וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל משתדרגת: חברה בקבוצת מדינות מובילה באו"ם

לראשונה מאז קבלתה לאו"ם, נציגי ישראל השתתפו בכינוס ה-JUSCANZ, קבוצת מדינות מובילות שדנה בקידום זכויות אדם. השגריר רון פרושאור: "מדובר בתיקון עוול היסטורי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות היחס העוין כלפיה לעתים במוסדות האו"ם, והביקורת שמוטחת בה בשל הפרת זכויות אדם בשטחים, אמש (שלישי) - לראשונה מאז קבלתה לאו"ם, התקבלה ישראל לקבוצת חברות מובילה בארגון העוסקת בזכויות אדם ובתיאום פעולות לקידום הנושא. הקבוצה הנקראת JUSCANZ מתכנסת בימים אלה בניו יורק.

עוד בוואלה! חדשות:
דגן: "הדרישה להכרה במדינה יהודית היא קשקוש"
"ההתקדמות מול טורקיה עשויה לקרב את ישראל לנאט"ו"
"פורוס" עיבר יותר מדי קופות – והועבר לצ'כיה

שגריר ישראל לאו"ם רון פרושאור אשר ריכז את המהלך במטה האו"ם בניו יורק, בירך על הצטרפות ישראל לקבוצה, ואמר: "מדובר בתיקון עוול היסטורי. זהו יום חג לא רק לישראל, אלא לכל מי שזכויות אדם קרובות ללבו. הצטרפות ישראל לקבוצה היא ביטוי נוסף להערכה הבינלאומית לדמוקרטיה הישראלית. באזור בו נשים נסקלות ובני מיעוטים מוצאים להורג, ישראל היא מגדלור של זכויות אדם, שוויון, וחירות".

בהודעת המשלחת האמריקנית לאו"ם, שפעלה להכללת ישראל בקבוצה, נכתב כי "מדובר בצעד משמעותי לקידום חברותה של ישראל במוסדות האו"ם". בנוסף לארצות הברית, בדיוני הקבוצה משתתפות על בסיס קבוע אוסטרליה, קנדה, איסלנד, יפן, ליכטנשטיין, ניו זילנד, נורבגיה ושווייץ. מדובר בגוף מייעץ למוסדות שונים של ארגון האומות המאוחדות כולל למועצת האו"ם לזכויות אדם. עד כה השתתפו הנציגים הישראלים בדיוני הקבוצה בז'נבה כמשקיפים, ומעתה יוכלו לקחת חלק פעיל בדיונים שיתקיימו במטה האו"ם בניו יורק.

מועצת זכויות האדם של האו"ם מקיימת דיון חירום בעניין סוריה, ז'נבה, 28 בפברואר 2012. רויטרס
כינוס מועצת האו"ם לזכויות אדם/רויטרס

נועה פורמן, דיפלומטית במשלחת ישראל לאו"ם האמונה על נושא זכויות אדם, ייצגה אתמול לראשונה את ישראל במפגש של חברות הקבוצה. "קיבלו אותנו באופן טבעי והשתתפותנו בדיונים זכתה להערכה גדולה", אמרה. "ישראל שייכת באופן טבעי למדינות המובילות בנושא זכויות אדם. כבר התחלנו לעבוד ואנו מתרכזים עכשיו בקידום החלטות בוועדה למעמד האישה של האו"ם".

במסגרת המאמצים האמריקניים לקדם את שילוב ישראל במוסדות האו"ם השונים, התקבלה ישראל בחודש נובמבר החולף כחברה מלאה באופן זמני לגוש מדינות "מערב אירופה ואחרות" (WEOG), שחברותיו נוטות להצביע באופן דומה בנושאים שונים שעולים לדיון באו"ם. "אלה צעדים חשובים בכיוון הנכון", נכתב בהודעת המשלחת האמריקנית לאו"ם. "מעתה תוכל ישראל להשתתף באופן מלא בדיונים של קבוצות התיאום בניו יורק ובז'נבה, במקום שבו מרבית העבודה של מוסדות האו"ם נעשית מאחורי הקלעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בנוסף, נכתב בהודעה האמריקנית כי "כל עוד יש צורך לפעול בנושא, ארצות הברית תילחם בכל ניסיון לפגוע בלגיטימיות של ישראל כחברה מלאה ושוות זכויות בקהילה הבינלאומית, כולל מאבק בצורות שונות של אפליה מובנית נגד ישראל במוסדות שונים באו"ם".

בחודש אוקטובר 2013 החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ישראל תשוב להשתתף בדיוני מועצת האו"ם לזכויות אדם – הגוף אותו החרימה ישראל במשך כשנה וחצי במחאה על אופיו האנטי-ישראלי. ההחלטה התקבלה בעקבות לחץ דיפלומטי שהפעילו מדינות שונות על ישראל, כדי שלא תהפוך למדינה הראשונה בעולם שמחרימה את המועצה, דבר שהיה עלול להוביל להתנהלות דומה מצד מדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully