וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על התקיפה בלבנון: עושים מה שצריך כדי להגן

25.2.2014 / 12:20

בהצהרה משותפת עם קנצלרית גרמניה, סירב ראש הממשלה לאשר את הדיווחים כי ישראל תקפה יעדים של חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון. מרקל על החרמת ישראל: "כלל לא אופציה מבחינתנו"

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עירא שדמי, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

"אנו עושים כל מה שצריך כדי להגן על ביטחון אזרחינו", כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לשאלה על הדיווחים שלפיהם ישראל תקפה יעדים של חיזבאללה בגבול בין סוריה ללבנון. עם זאת, הוא סירב לאשר את הדיווח: "לא מדבר על מה שטוענים שעשינו או שלא עשינו".

בדברים שנשא בהצהרה משותפת עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בתום פגישה בין השניים בירושלים, האשים נתניהו את איראן בהפצת נשק באזור. "למרות אמירותיו של רוחאני, איראן לא שינתה את התנהגותה. היא ממשיכה להיות נוכחת בשטח בסוריה, במלחמת האזרחים שם, מספקת לאזור לוחמים ונשק מדי יום", אמר נתניהו. "איראן משתמשת בשליחיה, חיזבאללה, וממשיכה במאמציה הבלתי נגמרים להשגת נשק גרעיני וטילים בליסטיים בין-יבשתיים. הטילים הללו יכולים להגיע אליכם לאירופה, גם לגרמניה ולארצות הברית".

עוד על יחסי ישראל-גרמניה:
ויזה לגרמניה לישראלים: ברלין דווקא לא מחכה לכם
גרמניה תספק שירותים קונסולריים לישראלים בחו"ל
"גרמניה תמכור לישראל שתי משחתות במיליארד אירו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, קנצלרית גרמניה אנג'לה מרקל ושרה נתניהו במלון המלך דוד, ירושלים. פברואר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
"למרות אמירותיו של רוחאני, איראן לא שינתה את התנהגותה". נתניהו ורעייתו שרה לצד מרקל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו התייחס למשא ומתן שהמערב מנהל עם איראן, ואמר כי הדבר החשוב ביותר בהקשר זה הוא להגדיר את היעד של השיחות, שהוא למנוע מאיראן להמשיך לייצר ולהגיע ליכולת גרעינית. "אם היא תגיע ליכולת כזו, אל תטעו - היא תשמש בה", אמר ראש הממשלה. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עולם עם משטר פנאטי במחזיק בנשק גרעיני. אנחנו רואים מה קורה במשטרים כאלה במקומות אחרים בעולם". נתניהו פנה למרקל, והוסיף: "אני יודע שאת מודאגת מהדברים הללו".

נתניהו התייחס גם לסוגיית החרמות על ישראל, ואמר כי התופעה רק תקשיח את העמדות של הפלסטינים, ואף את עמדות של ישראל. "העם היהודי עבר חרמות בעבר. אם הדבר יקרה ישראל תפנה ליעדים אחרים, מדינות אחרות שחפצות בטכנולוגיה שלה. אין כל הצדקה להחרים את ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בביתו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, פברואר 2014. נועם מושקוביץ
"לא מסכימים בנושא ההתנחלויות". נתניהו ומרקל, אתמול/נועם מושקוביץ

מרקל אמרה בנושא זה כי ארצה אינה תומכת כלל בחרם כלשהו על ישראל. "זו כלל לא אופציה מבחינתנו", אמר הקנצלרית. "עם זאת, גרמניה מחויבת מבחינה חוקית להחלטות של האיחוד האירופי בכל הנוגע לסימון מוצרים מההתנחלויות". כמו כן, היא הביעה תמיכה ביוזמתו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי להביא לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. "גרמניה תומכת בדרישתה של ישראל לקבל ערבויות בתחום הביטחון במהלך המשא ומתן". עם זאת, היא ציינה: "אנחנו לא מסכימים בנושא ההתנחלויות".

כשנשאל נתניהו בנוגע לעמדתו על הבקשה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות מחוץ לגושים הגדולים, הוא השיב: "יש הרבה דרכים לפגוע בתהליך הזה, ואחד מהם הוא להציע הצעות כאלה ואחרות. במהלך השנים עמדתי מול לחצים בתחומים שונים. כדי לאפשר לתהליך הזה להגיע למימושו לפעמים יש להמעיט בהצהרות, וכך אעשה גם הפעם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בביתו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, פברואר 2014. נועם מושקוביץ
מרקל/נועם מושקוביץ

נתניהו ומרקל נפגשו היום במסגרת מפגש הממשלות השנתי בין ישראל לגרמניה. אל שני המנהיגים הצטרפו שרים משתי הממשלות, ואלה ערכו סדרת פגישות עבודה משותפות במלון המלך דוד בעיר. נתניהו ומרקל נפגשו גם אמש ומסרו הצהרה משותפת לעיתונות. מרקל הדגישה את מחויבותה של גרמניה לביטחון ישראל והוסיפה כי בשל המחויבות הזו גרמניה תומכת בפתרון של שתי מדינות לשני עמים. נתניהו אמר כי ישראל מעוניינת להגיע לשלום עם הפלסטינים אך היא לא בטוחה שיש לה פרטנר בצד השני.

נושא ההתנחלויות לא הוזכר בהצהרות שמסרו השניים לעיתונות אמש, אך שר החוץ הגרמני אמר טרם ההמראה לישראל כי הנושא יעלה לדיון, שכן "הבנייה בהתנחלויות פוגעת בתהליך השלום". בעת ביקורו של נתניהו בגרמניה בדצמבר 2012 אמרה מרקל כי בנושא הזה הצדדים "הסכימו שלא להסכים".

נושא נוסף שעלה במהלך ביקור המשלחת הגרמנית הוא איום החרם הכלכלי על ישראל. השר לאיכות הסביבה עמיר פרץ העלה את הסוגיה בפגישתו עם מקבילתו מגרמניה, ברברה הנדריקס, שאמרה כי גרמניה "לעולם לא תצטרף לקולות החרם, ואתם יכולים לסמוך על כך".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully