וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי: "הושגה התקדמות משמעותית, אך אין הסכם"

17.7.2014 / 13:51

כמה כלי תקשורת בולטים דיווחו מפי גורם ישראלי כי התקבל הסכם הפסקת אש והוא ייכנס לתוקף מחר ב-6:00 בבוקר. עם זאת, שני הצדדים מכחישים. ליברמן: "הדיווח לא מוכר לנו"

שידור חי מגבול רצועת עזה (צילום: בני ואינר)

LIVE

בניגוד לדיווחים בכלי תקשורת מרכזיים בעולם, גורם מדיני ישראלי אמר היום (חמישי) לוואלה! חדשות כי הושגה התקדמות משמעותית במגעים בין ישראל לחמאס בקהיר, אולם טרם הושג הסכם להפסקת אש. "אנחנו קרובים, אבל לא התקבלה עדיין הכרעה אצל מי מהצדדים על הליכה להפסקת אש בתנאים מוגדרים", הדגיש הגורם. "לא תהיה הפסקת אש לפני שהקבינט המדיני-ביטחוני יקיים דיון בנושא".

שר החוץ אביגדור ליברמן קיים אחר הצהריים תדרוך לשגרירי ישראל בעולם באמצעות שיחת ועידה, ואמר להם כי הדיווח על הפסקת אש רחוק מלשקף את המציאות. "שוחחתי עכשיו עם ראש הממשלה, והדבר, לפחות נכון לעכשיו, לא מוכר לנו", אמר השר ליברמן לשגרירים.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
למרות הפסקת האש: רקטות נורו לדרום הארץ
פורסם תיעוד של התקיפה בעזה שגרמה למות 4 ילדים
מבצע "צוק איתן", היום העשירי: עדכונים שוטפים

אבו מאזן עם בכירי הרשות הפלסטינית ויו"ר הליגה הערבית נביל אל-ערבי – קהיר, 16 ביולי 2014. רויטרס
אבו מאזן עם בכירי הרשות הפלסטינית ויו"ר הליגה הערבית נביל אל-ערבי/רויטרס

על פי הדיווחים בכלי התקשורת מפי גורם ישראלי, ישראל וחמאס הגיעו להסכם להפסקת אש כוללת בתיווך מצרי, והיא תיכנס לתוקף מחר ב-6:00 בבוקרעם זאת, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הנמצא בקהיר לצורך המגעים, הכחיש את הדברים ומסר ל-BBC הבריטי כי טרם התקבל הסכם. דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה מרק רגב אינו מאשר ואינו מכחיש את הדיווחים.

במהלך המגעים בקהיר הוצגו לישראל התנאים של חמאס להפסקת אש - פתיחת כל המעברים לרצועת עזה, פתיחת מעבר רפיח באופן קבוע 24 שעות ביממה והשגת ערבויות בינלאומיות על כך שהוא לא ייסגר, פתיחת מעבר ימי לרצועה, מתן אישור לתושבי הרצועה להתפלל במסגד אל-אקצא ושחרור משוחררי עסקת שליט והתחייבות להסכם קודם שאליו הגיעו האסירים עם השב"ס בתיווך מצרי בשנת 2012.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אביגדור ליברמן בבית שנפגע מרקטה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
"הדיווח על הפסקת האש רחוק מלשקף את המציאות". ליברמן בסיור באשקלון, אתמול/יותם רונן

בעיתון "אל-מצרי אל-יום" דווח מפי מקורות מצריים כי המשלחת הישראלית רמת הדרג שהגיעה לקהיר כדי לדון בהפסקת האש שבה לפנות צהריים לישראל. על פי הדיווח, המשלחת עדכנה את ממשלת ישראל על תוכן הדיונים.

מוקדם יותר דווח כי המגעים בין המשלחות הגיעו למבוי סתום בעקבות סירובה של ישראל לקבל חלק מהתנאים, ובהם אישור להתפלל במסגד אל-אקצא ושחרור משוחררי עסקת שליט. המקורות הוסיפו כי בצד הישראלי אמרו שנושא שחרור האסירים לא נתון לדיון, שכן מדובר בפגיעה בביטחון ישראל.

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. רויטרס
עדיין אין הסכם. מוסא אבו מרזוק/רויטרס

גם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה הבוקר כי חבר הוועדה המרכזית של פתח, עזאם אל-אחמד, אמר אמש כי המגעים להפסקת האש עדיין תקועים. אל-אחמד חשף כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח בקהיר עם מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אחרי שחמאס שלחה לצד המצרי מסר שלפיו היא מסרבת לקבל את ההצעה המצרית להפסקת האש. אבו מאזן שמע מאבו מרזוק את ההערות של חמאס לגבי ההסכם ודן עמו בפתרונות אפשריים. לפי אל-אחמד, אבו מרזוק הציג ליו"ר הרשות את הסתייגויותיו.

על פי דיווחים בתקשורת המצרית, המשלחות הגיעו אמש לאחד המלונות המפורסמים בקהיר, ושם כל משלחת ישבה בחדר נפרד, והנציגים המצרים העבירו מסרים ביניהם. במשלחת הישראלית השתתפו ראש השב"כ, יורם כהן, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (מיל') עמוס גלעד, ועורך הדין יצחק מולכו, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו.

הסתיימה ההפוגה ההומניטרית - הירי חודש

ב-15:00 הסתיימה הפסקת אש הומניטרית של חמש שעות שעליה הסכימו שני הצדדים בעקבות בקשה של שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי. סרי הגיש את הבקשה על מנת לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

מיד בתום פרק הזמן שהוקצב, התחדש הירי מרצועת עזה לעבר ישראל. כמה רקטות שוגרו לעבר המועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים או לנזק, מלבד אחת שגרמה נזק לקו מתח באשכול. כשעה קלה אחר כך התפוצצה רקטה במועצה האזורית חוף אשקלון, ואחת נוספת בשטח פתוח באזור באר שבע. רקטות שוגרו גם לעבר שדרות והיישובים הסמוכים לה. גם במקרים אלה לא נמסר על נפגעים. עוד קודם לכן, בסביבות השעה 12:00, למרות הפסקת האש הזמנית התפוצצו שלוש רקטות במועצה האזורית אשכול, גם כן ללא נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully