וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "חרם על ישראל - אנטישמיות בלבוש מודרני"

18.2.2014 / 0:02

ראש הממשלה טען כי יש "לעשות דה-לגיטימציה לאלה שעושים לנו דה-לגיטימציה". בדבריו התייחס גם למשא ומתן, שיבח את קרי ואמר: "הכרה פלסטינית במדינה יהודית תביא שלום אמת"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

"זו שערורייה שעל אדמת אירופה מדברים היום על חרם נגד יהודים", כך אמר אמש (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו סימן את המדיניות החדשה שישראל יוזמת למאבק במגמת החרם: "הגיע הזמן לעשות דה-לגיטימציה לאלה שעושים לנו דה-לגיטימציה, ולחשוף את פרצופם האמיתי". לדבריו, "אחרי שניסו להביס אותנו בכלים צבאיים ונכשלו, כעת מנסים להשתמש כנגדנו בנשק מסוג חדש - חרם. בעבר קראו להחרים יהודים, כעת קוראים להחרים את המדינה היהודית. מי שקוראים להחרים את ישראל הם אנטישמים בלבוש מודרני".

בדברים שנשא בוועידת הנשיאים שנערכה בירושלים, התייחס ראש הממשלה גם למשא ומתן עם הפלסטינים. "בקרוב נדע אם יש פרטנר פלסטיני", אמר, והביע את הערכתו למאמצים הרבים שמשקיע שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לקידום השלום. הוא טען כי בעקבות ההתנתקות הישראלית מרצועת עזה "קיבלנו מוצב קדמי של איראן, עם אלפי טילים המאיימים עלינו". "מה ימנע מכך לקרות שוב?", הוסיף, "אנו צריכים לוודא שהשלום יהיה אמיתי".

עוד בוואלה! חדשות:
"בלתי נתפס שבנק גרמני מתעלם מההיסטוריה ומחרים יהודים"
לפיד: ארה"ב מאבדת אהדתה אלינו - וגם את סבלנותה
הפיגוע בטאבה: חדשות רעות לישראל - וגם לחמאס

שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
"אין הבטחות שההסתה ותרבות השנאה יסתיימו, ולכן אנחנו צריכים סידורי ביטחון". שחרור האסירים במחנה שועפאט, דצמבר/טלי מאייר

נתניהו הדגיש: "השלום יהיה אמיתי כשהם יכירו באמת בישראל. הם מצפים מאיתנו להכיר במדינה של העם הפלסטיני, איך הם מעזים לא להכיר במדינה יהודית? האם הם לא יודעים שזאת מדינת התנ"ך? שזו המדינה שמגדירה אותנו? היינו פה במשך שנים רבות, אין להם שום תירוץ". "ברגע שיש שתי מדינות לשני עמים, כל התביעות יגמרו. העובדה שההנהגה הפלסטינית מסרבת לקבל זאת, מעלה שאלות רבות האם הם מעוניינים בשלום אמיתי", הוסיף.

"אין הבטחות שההסתה ותרבות השנאה יסתיימו, ולכן אנחנו צריכים סידורי ביטחון", טען נתניהו, "אנו מקווים שדור חדש של פלסטינים יאמצו את השלום, אבל אנחנו לא יכולים לבסס את השלום על כך. אנחנו צריכים לבסס אותו על ביטחון. ישראל לא תסתמך על כוחות זרים, כולל נאט"ו או כוחות אמריקנים. אנחנו בהחלט מסוגלים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, וכך נמשיך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

בנוגע לשיחות הגרעין בין איראן למעצמות, נתניהו טען: "איראן ממשיכה לפתח טילים ארוכי טווח שיכולים לאיים על אירופה וארצות הברית. מטרת המשא ומתן בין איראן למעצמות צריכה להיות מניעת היכולת ליצור נשק גרעיני. מטרתנו למנוע מאיראן להפוך למדינת סף גרעינית". "אם הם רוצים להחזיק רק בגרעין אזרחי, אז הם לא צריכים העשרה בשביל אנרגיה אטומית, לא מים כבדים ולא טילים בליסטיים. הם לא צריכים תכנית חימוש. הם לא צריכים שום דבר מזה. אבל זה בדיוק הדברים שאיראן מתעקשת עליהם", הוסיף.

נתניהו יצא נגד ההקלה בסנקציות על איראן, ואמר: "איראן נתנה כלום, אבל היא קיבלה עמדה חדשה בעולם - לגיטימציה. כולם מחבקים את איראן בשל החיוכים שהיא מפריחה. צריך לחשוף את אופייה של איראן וצריך למנוע ממנה את היכולת לפתח נשק גרעיני - הם לא צריכים אף לא צנטריפוגה אחת".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:23)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully