וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר חריף לבנט: התנצל – או שתפוטר

29.1.2014 / 9:22

גורמים בלשכת נתניהו אמרו לוואלה! חדשות כי שר הכלכלה "קיבל מסר: להתנצל, אחרת יהיה לזה מחיר. החוצפה שלו לא תעבור בשתיקה". אמש תקף שוב בנט: "לא יסלחו למי שיחלק הארץ"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, דרור פיקלני, המכון למחקרי ביטחון לאומי, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(בנט, אמש: "אבותינו וצאצאינו לא יסלחו למי שיחלק את הארץ")

ראש הממשלה מעביר הבוקר (ראשון) מסר חריף לשר הכלכלה נפתלי בנט: תתנצל או שתפוטר. גורמים בלשכת נתניהו אמרו לוואלה! חדשות: "בנט קיבל מסר – הוא צריך להתנצל באופן חד וברור, אחרת יהיה לזה מחיר. אף אחד לא ילמד את נתניהו אהבת ישראל ומהי שמירה על ביטחון ישראל". כזכור, בנט תקף את נתניהו בשל דבריו של ראש הממשלה לפיהם ניתן להשאיר ישראלים תחת ריבונות פלסטינית במסגרת הסכם שלום עתידי.

"אחרי כל הטענות של בנט, לא ברור למה הוא נדבק לכיסא הממשלה", הוסיפו הגורמים. לדבריהם, "ההתנהגות החצופה שלו והסגנון חסר האחריות שלו לא יעברו בשתיקה. ההתנהגות הזו של בנט פוגעת באינטרסים של ההתיישבות. אם לא יתנצל, הוא מסכן את הרכב הממשלה החלופית. לנתניהו יש מספיק חלופות. גם ממשלה בלי בנט תמשיך לדאוג לביטחון אזרחי ישראל בדיוק כפי שהממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו עשתה זאת".

עוד על ההתכתשות בין נתניהו לבנט:
גלאון: "נתניהו צריך להעיף אותו לכל הרוחות"
מתנחלים ב"פלסטין": כך בנט אכל את הספין של נתניהו
"לא הגיוני שיהודים יחיו תחת גדודי אל-אקצה"

ישיבת ממשלה, ינואר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"יש לו מספיק חלופות". נתניהו, השבוע בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

אמש התבטא שוב בחריפות שר הכלכלה נגד ראש הממשלה. "אבות אבותינו וצאצאי צאצאינו לא יסלחו למנהיג יהודי שיחלק את ארצנו ויחלק את בירתנו", אמר בנט. לדבריו, "אנחנו נמצאים בימים גורליים למדינת ישראל, בימים כאלה חובה לומר את האמת: עשרות שנים יש אנשים ששואפים בנחישות לחלק את הארץ ולמוסרה לפלסטינים ורק התירוץ הוא זה שמתחלף. פעם אמרו – זה יביא שלום, רק אם נמסור. כיום כבר מבינים שמסירות שטחים לא תביא לשלום. יש כאלה שאומרים שנמסור ונקבל שלום עם כל העולם".

בנט הזהיר כי ישראל "הפכה לשדה ניסוים של הקהילה הבינלאומית", והסביר כי "בימים האחרונים אף הגיח רעיון חדש: 'יהודים יישארו תחת ריבונות פלסטינית'. תנו לי לומר לכם - זה לא ייקרה, וזה לא יכול לקרות. אתם יודעים למה יהודים לא יכולים לחיות תחת ריבונות פלסטינית? כי הם יהרגו אותם".

כבר בתחילת השבוע יצא בנט נגד האפשרות שמתנחלים יחיו תחת ריבונות פלסטינית. "הרעיון שיישובים יהודים יחיו תחת ריבונות פלסטינית, כפי שיצא מלשכת ראש הממשלה, חמור ביותר ומשקף אובדן עשתונות ערכי", אמר. "2,000 שנות כיסופים לארץ ישראל לא עברו כדי לחיות תחת שלטונו של אבו מאזן. מי שמעלה על דעתו חיי יהודים בארץ ישראל תחת שלטון פלסטיני שומט את הקרקע תחת ישיבתנו בתל אביב", הוסיף, וסיכם: "אני קורא לראש הממשלה להזים מיד רעיון חמור זה".

בתגובה אמר גורם בלשכת ראש הממשלה כי בנט "פוגע באופן חסר אחריות במהלך שנועד לחשוף את פניה האמיתיות של הרשות הפלסטינית". לדבריו, "בשביל כותרת בעיתון, הוא פוגע במאמץ של ראש הממשלה נתניהו להוכיח לעולם את סרבנות השלום הפלסטינית".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully