וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: 51% תומכים בישראל במבצע "צוק איתן"

לפי הסקר, מרבית האמריקנים תומכים בישראל, לעומת 14% בלבד שהצהירו כי הם תומכים בפלסטינים. רק 3% מזדהים עם שני הצדדים. אחוז התמיכה בישראל עלה בזמן המבצע בעזה

צילום: יותם רונן, בני ואינר, קובי אליהו, אביעוז דוד - דוברות ברזילי, רויטרס; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

51% מהאמריקנים מזדהים עם עמדתה של ישראל במבצע "צוק איתן" - כך על פי סקר שפורסם היום (שלישי) על ידי מכון המרכז "פיו", ושנערך נוכח סבב האלימות האחרון בין הצדדים. 14% בלבד הצהירו כי הם מזדהים יותר עם הצד הפלסטיני. 15% לא חשים הזדהות עם אף אחד מהצדדים, ורק 3% מזדהים עם שניהם.

עם זאת, התמיכה רחוקה מלהיות אחידה בקרב הקבוצות השונות בחברה האמריקנית. שיעור התמיכה בישראל בקרב הרפובליקנים עומד על 73%, ואילו בקרב הדמוקרטים – 44%. כמו כן, אזרחים מבוגרים נוטים לתמוך בישראל – 60% בקרב בני 65 ומעלה ו-56% בקרב בני 50-64 – ואילו פחות ממחצית הנשאלים בקבוצות הגיל 30-49 ומתחת ל-30 הביעו הזדהות עם ישראל.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מאחורי הקלעים: מאמץ אמריקני להשיג הפסקת אש
הקהילה הבינלאומית מגבה את ישראל "ללא הסתייגות"
מבצע "צוק איתן", היום השמיני: עדכונים שוטפים

נשיא המדינה שמעון פרס ושר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל בירושלים, מאי 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
"לעשות הכול על מנת להגן על חיי אזרחים". צ'אק הייגל ושמעון פרס/לשכת העיתונות הממשלתית

הסקר, שנערך בשבוע האחרון מאז החל מבצע "צוק איתן", מציג שינוי קל באחוזי התמיכה בצדדים מסקר דומה שנערך בחודש אפריל, כששיחות המשא ומתן עמדו על הפרק. שיעור התמיכה בקרב רפובליקנים עלה משמעותית מ-68% באפריל (עלייה של 5%), אך בקרב הדמוקרטים נרשמה עלייה של שני אחוזים בלבד, מ-44% לפני שלושה חודשים.

רק 17% מהדמוקרטים, 17% מהמצביעים שמגדירים עצמם עצמאיים, ו-6% מהרפובליקנים הצהירו כי הם מזדהים יותר עם הצד הפלסטיני. באף קבוצה שנבדקה, בחתכים של השקפה פוליטית, מוצא אתני ושיוך דתי, לא נמצאו יותר מ-22% אחוזי תמיכה בפלסטינים, ולא יותר מ-6% הזדהות עם שני הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ביום שישי האחרון, קיבל בית הנבחרים האמריקני ברוב קולות החלטה המביעה תמיכה בישראל ובזכותה להגנה עצמית. ההחלטה כוללת גינוי למתקפת הרקטות של חמאס, ומטילה את האחריות על פתיחת סבב האלימות על הארגון הפלסטיני.

שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, אמר לשר הביטחון משה יעלון כי הוא מודאג לגבי "הסיכון של הסלמה נוספת", ומלשכתו של הייגל נמסר כי בשיחה שערכו השניים, הדגיש כי על הצדדים המעורבים "לעשות הכול על מנת להגן על חיי אזרחים". כמו כן, הנשיא ברק אובמה הודיע לרשויות בישראל כי ארצות הברית מוכנה לגשר בין הצדדים על מנת להגיע להסכם הפסקת אש עם חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully