וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יחמיר תנאי הכליאה של אסירי חמאס?

פנחס וולף

2.5.2010 / 20:58

נוכח הקיפאון במו"מ לשחרור גלעד שליט, ראש הממשלה הסיר את התנגדותו לקידום הצעת חוק להחמרת תנאי האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל

על רקע הקיפאון במו"מ לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, הסירה הערב (ראשון) לשכת ראש הממשלה את התנגדותה לקידום הצעת חוק פרטית המבקשת להחמיר את תנאי האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל. זאת מספר חודשים לאחר שנציגי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשו מח"כ דני דנון (ליכוד) ומח"כים נוספים מסיעות הימין להקפיא את הליכי החקיקה מחשש לפגיעה במו"מ. היות שחמאס טרם השיב להצעה הישראלית לעסקה ונוכח הסרת ההתנגדות מצד לשכת רה"מ להצעת החוק, הודיעו הח"כים שיחדשו את הליכי החקיקה.

עם זאת, יו"ר ועדת שרים לחקיקה, שר המשפטים יעקב נאמן, ומזכיר הממשלה צבי האוזר, ביקשו מח"כ דנון לתת לממשלה שהות של שבועיים, כדי שצוות בו חברים נציגי משרד ראש הממשלה, משרד המשפטים, המשרד לביטחון פנים ושירות בתי הסוהר, יוכל לגבש עמדה ממשלתית על הצעת החוק הפרטית.

לפי הצעת החוק של דנון, אסירים המשתייכים לארגון טרור שבידיו נמצא חטוף ישראלי, לא יהיו רשאים לקבל מבקרים, מלבד ביקור של נציג ארגון "הצלב האדום", אחת לשלושה חודשים. זאת בניגוד למצב היום בו למרות שהאסירים זכאים על פי חוק לביקור פעם בחודשים, הם זוכים למעשה לביקור של מקורביהם מידי שבוע. על פי הנתונים שאסף דנון, לחמאס ישנם 2,165 אסירים ביטחוניים בישראל ו-265 אסירים מנהליים, שעליהם הצעת החוק אמורה להשפיע.

בשלב זה עומדות בפני הממשלה שלוש אפשרויות: תמיכת בלתי מסויגת בהצעת החוק, התנגדות גורפת, או גיבוש הצעת חוק ממשלתית מתונה יותר. האפשרות השלישית היא הסבירה ביותר, וההערכה היא כי הממשלה לא תתמוך בכל פרטי הצעת החוק הפרטית.

ח"כ דני דנון אמר בתגובה להתפתחויות: "אני שמח שמסתמנת תמיכה בהצעת החוק החשובה. חייבים לדבר עם חמאס בשפה שהם מבינים. אולי עכשיו כל ארגוני זכויות האדם יתעוררו וישאלו מה קורה עם הזכויות של גלעד שליט. אני בטוח שהלחץ שיופעל יקדם את חזרתו של גלעד שליט הביתה".

גם ח"כ אריה אלדד הגיב להסרת ההתנגדות של נתניהו ואמר כי "לפני שישה חודשים הצעתי הצעת חוק זהה, ונתניהו מתוך חולשה והססנות חשש לקבל אותה וגייס את הקואליציה להצביע נגדה. הנאיביות של ראש הממשלה גרמה לו כנראה לחשוב שחמאס יקבל הצעה לעסקה גם אם לא יופעל עליו הרבה לחץ. שליט עדיין בשבי ונתניהו מנסה להמציא היום הצעת חוק שהתנגד לה לפני חצי שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully