וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס בארה"ב אישר 225 מיליון ד' ל"כיפת ברזל"

2.8.2014 / 0:15

אחרי שהרפובליקנים חסמו את ההצעה, הוסכם לבסוף לממן את מערכת היירוט. כעת תעבור ההצעה לחתימת הנשיא אובמה. נציבת האו"ם לזכויות אדם תקפה: "בעזה לא זוכים להגנה כזו"

צילום: רויטרס, יותם רונן, שי מכלוף, אבי כהן, ערוץ 7, דובר צה"ל, לע"מ; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הסנאט האמריקני אישר אתמול (שישי) פה אחד החלטה להעביר לישראל 225 מיליון דולר לישראל לטובת מערכת היירוט "כיפת ברזל". הרפובליקנים בסנאט הקשו על אישור ההצעה בשל מחלוקת עם ממשל אובמה בנוגע לתקציב, אך מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, שכנע אותם לאפשר את העברת התקציב לישראל בדחיפות. לאחר שהושגה הסכמה בנושא, אמר מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיטש מקונל: "זו דוגמה טובה ליכולת להתגבר על מחלוקות מפלגתיות". כמה שעות אחר כך אישר גם בית הנבחרים את התקציב המיוחד.

מימון החירום מיועד לאפשר לישראל לחדש את מלאי טילי "טמיר", טילי היירוט של "כיפת ברזל", המשמש תפקיד מרכזי בהגנה על האזרחים במהלך מבצע "צוק איתן". כדי שתעבור סופית כחוק, על הצעת המימון לקבל אישור גם בבית הנבחרים ולקבל את חתימתו של הנשיא ברק אובמה. ההצעה אינה צפויה להיתקל בהתנגדות בבית הנבחרים.

מלחמה בדרום - כל הכותרות:
הקבינט מכונס לדון בתגובה; "חמאס ישלם מחיר כבד"
אבי החייל הנעדר: "צה"ל יהפוך כל אבן וישיב את הדר"
קצין צה"ל נעדר: תקיפות נרחבות בדרום רצועת עזה

כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל באשדוד/רויטרס

שלשום תקפה נציבת מועצת האו"ם לזכויות אדם, נאבי פילאי, את ישראל בטענה שאינה עושה די כדי להגן על אזרחים במסגרת המבצע בעזה, ואף מתחה עליה ביקורת על כך שאינה מספקת לאזרחים הפלסטינים הגנה באמצעות מערכת "כיפת ברזל". "יש סבירות גבוהה שהייתה הפרה של החוק הבינלאומית באופן שיכול להיחשב כפשעי מלחמה", אמרה פילאי לעיתונאים בתום פגישת חירום של מועצת הביטחון.

הנציבה, הידועה בעמדה הביקורתית שלה כלפי ישראל, מתחה ביקורת גם על ארצות הברית על כך שהיא מספקת מימון למערכת היירוט המגנה על אזרחי ישראל. "תושבי עזה אינם זוכים להגנה שכזו מפני ההפגזות", אמרה פילאי. היא עוד האשימה את ישראל בכך שהיא שמה למטרה בתי ספר ובתי חולים של האו"ם ברצועת עזה, ולא התייחסה לטענות שחמאס משתמש במבנים אלה כמחסנים לאמצעי לחימה. לדבריה, העובדה שחמאס יורה רקטות לעבר אוכלוסייה אזרחית ללא הבחנה אינה פוטרת את ישראל מאחריות על הפרות החוק הבינלאומי מצדה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נציבת האו"ם העליונה לזכויות אדם, נאבי פילאי. Elisa Day, AP
"סבירות גבוהה לפשעי מלחמה". נציבת מועצת האו"ם לזכויות אדם, נאבי פילאי/AP, Elisa Day

פילאי ציטטה משפט שאמר ילד פלסטיני לאחר מאנשי הצוות שלה בעזה: "הילד הזה בן שבע דיבר על החלום שלו - והחלום שלו הוא ש'כיפת ברזל' פלסטינית תגן עליו ועל משפחתו מההתקפות הישראליות, בדיוק כמו שהמערכת הזאת מגינה עליהם בפני התקפות הטילים מעזה".

במהלך המבצע הנוכחי נקלטו ונכנסו לשימוש שלוש סוללות חדשות של "כיפת ברזל". בסך הכול מוצבות תשע סוללות פעילות ברחבי הארץ. ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, יאיר רמתי, הסביר לאחרונה כי הסוללות החדשות טובות יותר מקודמותיהן. "לעולם לא נהיה ב-100%. אנחנו כרגע עומדים על 90% יירוט וחשוב לי להדגיש שצוותי כיפת ברזל עושים עבודה מדהימה", ציין רמתי.

(עדכון ראשון: 21:15)

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully