וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על צווי המעצר: מצער, טורקיה לא בשלה להסדר

27.5.2014 / 15:00

שר הביטחון התייחס לראשונה לדרישת בית המשפט באיסטנבול להוציא צווי מעצר לארבעה בכירים ישראלים בגין מעורבותם בהרג אזרחים טורקים במרמרה. "זה יותר פוליטי ממשפטי"

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, דו"צ, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שר הביטחון משה יעלון הביע היום (שלישי) אכזבה מהדרישה של בית המשפט באיסטנבול מהאינטרפול להוציא צווי מעצר נגד ארבעה בכירים ישראלים המואשמים באחריות להרג אזרחים טורקים במשט לעזה. "אנחנו מצרים על כך. זה נראה יותר פוליטי ממשפטי", אמר יעלון במהלך ביקור בבקעת הירדן, בהתייחסות ראשונה לדברים. "אני מקווה שהעניינים עם טורקיה יסתדרו, אבל לצערי אין שם בשלות להגיע להסדרת העניין, והאירוע הזה הוא חלק מהמערכה שמתנהלת מסיבות טורקיות פנימיות". יעלון הבהיר כי "היחסים הכלכליים ממשיכים ללא שום קשר", והוסיף כי הוא מקווה שהיחסים בין הממשלות ישתפרו בעתיד.

עוד על משבר ה"מרמרה":
צו המעצר נגד גבי אשכנזי: אקט סמלי או איום ממשי?
ארבע שנים אחרי: הרוג עשירי ממשט ה"מרמרה" לעזה
אובמה לארדואן: השלם בהקדם את הפיוס עם ישראל

שר הביטחון, משה יעלון, במסיבת עיתונאים בנושא מבצע השתלטות על ספינת הנשק, מרץ 2014. יותם רונן
מאוכזב. יעלון/יותם רונן

ארבעת האישים הבכירים נגדם ביקש בית המשפט להוציא את צווי מעצר הם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין ואבישי לוי, שהיה ראש למד"ן (להק המודיעין בחיל האוויר). הטורקים דורשים מהאינטרפול להוציא "צו מעצר אדום" נגד הארבעה, שנשפטו בהיעדרם, ולהסגירם. האינטרפול טרם הגיב לדרישה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מחלוקת בנוגע לסכום הסופי של הפיצוי

העמדתם של ארבעת הבכירים לדין עומדת בסתירה עם הבנות בין ישראל לטורקיה במסגרת הסכם הפיצויים, שבחודשים האחרונים היו מגעים מתקדמים לגיבושו. הצדדים עדיין חלוקים באשר לסכום הסופי של הפיצוי, אך ההערכה היא שהוא ייאמד במיליונים מעטים של דולרים עבור כל אחד מההרוגים.

התביעה נגדם הוגשה ב-2012, ודוחה את מסקנות ועדת טירקל, שלפיהן פעלו חיילי צה"ל על הספינה "מאווי מרמרה" מתוך הגנה עצמית. בכתב התביעה, המייצג עשרות קרובי משפחה של הרוגי ונפגעי המשט, עלתה דרישה לאסור את הבכירים הישראלים ל-18 אלף שנות מאסר במצטבר. עוד קודם להגשת התביעה נפוצו דיווחים בטורקיה שלפיהם התביעה באיסטנבול תפנה לאינטרפול בבקשה להנפיק צווי מעצר בינלאומיים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully