וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההצעה: שחרור ערבים-ישראלים תמורת פולארד"

לפי העסקה הסיבובית עליה דווח בגל"צ, ישראל תשחרר 26 אסירים, בהם 20 ישראלים, אבו מאזן יסכים להאריך את המו"מ עד סוף 2014 - וארצות הברית תשחרר את המרגל הישראלי

שגרירי ארה"ב בישראל לשעבר: "לשחרר את פולארד". רויטרס
ישוחרר כחלק מהמו"מ המדיני? פולארד/רויטרס

האם המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד ישוחרר בתמורה להמשך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים? על פי הצעה שהושמעה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך ביקורו האחרון בוושינגטון, ושעיקריה פורסמו הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל, נראה כי הוצע לו שלא לפרוש מהשיחות ולהאריכן עד סוף 2014, בתמורה לשחרור עוד 26 אסירים פלסטינים, בהם גם כעשרים ערבים-ישראלים, ובתמורה לכך תשחרר ארצות הברית את המרגל הישראלי שנמצא בכלא כבר 30 שנה.

מי שהעלה את ההצעה הוא שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, לאחר שזה הבין כי אין בכוונת ראש הממשלה נתניהו לשחרר עוד אסירים, אם יבין שהשיחות עם הפלסטינים עומדות בפני סיום בעוד חודש. בנוסף הדגיש נתניהו את הקושי בשחרור אסירים בעלי אזרחות ישראלית, מטעמים פוליטיים פנימיים – גם אם אבו מאזן יסכים להאריך את המשא ומתן.

העלאת שמו של פולארד, מטבע הדברים, טורפת את הקלפים. במקרה כזה, מעריך נתניהו, הוא יצליח לגייס רוב בממשלה גם בהצבעה שתדרוש שחרור של אסירים ערבים-ישראלים.

עוד על המרגל היהודי:
"פולארד אושפז בבית חולים, מצבו הרפואי הוחמר"
ראש ה-CIA לשעבר: ”החזקתו של פולארד - אנטישמיות”
שגרירי ארה”ב לשעבר שינו עמדתם: לשחרר את פולארד

כבר בחודש דצמבר האחרון סיפרו גורמים מדיניים בירושלים כי שר החוץ האמריקני הציע בשיחות סגורות להעלות בוושינגטון את סוגיית שחרורו של פולארד, וזאת בתמורה לאישור הפעימה הרביעית של שחרור האסירים. קרי, על פי הגורמים, מקווה ששרי הימין יתקשו להכשיל את המהלך אם יידעו שאישור הפעימה יוביל לשחרור פולארד.

בישראל הופתעו מההצעה, שכן נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר ערב ביקורו בישראל לפני כשנה כי אין לו כל כוונה להעניק חנינה לפולארד. הממסד הביטחוני והמודיעיני בארה"ב מתנגד בתקיפות לשחרורו של פולארד, שהורשע בעבירות ריגול חמורות. ארבעה נשיאים אמריקנים לפני אובמה דחו על הסף בקשות של ישראל לשחרר את פולארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully