וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם צה"ל היה פוגע בחמאס לא היינו בפחד לפני החג"

14.9.2014 / 21:41

אחרי שגורם ביטחוני אמר שבצה"ל נערכים לחידוש הירי כבר בראש השנה, תושבים רבים בדרום מתכוננים לאפשרות שייאלצו לבלות את החג מחוץ לביתם. "איבדנו את ההרתעה בגלל הפחדנות של הממשלה"

תושבי אשדוד תופסים מחסה במרחב מוגן בזמן אזעקה – 8 ביולי 2014. רויטרס
"יודעים להתמודד". תופסים מחסה במיגונית בזמן אזעקה באשדוד/רויטרס

כשלושה שבועות לאחר שנכנסה לתוקף הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס, תושבי הדרום שוב במתח לקראת החגים. הסיבה היא דברים שאמר שלשום (שישי) גורם ביטחוני לוואלה! חדשות, ולפיהם קיים חשש לחידוש הירי לעבר יישובי עוטף עזה בראש השנה.

"אם לא יהיה הסכם יחזור הירי", טען אלברט גבאי, תושב שדרות שבקרוב יעבור עם משפחתו לאשקלון. "הבעיה היא שאיבדנו את ההרתעה בגלל הפחדנות וההססנות של הממשלה. בכל פעם הסכמנו להפסקות אש והם הפרו אותן. אם ראש הממשלה היה נותן לצה"ל להשלים את המשימה ולפגוע במנהיגי חמאס, תושבי שדרות ועוטף עזה היו זוכים לביטחון ושקט ולא לפחדים לפני החגים".

לדברי גבאי, החשש ביישובי הדרום מורגש. "יש מצב שבגלל החשש הזה הרבה אנשים בעוטף עזה יבלו את החגים רחוק מהאזור הזה, על מנת להרגיש בטוחים. יש פחד, תושבים סוגרים מלונות באילת. זה לא כמו אחרי המבצעים הקודמים שהיה ביטחון, אנחנו חוששים".

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
"הטרור של חמאס הצליח במשימתו לאיים ולהבהיל"
הפלסטינים מנעו חקירת "פשעי מלחמה ישראלים" בעזה?
ארה"ב עדכנה את אזהרה המסע: להגביל נסיעה לבאר שבע

גם באשדוד ניכרת המתיחות לקראת ראש השנה. "יש מתח לקראת החגים, אנחנו עושים הכנות ובלב מקוננת המחשבה שמא רקטה אחת תשבית את כל שמחת החג", אמר חי, תושב העיר. "אבל אנחנו איתנים", הבהיר. "למדנו לצערנו לחיות עם הרקטות ולא נעזוב את אשדוד".

גם נמיט יוטו, תושב מושב תקומה, הבהיר כי לא יעזוב את ביתו בשל סכנת הרקטות. "אני מתכוון להעביר את החגים בביתי, אין לי חששות", אמר. "אני סומך על ממשלת ישראל שבמידה שתהיה רקטה אחת, התגובה תהיה חריפה מאוד, כך שדבר כזה לא יוחזר".

ישיבת ממשלה במועצה אזורית חוף אשקלון. אוגוסט 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"מצפים מראש הממשלה לעשות את מה שהבטיח". נתניהו בישיבת ממשלה במועצת חוף אשקלון, לפני שבועיים/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לדברי ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', "אנחנו מצפים מממשלת ישראל ומראש הממשלה לעשות את מה שהוא הבטיח עם כניסת הפסקת האש לתוקף - להגיב בחריפות לכל ירי על יישוביי הדרום". הוא הדגיש כי "אנחנו סמוכים ובטוחים שכך הוא יעשה. לא נסכים שבמשך החגים יהיה לנו טפטוף רקטות. יש גם לנו, ראשי הערים, וגם לתושבים חששות, אנחנו מחכים למשא ומתן וברור לכולנו שאין הסכמה".

גם ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, סיפר על החששות והמתח בקרב התושבים לקראת החגים. "העובדה שלא ידוע לנו על שיחות והסכמות מעלה את החשש. אנחנו עדיין בחשיבת חירום במועצה", אמר. "זה יוצר תחושה לא טובה ומועקה בקרב התושבים עקב הבלתי ידוע, אבל אנחנו יודעים להתמודד עם זה ונערכים גם לתרחיש הירי בחגים".

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully