וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "להעביר את הבחירות לנשיאות מהח"כים לעם"

יו"ר קדימה כינה את המרוץ לנשיאות "פיאסקו פוליטי" על רקע חקירתו באזהרה של ח"כ בן אליעזר. "כואב לי לראות כמה שהעיסוק במוסד הנשיאות הפך ממשהו ערכי ולאומי לקרב פוליטי"

צילום: טל אנגלנדר עריכה: מתן חדד

יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז, כינה היום (שבת) את המרוץ לנשיאות "פיאסקו פוליטי" על רקע חקירתו באזהרה של המועמד לנשיאות, ח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה). "אני מאמין שהבחירות לנשיאות צריכות לעבור לעם – זה הנשיא של כולם, זה לא הנשיא של הכנסת וזה לא נכון שייבחר מתוך שיקולים של מאבקי כוחות פוליטיים", אמר מופז. "כואב לי לראות כמה שהעיסוק במוסד הנשיאות הפך ממשהו ערכי ולאומי לקרב פוליטי, אישי ואפילו מכוער".

מאיפה יש לפואד מיליונים לפנטהאוז? / אלדד יניב
בן אליעזר על הטור של אלדד יניב: "לא ראוי להתייחסות"
פניית פרסה - לכל הטורים של אלדד יניב בוואלה!

ישיבת אופוזיציה בכנסת, מרץ 2014. נועם מושקוביץ
"זה לא הנשיא של הכנסת". שאול מופז/נועם מושקוביץ

בן אליעזר נחקר באזהרה אתמול בבוקר במשך כחמש שעות במשרדי יחידת להב 433, בחשד לעבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. החשדות הללו בנוגע למימון לא חוקי לכאורה של ביתו פורסמו לראשונה בוואלה! חדשות. בין היתר נבדקות גם תרומות שקיבל. כמו כן נבדק החשד שהוא קיבל שוחד. זאת, לאור העובדה כי בן אליעזר כיהן בתפקידים ציבוריים שונים במשך עשרות שנים, לרבות יושב ראש מפלגת העבודה, שר הביטחון וסגן ראש הממשלה וכן קצין בכיר בדרגת תת-אלוף.

מפלגת העבודה פרסמה הודעה בעקבות החקירה. "מפלגת העבודה מביעה אמון מלא בגורמי אכיפת החוק בנוגע לחקירה בעניינו של ח"כ בנימין בן אליעזר", נמסר מהמפלגה. "בפני בן אליעזר עומדת הזכות להציג את טיעוניו ויש לכבדה. נמתין למיצוי החקירה ולעמדת היועץ המשפטי לממשלה ביממה הקרובה ולאחר מכן נגבש את עמדתנו בהתייעצות עם חברי הסיעה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בנימין בן אליעזר – פואד. תל אביב, אפריל 2014. AP
בנימין בן אליעזר/AP

גם המועמדים לנשיאות הגיבו הבוקר לחקירה. איציק הביעה תקווה שעד יום שלישי, יום הבחירות, "ניתן יהיה להגיע לוודאות גבוהה ככל שניתן בנושא". היא הוסיפה שלבן אליעזר עומדת "חזקת החפות שיש לכבדה. מוטל עלינו, המתמודדים, לחזק את אמון הציבור במוסד הנשיאות גם בימים שנותרו למרוץ". גם דורנר, שהשתתפה באירוע שבתרבות בנס ציונה, הזכירה את חזקת החפות והביעה תקווה "שהאמת תתברר במהרה".

המועמד ח"כ מאיר שטרית (התנועה) קרא לרשויות אכיפת החוק "לסיים במהירות את החקירה על מנת שעמיתנו, פואד בן אליעזר, יוכל להמשיך בהתמודדות ללא רבב". לדבריו, "כשר משפטים לשעבר אני יודע כי יש ביכולתן של המשטרה והפרקליטות לפעול ביעילות ובמהירות על מנת לאפשר קיום הליך בחירה הוגן. אני קורא שוב לכל המועמדים להתרכז בסוגיה היחידה החשובה באמת - מי המועמד המתאים ביותר, בעל ניסיון החיים והרקורד שמכשירים אותו לתפקיד - ומשוכנע כי ביום שלישי הקרוב אקבל את אמון חבריי במשכן הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully