וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בליכוד מודים: "ריבלין נבחר למרות נתניהו"

נציגים מכל גווני הקשת הפוליטית בירכו את ראובן ריבלין על היבחרו לנשיאות. בסיעתו ניצלו את ההזדמנות לסגור חשבון עם ראש הממשלה. "האינטרס הלאומי ניצח את הסכסוכים האישיים"

צילום: גדעון צנטנר, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

בתום מאבק עתיר יצרים הצליח היום (שלישי) ראובן (רובי) ריבלין במשימה שהציב לעצמו לפני שנים אחדות וזכה להיות המועמד שייכנס בעוד כשישה שבועות לבית הנשיא בירושלים. זמן קצר לאחר שהודיע במליאה יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, על זכייתו של ריבלין, החלו לזרום הברכות הרבות מצד גורמים מכל גווני הקשת הפוליטית.

"יחי הנשיא העשירי ראובן ריבלין", בירך יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. "הוא יהיה נשיא מאחד ומלכד, שישמור על מעמדו הרם של מוסד הנשיאות". בת מפלגתו של הרצוג, שלי יחימוביץ', שאף הודתה בפומבי כי הצביעה לריבלין, אמרה כי "מדינת ישראל זכתה לנשיא מצוין. רובי מחבר בין כל חלקי העם בהגינות ובצניעות. אין מה להצטער על הטלטלה שהתרחשה בבחירות לנשיאות, כיוון שמדובר בניקוי אורוות".

ריבלין נבחר לנשיאות המדינה - סיקור מיוחד:
נתניהו נאלץ לברך את ריבלין: "מבטיח לעבוד עמך"
שטרית הובס: "גם זה לטובה, יחי נשיא מדינת ישראל"
יחליף את ריבלין? שאמה-הכהן: "אחליט עד מחר"

רובי ריבלין בהרמת כוסית לרגל בחירתו לנשיא החדש של מדינת ישראל. יוני 2014. נועם מושקוביץ
ראובן ריבלין בהרמת הכוסית בכנסת, היום/נועם מושקוביץ

שר האוצר יאיר לפיד אמר לריבלין כי אין לו ספק שהוא ימלא "את תפקיד נשיא המדינה בממלכתיות ובאחריות המחייבות ותהיה נציג נאמן של הציבור הישראלי". שרת המשפטים, ציפי לבני הודתה כי לא הצביעה אמנם לריבלין מאחורי הפרגוד, "אבל הוא ואני מאותה התנועה - תנועת ז'בוטינסקי, שמאמינה בדמוקרטיה ובממלכתיות. זהו יום חגיגי, ולמדינת ישראל יש נשיא שאני בטוחה שייצג אותה בכבוד". שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר כי הוא "בהחלט שמח, לי היה ברור מהרגע הראשון שזה הבנאדם המתאים. הוא יהודי טוב". הוא הוסיף כי "ריבלין שייך לכל עם ישראל. יחי הנשיא ריבלין, יחי עם ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הצבעה שנייה בבחירות לנשיאות בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
"ריבלין שייך לכל עם ישראל". נפתלי בנט משלשל את המעטפה לתיבת ההצבעה/נועם מושקוביץ

גם בקרב חברי הכנסת החרדים זכה ריבלין לברכות חמות. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שעל פי ההערכות פעל מאחורי הקלעים דווקא למען זכייתו של מאיר שטרית, אמר עם היוודע התוצאות הסופיות בסיבוב השני כי ריבלין הוא "האיש הנכון במקום הנכון. יהודי חם, שיביא כבוד למדינת ישראל ולעם ישראל". עמיתו למפלגה, ח"כ אלי ישי, שתמך בריבלין הבהיר כי הוא "אדם ראוי שיידע לחבר בין הקבוצות השונות, לגשר על מחלוקות ולהציג את פניה של ישראל בעולם. בחירתו משקפת את בחירת רוב העם ובחירתי שלי. הצלחתו היא הצלחתנו".

ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה בירך את ריבלין ואמר: "מוסד הנשיאות קיבל היום אדם ערכי, איש חם למסורת ישראל, ומי שהיה קרוב לדעותיהם ועמדותיהם של הח"כים החרדים במשך השנים. מאחל שימלא תפקידו בהצלחה ובכבוד".

סלפי של ריבלין וחוטובלי ביום הבחירות לנשיאות בכנסת, יוני 2014. צילום מסך, ערוץ הכנסת
"האינטרס הלאומי ניצח". ציפי חוטובלי מצטלמת עם ריבלין במליאה במהלך ההצבעה/ערוץ הכנסת, צילום מסך

באופן לא מפתיע, בשל מאבקו העיקש של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במועמדותו של בן מפלגתו ריבלין, לצד הברכות שהרעיפו על זכייתו במרוץ, תקפו כמה חברי כנסת ממפלגת השלטון את התנהלותו של ראש הממשלה. "חבר הכנסת ראובן ריבלין נבחר לנשיאות למרות שראש הממשלה לא הטיל את כל כובד משקלו", טענה ח"כ מירי רגב.

סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, אמרה כי "רובי ריבלין הוא האיש הנכון בתפקיד הנכון. שמחתי להיות מראשוני התומכים בנשיא העשירי של מדינת ישראל". לצד זאת, תקפה במרומז את נתניהו, והבהירה כי "היום ניצח האינטרס הלאומי את כל האינטריגות והסכסוכים האישיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully