וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "חובה לעצור את דאעש, לפני שיהיה מאוחר"

נשיא המדינה השתתף באירוע "בשביל הבנים" לזכר החללים בני העדה הדרוזית והתייחס לאיום של דאעש: "מקווים שההתגייסות המשותפת תבלום את הסיוט". במעמד השתתפו גם יעלון וגנץ

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

"המאבק בכוחות הרעים בדמותם של דאעש ודומיו איננו פשוט. יש לנו אחריות וחובה לעצור אותם, בטרם יהיה מאוחר", כך אמר היום (שישי) נשיא המדינה ראובן ריבלין באירוע "בשביל הבנים" לכבוד הנופלים בני העדה הדרוזית שנערך במוחרקה שליד דלית אל-כרמל. באירוע השתתפו גם שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ואלפי אזרחים.

את מירב נאומו באירוע הקדיש הנשיא כאמור לאיום הטרור הגובר מצד "המדינה האיסלאמית" וקבוצות חמושות נוספות במזרח התיכון, והביע תקווה שהמהלך הבינלאומי יתגבש לכדי פעולה אפקטיבית שתעצור את ההתפשטות של הארגון הסוני הקיצוני ודומיו. "המערב כבר הבין כי לא יוכל לשבת בחיבוק ידיים נגד הכוחות הזוועתיים הללו, ואנחנו מקווים שההתגייסות המשותפת תבלום את הסיוט, ותבהיר לכולם, שלטרור אין עתיד".

לדבריו, "בעניין זה, לא רק ישראל ערבים זה לזה, ולא רק בני העדה הדרוזית, בכל הארצות, ערבים זה לזה; בעניין זה העולם כולו ערב זה לזה".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
הרב החמקמק: תרגילי הבריחה חובקי העולם של ברלנד
חשד לחיסול במשולש: הרוג ופצוע קשה מירי מרכב חולף
מדוע ישראל חוששת לחסל את משעל?

חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
"ההתגייסות המשותפת תבלום את הסיוט". לוחמי דאעש בסוריה/רויטרס

הרמטכ"ל גנץ הניח בתחילת האירוע את אבן הפינה ל"שביל הבנים" - מפעל הנצחה לאומי ללוחמי העדה הדרוזית, שמוקם בתמיכת המשרד לפיתוח הנגב והגליל וגורמים נוספים, ואשר יחבר בין כל הכפרים הדרוזיים בכרמל ובגליל באמצעות מסלול טיולים באורך 216 ק"מ. "אנחנו באים להביע חברות, שותפות, הוקרה ואחדות של החברה הישראלית. מעשים כמו אלה מתארים טוב בהרבה ממילים את עומק שותפות זו".

שר הביטחון יעלון הוסיף כי השביל "מסמל את הברית ארוכת השנים בין העמים ואת תרומתם החשובה של בני העדה הדרוזית למולדת". לדבריו, "הדרוזים פורצים דרך בכל מקום ותחום בצה"ל ובאה לידי ביטוי במערכת 'צוק איתן'".

עמותת "בשביל הבנים" הוקמה על ידי תא"ל (מיל') אמל אסעד ששכל את אחיו הצעיר ברצועת עזה בשנת 1993. מסייעים לו בפרויקט רבים אחרים, דרוזים ולא-דרוזים, ומטרתו להוקיר את הלוחמים הדרוזים ואת 398 החללים בני העדה שנפלו. "המחויבות של העדה הדרוזית לשמירה על ביטחון המדינה, והשותפות המלאה בבנייתה מוטמעת באורח חיינו בערכים שאנו מאמינים בהם, בגאווה שלנו כעדה ובחינוך שאנו מעניקים לילדינו".

בנימין נתניהו בכנס של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי, הרצליה. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"מדינות סוניות כבר מבינות כי ישראל אינה האויב". נתניהו, אתמול/ראובן קסטרו

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה: "חמאס הוא כמו אל-קאעדה, כמו ארגון הטרור א-שבאב, ג'בהת א-נוסרה או דאעש. כולם פוגעים בביטחון העולמי ומסכנים אותנו. הם נכשלים בכל מקום".

ראש הממשלה המשיך וקרא למלחמה עולמית בטרור. "על כל המדינות לעמוד יחד כדי להילחם בטרור ולהשמיד את הארגונים". לגבי ישראל, אמר: "אנחנו עושים את המאמצים שלנו, חלקם ידועים לציבור וחלקם לא. מדינות סוניות כבר מבינות כי ישראל אינה האויב – אלא נלחמת יחד איתן נגדו".

לדבריו, לכל הארגונים האיסלאמיסטים מטרה משותפת אחת, "להקים משטר איסלאמי שלא מוגבל באזור מסוים. מטרתם היא להתרחב לעולם כולו". הוא הוסיף כי "המטרה הראשונה של הטרור הוא הציבור, כפי שהיה באיראן לפני כמה שנים – יוצאים והורגים אנשים ברחוב". נתניהו גרס כי השיטה האיראנית לפיה תולים בני אנשים ממנופים בכיכרות מרכזיות, זהה לטקטיקה של דאעש.

שרת המשפטים ציפי לבני בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור בהרצליה, ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
"ישראל יכולה להיות חלק מקואליציה חדשה שמתמודדת עם האיומים האיסלאמיסטיים". לבני/כפיר בולוטין

שרת המשפטים ציפי לבני, אמרה השבוע כי פתרון מדיני למשבר ברצועת עזה "יכול היה ועדיין יכול לשנות את מעמדה של ישראל ואת היותה חלק מקואליציה חדשה שמתמודדת עם האיומים האיסלאמיסטיים באזור".

בדיון ביטחוני שכינס ראש הממשלה בנוגע לארגון "המדינה האיסלמית" שלשום בהשתתפות לבני, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, ונציג השב"כ, נדון בחשש מפני הצטרפותם של ערבים ישראלים לשורות הארגון. השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' אף הזהיר בימים האחרונים כי קיימת הזדהות מסוימת בישראל עם דאעש. גורמים שעודכנו בפרטי הדיון אמרו לוואלה! חדשות שחדירה אפשרית של תאים של דאעש לישראל תתפוס מקום מרכזי בסדר היום של הממשלה, כעת כשהמבצע בעזה תם.

הנשיא רובי ריבלין ושר הביטחון משה יעלון בטקס "בשביל הבנים". מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין ויעלון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully