדים נוספים באותו לילה. עבד סאלם, בנו של איסמעיל הניה, כתב בפייסבוק כי "האויב הישראלי פגע בביתנו פעמיים". לדבריו, הבית היה ריק מאדם בזמן שהופצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully