וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת על מכרזי הבנייה: "מסר לקרי שלא יחזור לכאן"

יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני תקף את מכרזי הבנייה החדשים בגדה, ואמר כי מדובר במאמץ מכוון לטרפד את מאמצי שר החוץ האמריקני. "הגיע הזמן שישראל תישא באחריות לפשעיה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(קרי במסיבת עיתונאים בירושלים, ראשון)

ברשות הפלסטינית זועמים על פרסום מכרזי הבנייה בהתנחלויות, שעליהם דווח אתמול (שישי) לראשונה בוואלה! חדשות. "התכנית החדשה לבנייה בהתנחלויות היא מסר מנתניהו לקרי (שר החוץ האמריקני ג'ון קרי) לא לשוב לאזור ולהמשיך את מאמציו בשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים", אמר יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לדברי עריקאת, מדובר במאמץ מכוון לטרפד מאמציו של קרי. "בכל פעם שקרי הגביר את המאמצים שלו וחזר לאזור להמשך השיחות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגביר את מאמציו להרוס את תהליך השלום. נתניהו נחוש בדעתו להרוס את פתרון שתי המדינות", הצהיר עריקאת. "הגיע הזמן שישראל תישא באחריות לפשעיה".

פרסום המכרזים החדשים אתמול בא ארבעה ימים בלבד לאחר שקרי עזב את האזור, בתום ביקור שבמהלכו קיים פגישות אינטנסיביות עם נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בשבוע שעבר דחו ראש הממשלה ושר השיכון אורי אריאל את פרסומם של מכרזי הבנייה בשל ביקורו של קרי. נראה כי נתניהו הבין שפרסום המכרזים בצמוד לביקורו של קרי יוביל למשבר של ממש עם האמריקנים, ולכן נתן הוראה לדחות את הפרסום עד לתום הביקור.

עוד על הבנייה בהתנחלויות:
הפלסטינים מזהירים: "לא נשלים עם גל בנייה בגדה"
אחרי שחרור האסירים: למעלה מ-2,000 יחידות דיור בגדה
נתניהו: "הפלסטינים ידעו שנבנה במהלך המשא ומתן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ינואר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקרי בביקורו האחרון בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עם נחיתתו של קרי, בשל הכוונה הישראלית לפרסם את המכרזים בתום ביקורו, שידרו בכירים בצד הפלסטיני פסימיות בכל הנוגע לסיכוי להתקדם אל עבר חתימה על הסכם, וטענו כי לא יסכימו לדבר עם ישראל כל עוד נמשכת תנופת הבנייה. "הפלסטינים מוכנים לתת הזדמנות ליוזמה האמריקנית, אך הרחוב לא ישלים עם עוד גל בנייה בהתנחלויות", אמר אז בכיר הרשות ג'יבריל רג'וב, בפגישה שקיים עם פעילי שמאל ברמאללה. רג'וב הבהיר בפגישה, שבה השתתפו גם פעילי "שלום עכשיו" ו"יוזמת ז'נבה" וחברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), כי "אם המשא ומתן ייכשל, הפלסטינים יבקשו הגנה מהקהילה הבינלאומית והכרה כמדינה באו"ם".

מפת המכרזים לבניית 800 יחידות דיור בהתנחלויות שפרסם משרד השיכון, 10 בינואר 2013. גוגל מפות, מערכת וואלה!
מפת המכרזים לבניית 800 יחידות דיור בהתנחלויות שפרסם משרד השיכון, 10 בינואר 2013/מערכת וואלה!, גוגל מפות

על פי המכרזים, ישווקו ביהודה ושומרון 800 יחידות דיור חדשות, גם בתוך גושי ההתנחלויות הגדולים, אך גם מחוץ להם. 102 יחידות יוצעו לבנייה בהתנחלות עמנואל, שנחשבת מחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים, ו-86 יחידות דיור יוצעו לבנייה בקרני שומרון. 169 יחידות יוצעו לבנייה באלקנה, 78 יחידות באלפי מנשה, 227 יחידות באפרת, 40 יחידות באריאל, 75 יחידות באדם ו-24 יחידות בביתר עילית. בשכונת רמת שלמה בירושלים, הנמצאת מעבר לקו הירוק, ישווקו מכרזים לבניית 600 יחידות דיור. בנוסף, יוצעו מכרזים לשיווק חוזר של 532 יחידות דיור בשכונות פסגת זאב, ברמות ובנווה יעקב, שכבר הוצעו בעבר אך לא היה להם דורש.

(עדכון ראשון: 18:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully