וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליית מחבלים חדרה לישראל דרך מנהרה, 2 חיילים נפצעו

המחבלים הצליחו לחדור לאזור קיבוץ עין השלושה שבגבול הרצועה. הם ירו לעבר כוח צה"ל שסייר באזור ונמלטו לרצועה רק לאחר שאחד מהם נהרג. בשטח הושארו אמצעי לחימה רבים

עריכה: יותם בן-דוד

חוליית מחבלים חדרה הבוקר (שבת) מרצועת עזה לשטח ישראל דרך מנהרת טרור באזור קיבוץ עין השלושה. המחבלים פתחו באש מקלעים ובירי טילים נגד-טנקים לעבר כוח צה"ל שסייר באזור. הכוח השיב באש והדף את המחבלים בחזרה לשטח רצועת עזה, ובכך סיכל פיגוע חדירה.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
היום ה-12 למבצע: עדכונים שוטפים
יוזמת תיווך חדשה: הצעתה של קטאר להפסקת אש
בגלל "צוק איתן": אזהרת מסע לטורקיה

במהלך חילופי האש חוסל אחד המחבלים ונפצעו שני חיילי צה"ל, אחד הוא קצין שנפצע באורח קשה והשני הוא חייל שנפצע באורח קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור מחשש להימצאות מחבלים בשטח.

אמצעי לחימה וציוד שהמחבלים הותירו בשטח בהיתקלות סמוך לגדר, יולי 14. דובר צה"ל
אמל"ח שנמצא בזירת האירוע לאחר נסיגת המחבלים/דובר צה"ל

לאחר התקרית, תקפו כלי טיס של חיל האוויר כמה מחבלים אשר היו מעורבים באירוע. "צה"ל רואה בחמאס אחראי לתקיפה זו שתכליתה פגיעה רצחנית בתושבי מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה להגנה על תושבי מדינת ישראל".

במקביל, כמה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל מירי צלפים באזור בית חנון שבצפון הרצועה. הפצועים מקבלים טיפול במקום.

אמצעי לחימה וציוד שהמחבלים הותירו בשטח בהיתקלות סמוך לגדר, יולי 14. דובר צה"ל
אמל"ח בזירת האירוע/דובר צה"ל
אמצעי לחימה וציוד שהמחבלים הותירו בשטח בהיתקלות סמוך לגדר, יולי 14. דובר צה"ל
אמצעי לחימה וציוד שהמחבלים הותירו בשטח בהיתקלות סמוך לגדר, יולי 14/דובר צה"ל

קודם לכן הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם", באתר האינטרנט שלה כי קבוצת חמושים הצליחה לחדור לשטח ישראל במרכז הרצועה. על פי הדיווח של חמאס, במהלך חילופי אש עם כוח צה"ל נרשמו נפגעים "בשורות האויב".

בכיר בהנהגת חמאס, עזת א-רישק, כתב בדף הפייסבוק שלו: "גיבורי ההתנגדות מעורבים במערכה עזה עם האויב בצירים רבים. אנו בטוחים כי מה שלא השיגו נתניהו וצבאו באוויר ובים, הם לא ישיגו גם ביבשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד החיילים מובהל לבית החולים סורוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי הפצועים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אישר הבוקר כי "היו לפני כמה דקות תקריות על הגדר עם מחבלים". את הדברים אמר אהרונוביץ' באזור השעה 10:30 במהלך סיור באשדוד.

מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה ד"ר חיליק סופר, ביקש במשדר וואלה! חדשות מתושבי ישראל שלא להגיע לטייל בשטח המועצה האזורית אשכול. "שאר ההנחיות הן למנוע התקהלות של מעל 300 איש בכל יישובי הדרום, ומ-40 ועד 80 ק"מ לא מעל 1,000 איש", הוסיף.

פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

מתחילת המבצע נרשמו כמה ניסיונות חדירה של מחבלים לשטח ישראל במטרה לבצע פיגועי חבלה. ביום חמישי לפנות בוקר זיהו כוחות צה"ל מחבלים יוצאים מפתח של מנהרה באזור שבין כרם שלום לקיבוץ סופה ממזרח לרצועת עזה. כוחות צבא גדולים, ובכלל זה יחידות עילית של צה"ל, הוקפצו לשטח לאחר שדווח להם כי לפחות 13 מחבלים יצאו מהמנהרה. הכוחות פתחו לעבר המחבלים באש מהאוויר ומהקרקע. לאחר שנפגעו חמישה מחבלים וכמה מהם נהרגו, חזרו יתר המחבלים לתוך המנהרה. אחר כך ירו כוחות ארטילריה ושריון לעבר האזור שממנו יצאו המחבלים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

חיילי שריון בכניסה לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. בן קלמר
כוחות שריון בגבול רצועת עזה/בן קלמר

בשבוע שעבר ניסו חמישה מחבלים פלסטינים לחדור לקיבוץ זיקים. תצפיתניות זיהו את המחבלים שעלו מהים לכיוון מוצב השליטה בארז. המחבלים החלו לירות לעבר המוצב ובתום חילופי אש עם כוחות צה"ל, הם חוסלו. ההערכה היא שהם התכוונו לחטוף ישראלים. חייל צה"ל נפצע באורח קל בתקרית. זמן קצר לאחר התקרית קיבל חמאס אחריות על ביצוע החדירה. מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים חוסלו על ידי כוחות אוויר, ים ויבשה.

חיילי שריון בכניסה לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. בן קלמר
טנקים בגבול הרצועה/בן קלמר

הלילה נפצעו קצין ושני חיילי צה"ל בהיתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה, בסמוך לבית להיא. הקצין נפצע באורח קשה ואילו שני החיילים נפצעו באורח קל. ככל הנראה, נגד השלושה נפתחה אש נגד טנקים. בהיתקלות נהרג מחבל. הפצועים פונו לבתי החולים לאחר שמסוקי קרב סייעו בפגיעה בחוליה שבה נתקלו ואיפשרו את הגעת הצוות הרפואי למקום. בסך הכל, נפצעו עד כה 16 לוחמים במבצע "צוק איתן", זאת בנוסף לסמ"ר איתן ברק, שנהרג ביומו הראשון של המבצע הקרקעי.

קצין בכיר בצה"ל התייחס להיתקלות הלילה. "ההיתקלות הייתה מטווח קרוב", סיפר הבוקר. "היו חילופי אש והמחבל נהרג. אנו נערכים להתקפות נוספות של חוליות טרור. אין עיוורון, אין כהות חושים. צה"ל יאבק לערכי ההגנה שלו ואנו נערכים להרחבת הפעילות הקרקעית".

(עדכון ראשון: 10:20)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully