וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדה בין נשים לגברים בבית שמש - גם בזמן האזעקה

22.8.2014 / 0:21

ההפרדה הנהוגה בסניף של קופת חולים "מאוחדת" בעיר חלה עתה גם על המרחבים המוגנים בזמן ירי רקטות. "זה אורח חיינו, שלא יתערבו במוקדי השירות שלנו". מאוחדת: ההפרדה בוטלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרחב המוגן לנשים במרפאה בבית שמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד להנחיית משרד הבריאות, סניף של קופת חולים "מאוחדת" בעיר מפריד בין גברים ונשים במרחב המוגן ובתור לרופא - כך עולה מתיעוד שהגיע לידי וואלה! חדשות.

מהתיעוד עולה כי במרפאה החדשה של קופת חולים מאוחדת הממוקמת בשכונת חפציבה בעיר, קיימת הפרדה במרחב המוגן וגם בתור לרופא. אחד המבקרים שנקלע לאזור סיפר כי האחראים במקום "אמנם כיסו את השלט של המרחב המוגן לגברים, אבל לא את זה של הנשים. בכל מקרה, ההמתנה שם בנפרד, כך שקשה להאמין שדווקא בשעת אזעקה הם יתערבבו".

עם זאת, תופעת ההפרדה בקופות החולים איננה חדשה. בירושלים ובבית שמש התגלו בשנתיים האחרונות קופות חולים המפרידות בין גברים לנשים בתור לרופא. אולם, ההפרדה במרחב המוגן הציבורי בהן, מביאה את סוגיית ההפרדה לשיא חדש.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
מנציחים ולא מוותרים: משפחת מט עלתה לקבר ללא מצבה
לבני ביקרה בעין השלושה: "חובתנו לתת לילדים שקט"
רקטה בחגיגת יום ההולדת בגן: "צרחות ודם על השטיח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט המצביע על המרחב המוגן לגברים לאחר שכוסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם חרדי השייך לאחד הזרמים הקיצוניים בעיר, הגיב ואמר בשיחה לוואלה! חדשות כי הוא בכלל לא מופתע משלטי ההפרדה. "זוהי שכונה שבה כל התושבים הם חרדים. הם מאמינים כי זו הדרך שלהם לחיות בה. זה אורח חיינו, וכמו שלא נתערב באופן שבו מתנהלים מקומות הבילוי בתל אביב, שלא יתערבו במוקדי השירות שלנו", אמר.

לפני יותר משנה הורה משרד הבריאות לקופות החולים להפסיק בהדרגה את התופעה של אספקת שירותי רפואה מופרדים לגברים ונשים בריכוזי אוכלוסייה חרדיים. במסגרת הנוהל, הודיעו במשרד כי מעתה ייאסר על הקמת מרפאות בקופות החולים שיש בהן כל סממן של הפרדה בין נשים לגברים. ההנחיה מבוססת על החלטת צוות שמינה היועץ המשפטי לממשלה לבחינת הנושא, אשר הגיש את מסקנותיו במאי 2013.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נראה שקופת החולים מעדיפה שהפציינטים ייפגעו מרקטה, ובלבד שלא ימתינו במעורב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, עורך הדין אורי רגב, דורש ממשרד הבריאות להתערב מידית לביטול המרחבים המוגנים הנפרדים ואזורי ההמתנה הנפרדים במרפאה. "נראה שקופת החולים מעדיפה שהפציינטים ייפגעו מרקטה, ובלבד שלא ימתינו במעורב", אמר רגב. "לא ברור על איזו דת מבוסס ההיגיון העקום הזה שכן ביהדות פיקוח נפש קודם כמעט לכל".

"הפרדה היא תמיד הדרת נשים בתחפושת"

"הפרדה היא תמיד הדרת נשים בתחפושת", הדגיש רגב. "שיתוף הפעולה של קופות החולים עם התופעה הבזויה היא כניעה מבישה לקיצונים חרדים ומכירת ערכי השוויון בלא סיבה". רגב דורש ממשרד הבריאות להעניש בחומרה את קופת החולים על הפרת ההוראות ולערוך ביקורות סדירות במרפאות לאיתור ניסיונות הפרדה. לדבריו, "קופות החולים מתעלמות בבוז מההוראה האוסרת את הפרדה. כל זמן שהן לא ישלמו קנסות משמעותיים תימשך התועבה".

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "במרפאת חפציבה כל הכניסות וכל ההמתנות והפרוזדורים משרתים את כלל האוכלוסייה המעורבת, נשים וגברים כאחד. הכניסה מותרת כמובן לכולם. עם זאת, לאור בקשה מיוחדת נענו במרפאה ונעתרו לבקשה לאפשר שתי פינות המתנה קטנות - אחת לנשים ושנייה לגברים, וזאת אך ורק למי שבוחר על פי רצונו האישי להמתין בנפרד. ובאשר לחדרי המיגון, אין כל הפרדה בין המינים". עם זאת, ציינו בקופת החולים כי הייתה הפרדה במרחב המוגן, אך היא בוטלה.

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully