וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נלחם בקבינט בעודו נלחם בחמאס - גם במו”מ בקהיר

21.8.2014 / 0:05

ראש הממשלה תקף את השרים פומבית, אך עוד קודם נזף בישיבת הקבינט בבנט וקרא לו להפסיק להתראיין. לדברי דיפלומט מערבי, במצרים סבורים שהעימות הפוליטי הפנימי משפיע גם על מאמצי ההסדרה

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניב פוקס

שידור ישיר מרצועת עזה

LIVE

(צילום: רויטרס)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע כועס למסיבת העיתונאים שקיים אמש (רביעי) בקרייה בתל אביב. את הדקות הראשונות מול המצלמות הוא הקדיש להפגנת עוצמה מול חמאס וניסיון לחזק את אזרחי מדינת ישראל, אבל מהר מאוד התברר שהמטרה העיקרית של נתניהו לא הייתה להרתיע את ארגוני הטרור בעזה, אלא את מתנגדיו בשורות הקבינט המדיני-ביטחוני.

במשך דקות ארוכות הוא נזף בשרים, תוך הדגשת העובדה שהוא ושר הביטחון יעלון, בניגוד לשאר חברי הקבינט, נוהגים באחריות ונמנעים מ"הצהרות מתלהמות". הוא קרא לחברי הקבינט לנהוג כפי שהוא עצמו היה נוהג בעת מלחמה, אמירה שגרמה לעיתונאים בחדר לחייך - כולם הרי זוכרים את נתניהו כיו"ר האופוזיציה במבצע "עופרת יצוקה" תוקף את "ממשלת קדימה וציפי לבני", ומבטיח שאצלו במשמרת - שלטון חמאס בעזה יושמד.

עוד לפני מסיבת העיתונאים אמש נזף נתניהו בשר בנט במהלך ישיבת הקבינט וקרא לו להפסיק להתראיין בתקשורת ולבקר את החלטות הקבינט שהוא עצמו שותף לו. לאחר שראה את נתניהו סונט בו גם פומבית, בנט לא נותר חייב. בשיחה עם גלי צה"ל הוא הבהיר שהוא "סבור שלא מנהלים משא ומתן עם ארגון טרור, נקודה", וכי "דעתו לא תשתנה".

מלחמה בדרום || כל הכותרות:
מעיין שוב עוזבת את הבית למרכז: "לא בטוח לילדים"
נתניהו על ניסיון החיסול של דף: "אף אחד אינו חסין"
כשבן 26 הוא ילד: כך עיוות חמאס את זהות ומספר ההרוגים

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה נזף, השר לא נותר חייב. נתניהו ובנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

על ההיבטים הפוליטיים של מסיבת העיתונאים עוד ייכתב רבות בימים הקרובים, אבל מבחינה מדינית, היא הדגישה את העובדה שלא רק חמאס אשם בכישלון המגעים בקהיר. הארגון הוא זה שהפר את הפסקת האש והוא גם זה שהעמיד דרישות בלתי הגיוניות עוד לפני כן, אבל גורמים שמעורים בפרטי השיחות אומרים כבר כמה ימים שגם לצרות הפוליטיות של נתניהו מבית יש השפעה על חוסר היכולת להגיע להסכם.

כך למשל, דיפלומט מערבי שעודכן בפרטי המגעים אמר הערב לוואלה! חדשות, זמן קצר לפני הופעתו הפומבית של נתניהו בקרייה, כי בסבב השיחות שהתנהל בתחילת השבוע, המשלחת הישראלית הפגינה קשיחות רבה ואפס גמישות. המצרים, על פי אותו דיפלומט, התרשמו כי אחרי סוף שבוע שבמהלכו התקיימו בישראל שתי ישיבות של הקבינט המדיני-ביטחוני, הורה נתניהו למשלחת לא לסטות במילימטר מעמדותיה.

"המצרים מאשימים קודם כל את חמאס, אבל יש להם ביקורת מתונה יותר גם על ישראל", הסביר. "התחושה שלהם היא שהשיקולים הפוליטיים בתוך הממשלה, השפיעו באופן מכריע על היומיים האחרונים של השיחות. בישראל טוענים שיש מחלוקות בין חמאס עזה לחמאס קטאר, אבל גם הממשלה הישראלית לא משמיעה קול אחד".

חאלד משעל - ראש הלשכה המדינית של חמאס. דוחה, קטאר, 23 ביולי 2014. AP
לא רק חמאס אשם בכישלון המגעים בקהיר. חאלד משעל/AP

החשדנות שנתניהו הפגין הערב היא הדדית. השרים משוכנעים שהוא, או גורם בסביבתו, אחראי להדלפת "מצגת האימים" על כיבוש עזה, שהוצגה לקבינט על ידי בכירי צה"ל. בשיחות סגורות אומרים השרים כי הדלפת המצגת נתנה לחמאס תחושה שהוא חסין מפני פעולה קרקעית למיטוט שלטונו. "נתניהו מתלונן על הדלפות ואז אנחנו רואים דבר כזה בתקשורת, זה בלתי נסבל", אמר אחד השרים.

דבר אחד יכול לשנות את המשוואה מבחינת נתניהו כרגע: וידוא רשמי לכך שמוחמד דף נהרג בהפצצת צה"ל ביום שלישי בלילה. עם "הישג" כזה, יהיה לו קל יותר להדוף את הביקורת מימין ולעשות את הפרשות הנדרשות כדי לשים קץ לסבב הלחימה - בין אם באמצעות הסדרה או כחלק ממהלך בינלאומי שסופו במועצת הביטחון של האו"ם.

מוחמד דף מאיים: אם ישראל תפלוש, נחטוף חיילים. רויטרס
אם הוא נהרג, הדבר עשוי לשנות את המשוואה עבור נתניהו. מוחמד דף/רויטרס

(עדכון ראשון: 23:44)

בהכנת הכתבה השתתף עמרי נחמיאס


לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully