וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החליט: לא למשא ומתן עם ממשלת פתח-חמאס

בירושלים הגיבו באופן נחרץ נגד ממשלת האחדות הפלסטינית. נתניהו הוסמך להטיל על הרשות סנקציות נוספות ולפעול עם הקהילה הבינלאומית נגדה. "כרתו ברית עם ארגון טרור"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בנתניהו מתייחס לממשלת האחדות הפלסטינית, הבוקר)

בעוד שברמאללה חגגו היום (שני) בכירים פלסטינים בטקס ההשבעה של ממשלת "ההסכמה הלאומית", בירושלים התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני על מנת לגבש תגובה ישראלית למהלך, והסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל סנקציות על הרשות הפלסטנית."הקבינט החליט לפעול בהתאם להחלטתו מה-24 באפריל 2014 ולא לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס, ארגון טרור הקורא להשמדת ישראל", נמסר בהודעה מטעם הקבינט.

"אבו מאזן אמר היום כן לטרור ולא לשלום. זהו המשך ישיר למדיניות סרבנות השלום של אבו מאזן", אמר נתניהו בישיבה. "בעוד שישראל ביצעה צעדים אמיצים וכואבים למען התהליך המדיני וממשיכה להיות מחויבת לשלום, אבו מאזן סירב להאריך את המשא ומתן, דחה את מסמך המסגרת האמריקני, ממשיך להסית נגד ישראל, הצטרף חד צדדית לאמנות האו"ם ועתה גם כרת ברית עם ארגון הטרור חמאס".

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו דחה בשבוע את ההצבעה על "חוק המחבלים"
הורשע רוצחו של החייל עדן אטיאס בעפולה
30 לרצח שלי דדון: "איך ממשיכים בלעדייך?"

השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית של פתח וחמאס ברמאללה, יוני 2016. רויטרס
טקס השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית, היום/רויטרס

הקבינט ציין כי הוא רואה בממשלה הפלסטינית "כנושאת באחריות על כל הפעולות הפוגעות בביטחון ישראל שמקורן ביהודה, שומרון ועזה, וכמו כן להקים צוות שיבחן דרכי פעולה מול המציאות שנוצרה, ולקראת מצבים מדיניים וביטחוניים שייווצרו בעתיד".

"חמאס מוכרז כארגון טרור בארצות הברית, באירופה, במצרים וברחבי העולם והוא דוחה לחלוטין את תנאי הקהילה הבינלאומית ובהתאם לזה הקהילה הבינלאומית צריכה להתייחס אליו", חתם נתניהו את דבריו.

קרי לאבו מאזן: ”מודאג שחמאס חלק מהממשלה”

הממשל האמריקני טרם גיבש עמדה ברורה בנוגע להקמת ממשלת האחדות, וזאת בניגוד לאיחוד האירופי ולרוסיה, שישתפו פעולה עם הממשלה בתנאי שהיא תקבל את תנאי הקוורטט. בבית הלבן נוטים לפעול בצורה דומה, אך יחכו לקבל הבהרות מהפלסטינים, בין השאר בפגישה שתתקיים מחר בעמאן בין שר החוץ, ג'ון קרי לבין אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully