וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים לחמאס: מעבר רפיח והקמת נמלים - לא על הפרק

לפי דיווחים פלסטיניים, המצרים הבהירו לנציגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי במסגרת השיחות בקהיר כי כמה סוגיות מרכזיות כל לא יעלו לדיון. הערב: הקבינט מתכנס לדון בהפסקת אש ארוכת טווח

צילום: שי מכלוף, בני ואינר, דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס, קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

- מצרים הודיעה לחמאס: פתיחת מעבר רפיח והקמת נמל ימי ואווירי לא עומדים על הפרק
- הקבינט התכנס לדון בתנאים להפסקת אש ארוכת טווח
- איסמעיל הניה: "מה שקצרה ידו של האויב מלהשיג באופן צבאי לא יושג גם באופן מדיני"
- קצין בכיר: "טוב שלא תקפנו בית חולים, יכולנו לנצח אבל להרגיש רע"

לאחר שנכנסה לתוקפה הבוקר (שלישי) בשעה 8:00 הפסקת האש בלחימה ברצועת עזה בין ישראל לבין חמאס, החל במהלך היום בקהיר המשא ומתן הלא ישיר בין הצדדים. לפי כלי תקשורת פלסטיניים, מצרים הודיעה למשלחת הפלסטינית, שכוללת נציגים מחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי, כי כמה מבין הדרישות המרכזיות של הארגונים להסרת המצור על הרצועה לא עומדות כלל על הפרק במסגרת המתווה להפסקת אש ארוכת טווח. בין הסוגיות שהמצרים הודיעו שלא יעלו לדיון: שיקום נמל התעופה והפעלתו, הקמת נמל ימי ופתיחת מעבר רפיח.

במקביל לשיחות שמתנהלות בקהיר, התכנסו הערב בישראל חברי הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון בתנאים להפסקת אש ארוכת טווח ברצועה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
קצין בכיר: "טוב שלא תקפנו בית חולים, היה לנו קשה להביט במראה"
תיעוד נדיר: חמאס מציב משגר רקטות בלב שטח אזרחי
לירן נהרג 20 שנה אחרי רצח סבו: "הטרור רודף אותנו"

מעבר רפיח בין רפיח לחצי האי סיני – רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
לא עומד לדיון. מעבר רפיח/רויטרס

בהודעה שפרסם הערב ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה הוא התייחס לשיחות שמתנהלות בקהיר, וטען כי "הניצחון הצבאי של ההתנגדות והאיתנות האגדית של עמנו מובילים אותנו להסרת המצור מהרצועה". לדבריו, "מה שקצרה ידו של האויב מלהשיג באופן צבאי לא יושג גם באופן מדיני. אנו משוכנעים כי אחינו המצרים והערבים מסכימים עם ההתנגדות בנוגע לצורך לסיים את המצור על רצועת עזה". הוא הוסיף כי "אנו תומכים במשלחת המאוחדת שלנו לטובת הגעה לסיום הולם עבור קורבנות עמנו. נעקוב אחר השיחות בקהיר, פעלנו באחריות רבה עם מצרים, קטאר וטורקיה למען הסרת המצור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה. מאי, 2012. רויטרס
דורש לסיים את המצור. הניה/רויטרס

אחר הצהריים התייחסו קצינים בכירים בצה"ל למצב ברצועת עזה, בצל השיחות המדיניות בקהיר והפסקת השיגורים לעבר ישראל מאז ההכרזה על הפסקת אש בשעות הבוקר. "חמאס יעשה שגיאה חמורה אם יפר את הפסקת האש", הבהיר מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן. הוא פנה לתושבי הדרום, ואמר להם: "אני קורא לכולם לחזור הביתה בשלום, המציאות הביטחונית טובה יותר. תחושת הביטחון תעלה, ואני נפגש עם ראשי המועצות והתושבים ונעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון".

קצין בכיר נוסף ציין כי "רצועת עזה שונה היום לגמרי ממה שהייתה לפני פתיחת המבצע. חמאס הפעיל מערכת רחבה שחשב שהיא אפקטיבית אבל לא הצליח להפתיע את ישראל". הקצין התייחס לסוגית המודיעין במהלך המלחמה. "במבצעים קודמים נגמרו לנו המטרות תוך כדי מבצע", הודה, "אבל את המבצע הנוכחי פתחנו ב-1,400 מטרות וייצרנו תוך כדי 2,900. היקף התקיפות האוויריות היה עצום והתבסס על נקודות ציון מדויקות".

הקצין הבכיר התייחס להיבטי הלחימה לא רק מול חמאס, אלא גם מול הג'יהאד האיסלאמי. "מערכת הג'יהאד האיסלאמי מפורקת", הבהיר. "תהליך השיקום שלה אולי יכול להתממש, אבל הוא יהיה ארוך. פגענו להם בדרגים הבכירים, במפקדי חטיבות ובמג"דים, כולל פגיעה קשה בפיקוד ובשליטה". כשנשאל בדבר אי-הפגיעה בבכירי חמאס, אמר כי "חמאס הסתתר בבתי חולים ובאתרים רגישים אחרים. במחשבה נוספת, טוב שלא תקפנו בית חולים, יכולנו לנצח אבל להרגיש רע. היה לנו קשה להסתכל על עצמנו במראה".

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה/בן קלמר

כוחות צה"ל שיצאו מרצועת עזה התפרסו לאורך רצועת הביטחון החדשה. הלוחמים חולקו לצוותים מיוחדים הכוללים כוחות חיל רגלים, הנדסה, שריון, ארטילריה, אוויר ומודיעין. תכליתם תהיה להמתין בכוננות בשטח ישראל ולהסתער על שטחי רצועת עזה במקרה של פיגוע או אם תאותר מנהרה התקפית נגד ישראל. נוסף על כך, הוחלט כי יימשך תגבור הכוחות בתוך היישובים ולאורך גדר המערכת, שחלקים גדולים ממנה נהרסו בחודש האחרון כתוצאה מפגיעת פצצות מרגמה וכניסת כלים כבדים לעזה. השאלה הנשאלת כעת בשטח היא אם צה"ל ישמור לעצמו את היכולת לפעול בשטח הפלסטיני אם יאתר בניית מנהרה לכיוון מדינת ישראל.

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
טנק של צה"ל לאחר היציאה מהרצועה/בן קלמר
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
לוחם תופס תנומה בשטח כינוס בגבול הרצועה/בן קלמר
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014/יותם רונן
נער פלסטיני מגיב למציאת גופת אמו מתחת להריסות בית ברפיח, 4 באוגוסט 2014. רויטרס
תושבי רפיח נחרדים למראה ביתם שנהרס בהפצצות/רויטרס
הרס ברפיח אחרי תקיפות צה"ל. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
נשים פוסעות בין הריסות ברפיח/רויטרס
הרס בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
מבנים הרוסים בשכונת שג'אעיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully