וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בקולומביה יחליף את גבריאלה שלו באו"ם

פנחס וולף

16.7.2010 / 9:45

שר החוץ ליברמן הודיע כי מירון ראובן, שגריר ישראל בקולמביה, יחליף את השגרירה באו"ם שמסיימת את תפקידה. הוא ישמש כממלא מקום עד שהממשלה תאשר את המינוי

שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע היום (שישי) לשגריר ישראל בקלומביה, מירון ראובן, כי הוא יחליף את השגרירה באו"ם גבריאלה שלו, המסיימת את תפקידה. ראובן יגיע לניו יורק באוגוסט, ובספטמבר הוא יחליף את שלו בתפקיד ממלא מקום השגרירה, עד שהממשלה תצביע על המינוי. לא נמסר אם המינוי תואם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והאם הוא על דעתו, מכיוון שעל פי הנוהג, מינוי של קבע של שגריר הוא על דעת ראש הממשלה.

ראובן הוא יליד דרום אפריקה, בן 49, שעלה לארץ ב-1974 בגיל 13. הוא שירת בחיל האוויר ובעל תואר שני מהאוניברסיטה העברית ביחסים בינלאומיים ודיפלומטיה. מאחורי ראובן שנים רבות של שירות דיפלומטי, מאז 1988, כאשר בין היתר כיהן כיועץ לשגרירות ישראל במקסיקו, מזכיר ראשי של השגריר בצ'ילה, ושגריר בפרגוואי ובבוליביה. מאז ספטמבר 2007 הוא מכהן כשגריר בבוגוטה.

מרון יחליף בתפקיד את פרופסור שלו, שהשלימה שנתיים בתפקיד והביעה רצון לשוב לישראל. אתמול נערכה לה באו"ם מסיבת פרידה, בה זכתה לאהדה רבה. במסיבה שהתקיימה בניו יורק נכחו שגרירים של מדינות רבות, חברי מועצת הביטחון, שורה ארוכה של נציגי משלחות שונות ביניהן גם משלחות ערביות, וגם נציגים בכירים הנמנים עם צמרת הארגון העולמי - בהם ג'מאל בנאומר, דיפלומט מרוקאי המכהן כראש לשכת נשיא עצרת האו"ם, תפקיד המאויש על ידי לוב כיום.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, שיבחה את שלו ואמרה כי היא "באמת אחד מהאנשים האהודים עלי". רייס אף הזכירה מספר מקודמיה של שלו בתפקיד – אבא אבן, חיים הרצוג ובנימין נתניהו, וחזתה כי "ההיסטוריה תזכור את שלו כאחת מהנציגות הטובות ביותר של ישראל באו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully