וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מבקשת מהאינטרפול צו מעצר נגד גבי אשכנזי

טורקיה מבקשת צווי מעצר בינלאומיים נגד הרמטכ"ל לשעבר ונגד עמוס ידלין, אליעזר מרום (צ'ייני) ואבישי לוי, המואשמים בהיעדרם באחריות להרג 9 טורקים במשט לעזה ב-2010

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, דו"צ, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בית משפט באיסטנבול הוציא בצהריים (שני) צו מעצר נגד ארבעה בכירים ישראלים, המואשמים באחריות להרג אזרחי טורקיה במשט לעזה. בית המשפט מבקש מהאינטרפול להוציא "צו מעצר אדום" נגד הארבעה, הנשפטים בהיעדרם, ולהסגירם. האינטרפול טרם הגיב לדרישה.

גבי אשכנזי. יותם רונן
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי/יותם רונן

הארבעה הם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי; מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום (צ'ייני); ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין; ואבישי לוי, שהיה ראש למד"ן (להק המודיעין בחיל האוויר).

העמדתם לדין של ארבעת הבכירים עומדת בסתירה להבנות בין ישראל לטורקיה במסגרת הסכם הפיצויים, שבחודשים האחרונים היו מגעים מתקדמים לגיבושו. הצדדים חלוקים עדיין באשר לסכום הסופי של הפיצוי, אך ההערכה היא שהוא ייאמד במיליונים בודדים של דולרים עבור כל אחד מההרוגים.

התביעה נגד הבכירים הישראלים הוגשה ב-2012, ודוחה את מסקנות ועדת טירקל, לפיהן חיילי צה"ל פעלו על ה"מרמרה" מתוך הגנה עצמית. בכתב התביעה, המייצג עשרות קרובי משפחה של הרוגי ונפגעי המשט, עלתה דרישה לאסור את הבכירים הישראלים ל-18 אלף שנות מאסר במצטבר. עוד קודם להגשת התביעה נפוצו דיווחים בטורקיה, לפיהם התביעה באיסטנבול תפנה לאינטרפול בבקשה להנפיק צווי מעצר בינלאומיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בחודש אפריל דיווח העיתון הטורקי "הורייט" כי דרגי העבודה המקצועיים בשתי המדינות סיימו לנסח את הסכם הפיצויים, אך כי מי שמעכב את חתימתו הוא הצד הישראלי. על פי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו "חושש מההשלכות הפוליטיות של המהלך", על רקע הקיפאון במשא-ומתן עם הפלסטינים.

המגעים לחתימת הסכם בין ישראל לטורקיה, שישים קץ לפרשת המשט לעזה, מתנהלים זה כמה חודשים. סמוך לתקופת הבחירות המקומיות בטורקיה בחודש מרץ הסתמן שהצדדים קרובים מאוד להסכם, לאחר שישראל הגמישה את עמדותיה והסכימה להעלות את סכום הפיצויים, שישולם למשפחות תשעת האזרחים הטורקים שנהרגו בפשיטה על ה"מאווי מרמרה". אלא שאז הודיע ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על הקשחת התנאים, ודרש שישראל תסיר את המצור על רצועת עזה כחלק נוסף מההסכם.

בסוף השבוע מת מפצעיו אור סולימאן סוילמז, אזרח טורקי בן 51 שנפצע במשט המרמרה ב-2010 מאש ישראלית ומאז היה בתרדמת. בכך עלה לעשרה מניין ההרוגים בפשיטה הישראלית על הספינה. סוילמז היה בין 30 נוסעי הספינה שנפצעו בתקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully