וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: ישראל ביצעה פשעי מלחמה בגדה המערבית

דוח של הארגון קבע כי צה"ל השתמש בכוח מוגזם ברחבי הגדה והרג באופן לא מוצדק 25 פלסטינים ב-3 השנים האחרונות. דובר צה"ל: הארגון לא מבין את הקשיים עמם מתמודדים החיילים

הלוויות ההרוגים הפלסטינים מירי כוחותינו  הבוקר בקלנדיה, אוגסט 2013. יותם רונן
הפגנות פלסטינים בקלנדיה/יותם רונן

"צה"ל משתמש בכוח מוגזם ברחבי הגדה המערבית והרג עשרות פלסטינים בשלוש השנים האחרונות, במה שנראה כביצוע פשעי מלחמה" - כך קבע דוח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל", שפורסם הלילה (חמישי). הארגון האשים את מדינת ישראל בהענקת חסינות לחיילי צה"ל וקרא לקיים בדיקה עצמאית של מות הפלסטינים.

דובר צה"ל שלל את האשמות הארגון וטען כי כוחות הביטחון התמודדו עם אלימות הולכת וגוברת מצדם של הפלסטינים בתקופה האחרונה. עוד טענו בצה"ל כי "אמנסטי חשף את חוסר הבנתו המוחלט בקשיים עמם מתמודדים חיילי צה"ל".

עוד בוואלה! חדשות
קרי: העברות הנשק לחיזבאללה - איום גובר על ישראל
אבו מאזן "איים להפוך את השולחן" בפגישה עם קרי
לפיד מגיב לאיום ברצח: "מי שמאמין לא מפחד"

על פי דוח של האו"ם, 45 פלסטינים נהרגו ברחבי הגדה המערבית בין השנים 2011-2013, ביניהם שישה ילדים. ארגון "אמנסטי" טען, לעומת זאת, כי הוא תיעד את מותם של 25 אזרחים בתקופה הזו, כשלמעט שלושה מקרים, כל היתר התרחשו בשנה שעברה.

"הדוח מציג ראיות מוצקות, שמראות את התבנית הנוראה של הרג בלתי חוקי ופציעות לא מוצדקות של אזרחים פלסטינים על ידי חיילי הצבא הישראלי בגדה המערבית", אמר פיליפ לות'ר, האחראי על אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה ב"אמנסטי אינטרנשיונל".

הארגון טען כי באף אחד מהמקרים שנבדקו לא היוו הפלסטינים איום מוחשי על חיי החיילים והוסיף כי בחלק מהתקריות, ישנן עדויות שהקורבנות נהרגו כתוצאה מ"הרג מכוון", שניתן לפרשו כפשע מלחמה.

צה"ל: חוסר הבנה מוחלט של אמנסטי

דובר צה"ל מסר בתגובה לטענות: "ארגון אמנסטי אינטרנשיונל התעלם לחלוטין מהעלייה המשמעותית באירועי אלימות פלסטינית בשנה האחרונה. הארגון הראה חוסר הבנה מוחלט באשר לאתגרים המבצעיים מולם צה"ל עומד. בשנת 2013 הייתה עלייה חדה בתקריות זריקת אבנים, פעילות שמסכנת חיי אזרחים ואנשי צבא. 132 ישראלים נפצעו במהלך השנה שעברה בלבד, מספר כמעט כפול מהשנה הקודמת. נתון זה אינו מפתיע בהתחשב בעובדה שאירעו מעל 5,000 מקרים של זריקת אבנים, וכמחצית מהם היו לכיוון כבישים ראשיים.

"למרבה הצער, יידויי אבנים והפגנות אלימות מהווים רק חלק מהאתגרים המבצעיים מולם עומד צה"ל בהתייחס לאלימות הפלסטינית ביהודה ושומרון. בשנת 2013 היו 16 מעשי טרור נוספים שכללו הנחת מטענים, תקיפות עם נשק קר וחטיפתו ורציחתו של חייל. מטרת פעילות צה"ל ביהודה ושומרון הינה להכיל את האלימות הפלסטינית.

"צה"ל מתמודד עם אלימות מסכנת חיים על ידי שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ובכלל זה סירנות קולניות, זרנוקי מים, רימוני הלם וגז מדמיע. רק במקרה בו השימוש בכלים אלה מוצע וישנו איום על חיי אדם, מורשה השימוש בירי מדויק. צה"ל מחויב לסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר ומצייד את עצמו ככזה. כאשר ישנו חשד להתנהגות שאינה הולמת או הפרת משמעת, צה"ל בודק, חוקר ופועל בהתאם לנסיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully