וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים תחזיר השגריר לישראל אם תושג הסדרה ארוכת טווח

11.8.2014 / 18:33

גורמים המעורים בשיחות בקהיר אמרו לוואלה! חדשות כי מסר ברוח זו הועבר לישראל. השגריר המצרי מטעם ממשלת מורסי הוחזר בתחילת מבצע "עמוד ענן" ב-2012, ולא ידוע אם הוא זה שיישלח לתל אביב

צילום: טל אנגלנדר, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'

מצרים מתכוונת להחזיר את השגריר שלה לישראל אם תושג הסדרה ארוכת טווח בין ישראל לפלסטינים בשיחות המתקיימות בקהיר – כך אמרו לוואלה! חדשות גורמים דיפלומטיים המעורים בפרטי השיחות. אחד הגורמים, שנמצא כעת (שני) בבירה המצרית, אמר כי המצרים העבירו מסר ברוח זו לצד הישראלי. בתוך כך, יתכנס מחר בצהריים הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בהתפתחויות המשא ומתן בקהיר.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
המשט הבא בדרך: ארגון טורקי ינסה לשבור את המצור על עזה
שלושה תיירים מישראל נהרגו בתאונת דרכים בשוויץ
הקסם של ארדואן: שחצנות ובריונות יעילה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא מצרים א-סיסי וראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגריר מצרים בישראל, עאטף סלאם, הוחזר לקהיר בנובמבר 2012, עם תחילתו של מבצע "עמוד ענן", ומאז לא שב לשגרירות בתל אביב. ישראל, לעומת זאת, מינתה שגריר חדש לשגרירות בקהיר, חיים קורן, והוא הגיע לבירה המצרית לפני כשלושה חודשים. כעת, אם אכן תושג הסדרה בתיווך מצרי, גם השגרירות המצרית בתל אביב תאויש בשגריר קבוע.

השגריר הנוכחי מונה על ידי ממשלת "האחים המוסלמים" בראשות הנשיא המודח מוחמד מורסי בספטמבר 2012, חודשיים בלבד לפני שהוחזר לקהיר. לא ברור אם ההחלטה המצרית לאייש מחדש את השגרירות בתל אביב תכלול גם מינוי של שגריר חדש מטעם הממשלה הנוכחית בראשות הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, או שמא יוחזר השגריר הנוכחי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנת מחאה נגד המשטר המצרי מול שגרירות מצרים בישראל. דרור עינב
הפגנה של ערבים ישראלים נגד הפלת מורסי, מול שגרירות מצרים בתל אביב, אוגוסט 2013/דרור עינב

הגורמים ששוחחו עם וואלה! חדשות הוסיפו כי בשיחות שמתקיימות מאז שעות הצהריים בקהיר יש עדיין פערים גדולים – לא רק בין ישראל לחמאס, אלא גם בין ארגון הטרור הפלסטיני לבין מצרים.

ישראל הציעה לפלסטינים שורה של "הקלות" במצור על עזה, החל מהרחבת פעילות המעברים היבשתיים עם ישראל ועד להרחבת תחום הדיג בחופי הרצועה. עם זאת, ישראל ומצרים עדיין מתנגדות לדרישה הפלסטינית להקמת נמל, ואילו המצרים והפלסטינים מנסים למצוא נוסחה מוסכמת להפעלת מעבר רפיח.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully