וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך את סיסי: "לעתיד של שלום ושגשוג"

6.6.2014 / 14:44

ראש הממשלה והנשיא התקשרו לברך את נשיא מצרים הנבחר, לקראת השבעתו. טרם הבחירות, בהן זכה סיסי ב-96.6% מהקולות, הבטיח לשמור על הסכם השלום בין המדינות

בנימין נתניהו שמעון פרס עבד אל-פתאח א-סיסי. חיים צח, לע"מ/AP, AP
התקשרו לברך. נתניהו, סיסי ופרס/AP, חיים צח, לע"מ/AP

נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו בירכו בצהריים (שישי) בטלפון את נשיא מצרים הנבחר, עבד אל-פתח א-סיסי, על היבחרו לתפקיד.

"ראש הממשלה ציין בפני נשיא מצרים הנבחר את החשיבות האסטרטגית בקשרים בין המדינות ובקיום הסכם השלום בינן, ואיחל לעם המצרי עתיד של יציבות, שגשוש ושלום", נמסר בהודעה משלכתו של נתניהו.

סיסי ניצח בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר במצרים ברוב מוחץ של 96.6% מקולות הבוחרים. לאחר ששוחח עם נתניהו פרס, העלה סיסי לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו הודעה על כך, ובה כתב כי הבהיר לשני המנהיגים הישראלים את החשיבות שמצרים מייחסת לפתרון הסוגיה הפלסטינית וליצירת מציאות של שלום ויציבות בכל רחבי המזרח התיכון.

בימים האחרונים התקיימו מגעים בין ירושלים לבין קהיר באשר לשאלה אם נציג ישראלי יוזמן לטקס ההשבעה של סיסי ביום ראשון. אתמול פורסם בוואלה! חדשות כי מצרים טרם העבירה לשגרירות ישראל בקהיר הזמנה רשמית לטקס. עם זאת, התקיימו מגעים בנושא, ושלשום אף הועבר "מסר חיובי" מגורמים רשמיים בקהיר. אם אכן תתקבל הזמנה, מי שככל הנראה ייצג את ישראל באירוע יהיה הציר בשגרירות בקהיר, אריאל שפרנסקי.

באמצע השבוע נודע כי מצרים הזמינה את נשיא איראן, חסן רוחאני, לטקס ההשבעה. כלי תקשורת במצרים ובאיראן דיווחו כי הנציג המצרי בטהראן מסר בעצמו את ההזמנה לראש לשכתו של רוחאני.

בריאיון שהעניק לאחרונה סיסי, הוא התייחס ליחסים עם ישראל ואמר כי בכוונתו לכבד את הסכם השלום שנחתם עמה. כאשר נשאל אם יסכים לבקר בישראל או לארח מנהיגים ישראלים במצרים, אמר כי יסכים לכך רק לאחר שתקום מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. סיסי הדגיש גם את תמיכתו ביוזמת השלום הערבית, שבמסגרתה הציעו כל מדינות ערב להכיר בישראל ולייסד עמה יחסים לאחר שתקום מדינה פלסטינית.

עוד על מצרים:
מי יהיה נציג ישראל בטקס ההשבעה של נשיא מצרים?
סיסי בנאום הניצחון: "יחד נשיג צדק חברתי במצרים"
הבחירות במצרים: יריבו של סיסי ערער על התוצאות

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully