וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחליף את ריבלין? שאמה-הכהן: "אחליט עד מחר"

10.6.2014 / 15:40

כרמל שאמה-הכהן בן ה-40 הוצב במקום ה-32 ברשימת הליכוד לכנסת ה-19 – אך המפלגה זכתה ב-31 מנדטים בלבד. עם השבעתו של ראובן ריבלין לנשיא המדינה, הוא צפוי לחזור למשכן

צילום: גדעון צנטנר, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

המרוויח הגדול מיום הבחירות, השני כמובן אחרי ראובן ריבלין, הוא כרמל שאמה-הכהן – שצפוי למלא את מקומו במפלגת הליכוד לאחר שייכנס לנעלי נשיא המדינה. שאמה-הכהן בן ה-40, הוצב במקום ה-32 ברשימת הליכוד לכנסת ה-19 – אך המפלגה זכתה ב-31 מנדטים בלבד.

הבחירות לנשיאות - עדכונים אחרונים
ראובן ריבלין הוא נשיא המדינה העשירי
ירושלמי שורשי, עו”ד וצמחוני: זהו הנשיא העשירי
בוחרים את הנשיא העשירי: עדכונים שוטפים

שאמה-הכהן, שלאורך כל היום לא האמין כי ריבלין ינצח ובדקות ההכרעה האחרונות אף אמר כי לדעתו מאיר שטרית יהיה הנשיא העשירי, שמח על התוצאות. "עכשיו הנושא העיקרי הוא לברך את רובי ריבלין על בחירתו לנשיא ולא להתעסק בחזרתי", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות לאחר ההכרזה על התוצאות. "מוסד הנשיאות והדמוקרטיה ספגו נזקים אדירים במהלך התהליך הזה. מי שצריך להחזיר את השפיות למוסד הזה זהו רובי ריבלין".

כרמל שאמה. ברני ארדוב
"תמיד נחמד להשפיע ברמה הלאומית". כרמל שאמה-הכהן/ברני ארדוב

הוא התייחס לשובו הצפוי למשכן הכנסת. "תמיד נחמד להשפיע ברמה הלאומית", הודה. "עשיתי את זה, צריך לקבל החלטות עד מחר. אני כרגע יו"ר האופוזיציה בעיריית ברמת גן, אני צריך לכנס את הסיעה שלי ולשמוע את דעתם והיום הוא כבר אבוד, בכל אופן זה יהיה כבר מחר. זה מצריך ממני התפטרות מהתפקיד הזה, אני צריך לעשות מחשבה בעניין".

על השאלה אם ההתנהלות הפנימית הקלוקלת בליכוד היא זאת שגורמת לו להתלבט בשאלה אם לחזור או לא, השיב: "בנושא של הליכוד צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה. אני אשמח לחזור ולעבוד עם אנשים כמו גדעון סער. בכל מערכת שלטונית יש תופעות לא בריאות וצריך לתקן אותן".

בבחירות לכנסת ה-18 בשנת 2009 שובץ שאמה-הכהן במקום ה-25 ברשימת הליכוד ונבחר לכנסת. תחילה הוא שימש סגן יושב ראש הכנסת וב-2010 התמנה ליושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת. לאחר שלא נכנס לכנסת ה-19 הגיש את מועמדותו לראשות עיריית רמת גן והפסיד בהתמודדות לישראל זינגר‏.

שאמה-הכהן נשוי לורד ואב לשלושה בנים ובת. בעקבות נטייה של הציבור לזהותו בטעות כדרוזי או ערבי, הוא שינה באוקטובר 2010 את שמו ל"שאמה-הכהן"‏.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully