וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מישהו מנסה לחבל ביחסי המודיעין עם ארה"ב"

השר לענייני מודיעין שטייניץ התייחס לפרסום נוסף במגזין ניוזוויק, לפיו ישראל מרגלת אחר ארצות הברית וסוכן ישראלי אף "התחבא בתעלת האוורור בחדר המלון של אל גור"

שגרירי ארה"ב בישראל לשעבר: "לשחרר את פולארד". רויטרס
גורמי המודיעין האמריקניים אמרו כי "זה מדהים שגם אחרי פרשת פולארד, התופעה הזו נמשכת"/רויטרס

גל הדיווחים על ריגול ישראלי נגד ארצות הברית במגזין ניוזוויק נמשך, ובישראל טוענים שמדובר בפרסומים מגמתיים. השר לענייני מודיעין ויחסים בינלאומיים יובל שטייניץ אמר כי "מתקבל הרושם שמישהו מנסה לחבל בשיתוף הפעולה המודיעיני המעולה בין ארצות הברית לישראל. בכל פגישותיי עם ראשי מערכת המודיעין האמריקנית, ועם הדרג המדיני הממונה עליהם, לא שמעתי טענה אחת על ריגול ישראלי בארצות הברית, אלא רק שבחים על שיתוף הפעולה המודיעיני היוצא מן הכלל. ביום שלישי הקרוב אפגש עם ראש ועדת המודיעין בסנאט ואעמוד על הצורך בהדיפת פרסומים כוזבים מסוג זה", אמר השר שטייניץ.

עוד בוואלה! חדשות
ישראל על האשמות הריגול בארה"ב: "ניחוח אנטישמי"

היום פורסם במגזין האמריקני כי בכיר לשעבר בשירותי המודיעין האמריקניים חשף כי במהלך ביקורו בירושלים של סגן נשיא ארצות הברית דאז אל גור לפני 16 שנים סוכן של השירותים החשאיים הישראלים התחבא בפתח האוורור בחדר המלון בו שהה. "הוא שמע רעש בפתח האוורור", סיפר, "ואז ראה שמשהו שם זז מבפנים, וראה בחור בפתח האוורור". לדבריו, גור "כחכח בגרונו" ו"הבחור" חזר לתעלת האוורור.

גורמים בסוכנויות המודיעין האמריקניות ובקונגרס טוענים כי "ישראל נתפסה במבצעי ריגול אגרסיביים נגד מטרות אמריקניות במשך שנים". לפי הדיווח, "הישראלים ממשיכים – הם פשוט לא נעצרים לעתים קרובות. ישראל מקבלת טיפול בכפפות משי, ואילו אם יפן או הודו היו עושות זאת ברמה הזו, זה היה מזעזע".

אל גור. BERNADETTE TUAZON, AP
בניוזוויק נטען כי כשאל גור כחכח בגרונו, המרגל חזר לתעלת האוורור/AP, BERNADETTE TUAZON

לפי הדיווח, כבר מאמצע שנות ה-90, סביב פרשת ג'ונתן פולארד, ובעשור שלאחר מכן, גורמים ישראלים זומנו "עשרות" פעמים לשימוע ב-FBI. אך כל המקרים הסתיימו בלא יותר מאזהרה. בכיר המודיעין האמריקני טען: "אי אפשר להביך ישראלים. זה פשוט בלתי אפשרי. אתה תופס אותם 'על חם', והם פשוט ימשכו בכתפיים ויגידו, 'בסדר, עוד משהו?'".
לטענת הגורמים המודיעיניים, "הלובי הישראלי" בבית הנבחרים מוכן לקפוץ לעזרת ישראל בכל רגע ולמחות נגד הטענות של גורמי הביטחון האמריקניים. "תמיד היינו צריכים להיות עדינים במיוחד בכל מה שנוגע לישראל", סיפר אחד מהם, "היינו חייבים להיות מודעים לרגישות הפוליטית של חברי הקונגרס סביב ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אף מדינה אינה מתחרה בישראל בריגול על אדמת ארה"ב"

בדיווח הקודם, במגזין, צוטטו גורמי מודיעין אמריקנים בכירים שטענו כי הריגול הישראלי על אדמת ארצות הברית הוא סיבה המרכזית לכך שגופי המודיעין האמריקניים מתנגדים למתן הקלות לישראלים בקבלת ויזה לארצות הברית. אותם גורמים הבהירו בדיונים סגורים בקונגרס האמריקני כי מבין ידידותיה של ארצות הברית בעולם, אף אחת אינה מתחרה בישראל בכל הנוגע לריגול על אדמתה.

הבכירים האמריקנים אמרו כי הריגול הישראלי מתמקד בסודות טכנולוגיים, וחלקו נעשה באמצעות ישראלים שמגיעים לארצות הברית כשליחים של חברות פרטיות העובדות מול חברות אמריקניות. אותם בכירים אמרו כי קהילת המודיעין האמריקנית מתנגדת בתוקף למתן הקלות לישראלים בהשגת ויזה לארצות הברית, שכן מדיניות כזו תגביר את פעולות הריגול של ישראל. אחד מהם אמר כי "זה מדהים שגם אחרי פרשת פולארד, התופעה הזו נמשכת".

גם אז מיהרו גורמים מדיניים בירושלים להגיב ואמרו כי הפרסום, בו האשימו בכירים אמריקנים את ישראל ב"חציית קו אדום" בכל הנוגע לריגול על אדמת ארצות הברית, הינו "שקרי ובעל ניחוח אנטישמי". שגרירות ישראל בוושינגטון אף הודיעה בתגובה לפרסום כי ישראל אינה מרגלת בשטח ארצות הברית, וכינתה את ההאשמות בכתבה "שקריות ומקוממות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully