וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "קרי ידיד אמת, זכותו לחשוב אחרת מבנט המתלהם"

7.2.2014 / 12:05

שר החוץ תקף את שר הכלכלה בנאום מדיני, שבו הבהיר כי "בין אחדות השטחים לאחדות העם - אני בוחר באחדות העם". "בנט רץ למיקרופונים אבל אני לא רואה שהוא רץ לאופוזיציה", אמר

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

שר החוץ אביגדור ליברמן גיבה היום (שישי) את מלאכתו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ותקף את השר נפתלי בנט על התבטאויותיו האחרונות נגד תהליך השלום. "קרי ידיד אמת של ישראל, הוא מוביל את התהליך בצורה נכונה ויש לו זכות לדעה אחרת מזו של נפתלי בנט המתלהם", אמר שר החוץ, והוסיף כי "על כל דבר יש לבנט הערות. אני רואה אותו רץ למיקרופונים אבל לא רץ לאופוזיציה".

"אני שומע תחרות מי יותר בוטה ומתלהם נגד קרי, מה החוכמה בלהפוך ידידים לאויבים?", הוסיף. "אנחנו בעד הסכם עם הפלסטינים, אבל לא בכל מחיר", אמר ליברמן. לדבריו, "בין אחדות השטחים לאחדות העם - אני בוחר באחדות העם".

קבלת פנים לשר החוץ אביגדור ליברמן עם חזרתו למשרד החוץ, נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
מציג באחרונה גישה מפויסת וקורא לקבל עמדת קרי. ליברמן/יואב דודקביץ'

ליברמן התייחס גם לדיון מעל כלי התקשורת באפשרות לשנות את הרכב הקואליציה, והבהיר כי הוא מתנגד לכך: "אין אופציה כזו. כל מי שמדבר על זה, שיידע שאנחנו לא ניתן יד לשום שינוי קואליציוני". את הדיבורים בנושא כינה ליברמן "לא רציניים". הוא קרא לחברי הקואליציה "להרגיע" את המתיחות ביניהם. ליברמן שיגר חצי ביקורת מרומזים יותר גם לעבר מפלגת הבית היהודי, ואמר לשומעיו: "דמיינו חברה מסחרית שחברי הדירקטוריון שלה משמיצים אחד את השני ומדליפים אחד נגד השני. חברה כזו תיכשל".

בנאום, שנערך בכנס מסחרי בתל אביב, ליברמן הוסיף כי יש לשנות את שיטת הממשל בישראל כדי להקל על הממשלה "לקבל החלטות קשות". ליברמן תקף בדבריו את סיעת מרצ שמובילה את ההתנגדות להעלאת אחוז החסימה, ואמר כי "זהבה גלאון ומרצ צריכים להחליט אם הם מפלגה של הערבים בישראל או מפלגה ציונית". יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון הגיבה לדברי ליברמן: "הוא האחרון שיכול להטיף למרצ מוסר על ערכים, ציונות ודמוקרטיה. כל קורותיו הפוליטיים רצופים חקירות שחיתות וקשרים מפוקפקים עם גורמים עלומים בעולם, והפעילות הציבורית שלו מתאפיינת ביוזמות פשיסטיות ואנטי דמוקרטיות". לדברי גלאון, "מרצ מייצגת את האינטרס הלאומי של כלל אזרחי ישראל לקידום מדינה שלא מפלה בין אזרחיה על רקע דת, גזע, לאום, מין ומגדר".

עוד חדשות על תהליך השלום:
כך נראית מפת פלסטין על פי הצעת נתניהו
"ניו יורק טיימס": אירופה מובילה את האינתיפאדה החדשה
הפלסטינים ביקשו לדון במניעת הסתה – ישראל סירבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully