וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: בשבוע הבא אודיע על מועד הבחירות לנשיאות

בניגוד ליוזמת ראש הממשלה, יו"ר הכנסת בישר שיודיע על מועד הבחירות לנשיאות ולא יפעל לדחות אותן בחצי שנה. גם פרס התייחס ליוזמת נתניהו: "בכל דמוקרטיה יש נשיא - ולא סתם"

צילום: מור שאולי, עומר מירון, לע"מ, ערוץ הכנסת; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שופך מים צוננים על יוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הבחירות לנשיאות: בישיבה של נשיאות הכנסת שנערכה בצהריים (שני) אמר אדלשטיין, שבידיו הסמכות לקבוע על מועד הבחירות לנשיאות, כי יודיע עד סוף השבוע הזה, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא, על התאריך בו הוא מעוניין לערוך את הבחירות. הצהרתו של אדלשטיין מתפרשת כדחייה של יוזמת נתניהו לדחות את מועד הבחירות לנשיאות בחצי שנה.

גם הנשיא המכהן, שמעון פרס, שצפוי לפנות את כיסאו בחודש הבא, התייחס ליוזמה של נתניהו אך ברמז דק. במהלך ביקור בנורבגיה, אמר הנשיא כי "ברוב המדינות הדמוקרטיות יש נשיא, ויש ראש ממשלה, ויש לכך סיבה". פרס התייחס גם לאפשרות שכהונתו תוארך, ואמר: "אין בכוונתי להאריך את תקופת כהונתי כנשיא. נבחרתי לשבע שנים וראוי שאשלים את כהונתי כפי שנקבעה בחוק".

נשיא המדינה שמעון פרס בטקס קבלת פנים בארמון המלוכה הנורבגי. מאי 2014. צילום: חיים צח / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס בקבלת פנים בארמון המלוכה הנורבגי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח / לע"מ

בתשובה לשאלה אם המשבר הפוליטי סביב סוגיית הנשיאות קשור לקושי למלא את נעליו השיב פרס: "אני באותה מידת נעליים כבר 70 שנה, ואין שינוי בעניין זה. אני מקווה שמי שיחליף אותי יעשה עבודה ראויה. אני מודה על כך שניתנה לי הזדמנות לשרת את המדינה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לכולם יש אינטרס לדחות

לפי הצעת נתניהו, שנתמכת בשתי הצעות דומות של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר התנועה ציפי לבני, סמכויות הנשיא ידוללו או יבוטלו. כחלק מזה, ראש המפלגה הגדולה ביותר הוא זה שירכיב באופן אוטומטי את הממשלה בתום הבחירות, מבלי שלנשיא תהיה מעורבות בעניין. בפרק הזמן שבו יידחו הבחירות, יכהן יו"ר הכנסת אדלשטיין באופן זמני כממלא מקום הנשיא.

לכל אחד מראשי המפלגות אינטרס שונה לקדם את היוזמה. נתניהו היה מעדיף שהסמכות להטיל את הרכבת הממשלה על אחד מראשי הסיעות לא תהיה בידיו של הנשיא. ללבני יש אינטרס לקדם את היוזמה, בגלל טראומת בחירות 2009 - אז הייתה קדימה המפלגה הגדולה ביותר אך לא הרכיבה את הממשלה. שלישי הוא לפיד, שהצעה ברוח דומה נכללה בתכנית המקורית שלו לשינוי שיטת הממשל. סיעת יש עתיד תדון בנושא בהמשך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully