וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "אינני גאה בהתנהלות השרים הצעירים בקבינט"

שר הביטחון ביקר בעקיפין את השר בנט: "אי אפשר במהלך מבצע, כשאנחנו קוברים את מתינו, לתת תחושה שאנחנו מפסידים". נתניהו: "השרים שמחו שלא היו צריכים להצביע"

ישיבת ממשלה בקריה בתל אביב, אוגוסט 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
יעלון ונתניהו בישיבת ממשלה בקריה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"אינני גאה בהתנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני", אמר אתמול(שישי) שר הביטחון משה יעלון בראיון למהדורות החדשות של הערוצים 1, 2 ו-10, בתום המלחמה בדרום. "אתה יושב בחדר, אנשים מתבטאים – ואז בחוץ עושים פוליטיקה", אמר. לדבריו, "אני מקווה שהשרים שפעם ראשונה חווים את חווית האחריות יפיקו לקחים. אני לא זוכר קבינט כזה, ואני בקבינטים קרוב ל-20 שנה".

יעלון הדגיש: "אני מקווה שהצעירים שבחבורה יפיקו לקחים. יש כאלה שלא נוכל לחנך ויש כאלה שיחונכו בעתיד. אי אפשר במהלך מבצע, כשאנחנו קוברים את מתינו, לתת תחושה שאנחנו מפסידים". הוא עוד הבהיר כי "כולם שותפים למדיניות" ותמכו לפחות במרביתה במהלך הלחימה.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
בניגוד להבנות: "חמאס מונע מאבו מאזן לפעול בעזה"
מאות ליוו את סמל נתנאל ממן: "לאדמה במקום לחופה"
מיוחד | כך נגררו ישראל וחמאס למלחמת 50 הימים

פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חוגגים ברצועת עזה. רויטרס
"יש לנו בעיה שחמאס ייכנס ליהודה ושומרון". פעילי חמאס חוגגים ברצועת עזה, השבוע/רויטרס

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להתנהלות הקבינט, ואמר כי "חלק משרי הקבינט שמחו" שהצעה להפסקת אש עם חמאס לא עמדה להצבעה. "הם יכולים להגיד שהם מתנגדים להצעה, למרות שחמאס ויתר על כל דרישותיו".

נתניהו הבהיר כי "הקבינט קיבל את כל ההחלטות, זה התנהל כמו שצריך". לדבריו, "למה להיכנס פנימה אם אני יכול להשיג את הכתישה בלי לסכן חיילים ואזרחים? הם (הפלסטינים) כתושים, מבודדים, לא יכולים להבריח נשק. זה יוצר סיכוי לשקט".

בהתייחסות להסדר כולל, הוסיף ראש הממשלה: "יש פתרון לסכסוך. אין לנו בעיה שהרשות הפלסטינית תיכנס לרצועת עזה, אך יש לנו בעיה שחמאס ייכנס ליהודה ושומרון. אבו מאזן יצטרך לבחור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
"ימים יגידו אם הוא בחיים". הלווייתם של בנו ואשתו של מוחמד דף ברצועת עזה/רויטרס

שר הביטחון הבהיר כי צה"ל קצר "ניצחון מרשים" במלחמה בדרום. לדבריו, "מבחינה צבאית, בכל פעולה הכרענו את האויב. השמדנו מערך מנהרות התקפי ולא מעט אמצעי שיגור – נותרו לו רבע מהם. גם מדינית, חמאס נכנס לאן שרצינו להוביל אותו – בלי נמל, שדה תעופה ואסירים, אלא הפסקת אש כפי שרצינו, ללא תנאים".

כשנשאל אם ראש הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מוחמד דף נמצא בחיים או שנהרג בתקיפת צה"ל, ענה יעלון: "ימים יגידו. נמתין ונראה".

שר הביטחון התייחס גם לביקורו בנחל עוז במהלך הלחימה שבוטל: "באתי לביקור בעוטף וידעתי שיורים שם. הייתי בחמ"ל של המועצה האזורית, ובמהלך הישיבה אני שומע בקשר כמה פעמים 'יציאה לכיוון נחל עוז'". הוא הוסיף כי מפקד החטיבה העריך כי הארגונים הפלסטיניים יודעים על ביקורו הצפוי. "הוא אמר שמחכים לי בנחל עוז", הסביר מדוע החליט לבטל את הביקור לבסוף, "אני מבין את החשיבות של הביקור, את האומץ שלי לא צריך להוכיח".

(עדכון ראשון: 21:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully