וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם? לשגרירות דנמרק חשבון בבנק הפועלים

2.2.2014 / 14:39

הבנק הגדול בדנמרק הודיע שיחרים את בנק הפועלים בגלל פעילותו בהתנחלויות, אך לוואלה! חדשות נודע שהשגרירות הדנית בארץ מחזיקה חשבון בבנק – ואינה מתכננת לסגור אותו

צילום: אלי מנדלבאום, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו מתייחס לאיום החרם הכלכלי על ישראל)

בסוף השבוע נחשף בוואלה! חדשות כי הבנק הגדול בדנמרק, "דנסקה בנק", מתכוון להחרים את בנק הפועלים בשל פעילותו בהתנחלויות. ממשלת דנמרק, לעומת זאת, לא רק שאינה שותפה לחרם, היא גם משתמשת בשירותיו של הבנק: השגרירות הדנית בתל אביב מחזיקה חשבון פעיל בבנק הפועלים, ואין לה כל כוונה לסגור אותו.

עוד על החרם האירופי:
נתניהו על האיום בחרם: לא משרת את המטרה
לא רק חרם: אירופה מציעה מקל – אבל גם גזר
החרם פוגע בחקלאי בקעת הירדן: "ההזמנות נפסקו"

דנסקה בנק בקופנהגן. flicker, אתר רשמי
"החלטה פרטית של הבנק שלממשלת דנמרק אין כל קשר אליה". דנסקה בנק/אתר רשמי, flicker

משגרירות דנמרק בישראל נמסר בתגובה לפניית וואלה! חדשות בנושא: "אכן, לשגרירות יש חשבון בבנק הפועלים ואין לנו בשלב הזה כל תכניות לשנות זאת". השגריר הדני בישראל, יאספר ואהר, הוסיף כי ההחלטה של הבנק הגדול במדינתו להחרים את בנק הפועלים אינה קשורה למדיניות הרשמית של דנמרק. "זוהי החלטה פרטית של הבנק שלממשלת דנמרק אין כל קשר אליה. הבנק מקבל את ההחלטות הללו באופן עצמאי".

"בהחלטות של חברות פרטיות ידינו קשורות"

גורם במשרד החוץ בירושלים חיזק את הדברים, והסביר כי אפילו אם תוגש מחאה רשמית לממשלה בקופנהגן, אין שום דבר שהם יכולים לעשות בנושא. "מדובר בהחלטות של חברות פרטיות שפועלות בכלכלה חופשית, ומחליטות איפה להשקיע את הכסף שלהן", הסביר הגורם. "זו בדיוק הבעייתיות הגדולה עם מגמת החרם. כאשר מדובר על החלטות של ממשלות, יש למי לפנות. כאשר מדובר על החלטות של חברות פרטיות, ידינו קשורות".

אתמול פורסם כי שני הבנקים הגדולים בסקנדינביה – בנק "נורדאה" השבדי ובנק "דנסקה" הדני נוקטים הליכים להחרמת בנקים בישראל בשל הקשר שלהם להתנחלויות. דנסקה הוסיף את בנק הפועלים לרשימת החברות שהוא אינו משקיע בהן, וזאת למרות העבודה שעד כה הוא לא השקיע כלל בבנק הישראלי. באתר האינטרנט של הבנק הדני הוסבר כי בנק הפועלים "מעורב בפעולות שעומדות בניגוד לחוק הבינלאומי". נורדאה ביקש הבהרות מהבנקים הישראליים "לאומי" ו"מזרחי טפחות" לגבי השקעותיהם בהתנחלויות.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully