וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: "ניתן להגיע להסכמות עם ישראל"

22.9.2014 / 0:08

השר לשעבר לענייני אסירים ברשות, הישאם עבד א-ראזק, אמר באירוע של יוזמת ז'נבה בתל אביב כי "כל עוד לא נגיע לפתרון, נמשיך לחיות ממלחמה למלחמה". בשלישי יתחדש המשא ומתן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזרים לשולחן המו"מ. מימין לשמאל: משעל, סיסי, נתניהו ואבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לענייני אסירים לשעבר ברשות הפלסטינית, הישאם עבד א-ראזק, אמר אמש (ראשון) באירוע של יוזמת ז'נבה בתל אביב כי להערכתו ניתן להגיע להסכמות בין ישראל לפלסטינים בשיחות שיתחדשו בעוד יומיים בקהיר. א-רזאק, תושב רצועת עזה, הוסיף כי "כל עוד לא נגיע לפיתרון מדיני, נמשיך לחיות ממלחמה למלחמה".

במקביל, סוכנת הידיעות הפלסטינית מען דיווחה כי משרד החוץ של מצרים הודיע שקהיר תארח בשלישי "סבב גישושים" של שיחות המשא ומתן העקיף בין ישראל והפלסטינים על מנת להגיע להבנות והסכמים קבועים סביב הסוגיות והנושאים שהועלו על ידי שני הצדדים בתום מבצע "צוק איתן".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
גורם מדיני: "מצפים למו"מ קשה עם חמאס בקהיר"
הממשלה תאשר: 1.3 מיליארד שקלים סיוע לעוטף עזה
מבקר המדינה יחקור את התנהלות הקבינט ב"צוק איתן"

הריסות בבית חאנון בתום מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
"ישראל תעמוד בתוקף על דרישות הביטחון שלה". הריסות ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן"/AP

בהודעה מטעם משרד החוץ בקהיר נמסר כי לפני "סבב הגישוש" בין ישראל והפלסטינים תארח מחר מצרים פגישה פנים – פלסטינית בחסות המצרים במסגרת תהליך הפיוס והטיפול בנושאים, שלגביהם אין תיאום בעמדות כהכנה לסבב המו"מ העקיף מול ישראל.

השיחות בין הצדדים יתמקדו בסוגיות הקשורות להסדרה ארוכת טווח ברצועה, בהן דרישת ישראל לפירוז רצועת עזה ותביעתו של חמאס לנמל ימי לחופי הרצועה. "אנו מצפים למשא ומתן קשה בקהיר", אמר גורם מדיני ישראלי. "ישראל תעמוד בתוקף על דרישות הביטחון שלה. לא נקבע לוח זמנים לשיחות מעבר לסבב הקצר שיתקיים השבוע".

(עדכון ראשון: 22:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully