וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל על האשמות הריגול בארה"ב: "ניחוח אנטישמי"

7.5.2014 / 0:51

גורמים מדיניים מחו על הפרסום ב"ניוזוויק", לפיו ישראל "חצתה קו אדום" בריגול על אדמת ארה"ב: "שקרי ומקומם". בצל המחאה, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס מגיעה לארץ

פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בבית הלבן, וושינגטון, פברואר 2014. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואובמה בבית הלבן/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

זעם בירושלים בעקבות כתבה באתר החדשות האמריקני "ניוזוויק" אודות ריגול ישראלי בארצות הברית: גורמים מדיניים אמרו אמש (שלישי) כי הפרסום, בו האשימו בכירים אמריקנים את ישראל ב"חציית קו אדום" בכל הנוגע לריגול על אדמת ארצות הברית, הינו "שקרי ובעל ניחוח אנטישמי". שגרירות ישראל בוושינגטון הודיעה בתגובה לפרסום כי ישראל אינה מרגלת בשטח ארצות הברית, וכינתה את ההאשמות בכתבה "שקריות ומקוממות".

בכתבה שפורסמה ב"ניוזוויק" צוטטו גורמי מודיעין אמריקנים בכירים, שהציגו את הריגול הישראלי על אדמת ארצות הברית כסיבה המרכזית לכך שגופי המודיעין האמריקניים מתנגדים למתן הקלות לישראלים בקבלת ויזה לארצות הברית. אותם גורמים הבהירו בדיונים סגורים בקונגרס האמריקני כי מבין ידידותיה של ארצות הברית בעולם, אף אחת אינה מתחרה בישראל בכל הנוגע לריגול על אדמתה.

עוד בוואלה! חדשות:
פיצוץ עז במחסן שמן באיראן; במקום משתוללת שריפת ענק
אמה של שלי דדון: "מתפללת שבתי היא הקורבן האחרון"
האקליפטוס קרס והרס משפחה: "עץ קטלני"

סוזן רייס, מועמדת לתפקיד היועצת לביטחון לאומי של ברק אובמה. AP
מגיעה לישראל בצל המחאה הישראלית. סוזן רייס/AP

הבכירים האמריקנים אמרו כי הריגול הישראלי מתמקד בסודות טכנולוגיים, וחלקו נעשה באמצעות ישראלים שמגיעים לארצות הברית כשליחים של חברות פרטיות העובדות מול חברות אמריקניות. אותם בכירים אמרו כי קהילת המודיעין האמריקנית מתנגדת בתוקף למתן הקלות לישראלים בהשגת ויזה לארצות הברית, שכן מדיניות כזו תגביר את פעולות הריגול של ישראל. אחד מהם אמר כי "זה מדהים שגם אחרי פרשת פולארד, התופעה הזו נמשכת".

במקביל, היום תגיע לירושלים היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, סוזן רייס, לסדרת פגישות מדיניות בנושא האיראני. רייס צפויה להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא המדינה, שמעון פרס, והיועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן. המחאה הישראלית החריפה על הפרסום ב"ניוזוויק" עשויה לעלות גם בשיחות עם רייס, אך הסיבה העיקרית שיועצתו הבכירה של הנשיא אובמה מגיעה לישראל היא כדי לדון בהסכם הגרעין ההולך ומתגבש בין איראן לבין המעצמות.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully