וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מיישר קו עם נתניהו: יתמוך בחוק הזנה בכפייה

25.6.2014 / 0:08

יומיים לאחר שאיימו להפיל את החוק השנוי במחלוקת שיאפשר להזין בכפייה אסירים שובתי רעב הודיעו ביש עתיד שהם יורדים מהעץ, וההצעה תעלה בקריאה שנייה ושלישית כבר בשני הקרוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החוק יועלה להצבעה כבר בשני הקרוב. נתניהו ולפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

48 שעות אחרי שאיימו בסיעת יש עתיד להפיל את החוק שיאפשר הזנה בכפייה של אסירים ביטחוניים שובתי רעב, יישרו אתמול (שלישי) קו חברי סיעתו של יאיר לפיד עם הליכוד, והודיעו כי יתמכו בחוק השנוי במחלוקת. תמיכת חברי יש עתיד הגיעה אחרי סיכום בין יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, ויו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, וזאת אחרי שהחוק אושר בוועדת הפנים אתמול אחר הצהריים. לאור הסיכום, יועלה החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית כבר ביום שני הקרוב.

ביש עתיד התגאו בהסתייגויות שהתקבלו, שלפיהן הרף הנדרש להזנה בכפייה יועלה, כך שיוזנו אסירים בסכנת חיים בלבד, וכן רופאים לא יחויבו לבצע את ההליך בניגוד לרצונם. אולם, באופוזיציה לא התרשמו ותקפו את סיעתו של לפיד. "ליש עתיד לקח בדיוק יומיים לרדת מהעץ וליישר קו עם קואליציית הימין הקיצוני שהם חברים בה", אמרה ח"כ תמר זנדברג (מרצ). לדברי זנדברג, "השינוי שנעשה בחוק הוא קוסמטי בלבד. מהות החוק היא האפשרות להזין בכפייה, שמהווה פרקטיקה של עינוי, והיא נשארת בחוק. החוק הזה מאפשר לשקול שיקולים פוליטיים ולא רק שיקולי בריאות ולכן הוא פסול מוסרית. אין דרך לתקן את החוק הזה וחובה למחוק אותו".

עוד בוואלה! חדשות:
"רפורמת הפרגולות" עברה: מה תוכלו לבנות בלי היתר?
הקרב על השר"פ: ועדת גרמן תציג מחר את מסקנותיה
המכתבים מוכיחים: הרב עובדיה תמך בלימודים אקדמיים

רק ביום ראשון בערב איימו ביש עתיד להצביע נגד החוק ולהפיל אותו, אם לא יתאפשר שבוע נוסף של דיונים בפרטי החוק. אלא שההסתייגויות שהתקבלו הערב סיפקו את ראשי המפלגה, שהחליטו להתייצב מאחורי ראש הממשלה נתניהו ולאפשר לו לסיים את חקיקת הבזק של החוק המורכב בשלוש קריאות תוך שלושה שבועות בלבד.

חוק ההזנה בכפייה הוא חוק שנוי במחלוקת אותו מבקש לקדם ראש הממשלה מחשש שאסירים ביטחוניים השובתים רעב בכלא בישראל ימותו, דבר שיצית גל אלימות. למעשה, ההצעה מבקשת להסמיך את נציב שירות בתי הסוהר לפנות לבית המשפט המחוזי בבקשה לקבל היתר למתן טיפול רפואי לאסיר שובת רעב, אם ראה, על סמך חוות דעת של רופא, כי בשל שביתת הרעב קיימת אפשרות ממשית שתיגרם בתוך זמן קצר סכנה חמורה לבריאותו.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully