וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסרת האיום הסורי: חלוקת ערכות המגן תופסק

19.1.2014 / 15:15

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לסיים את החלוקה עד לחודש הבא, עקב התפרקותה של סוריה מנשק כימי. מערכת הביטחון תכריע אם ההצטיידות בערכות תימשך. יעלון: "החלטה אחראית"

תחנת חלוקת ערכות מגן הבוקר בת"א, אוגוסט 2013. דרור עינב
עומדים בתור לחלוקת ערכות מגן בתל אביב, אוגוסט 2013/דרור עינב

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הבוקר (ראשון) לסיים את חלוקת ערכות המגן עד לחודש הבא, בשל ההערכה במערכת הביטחון לפיה התפרקותה של סוריה מנשקה הכימי הביאה לירידה משמעותית באיום זה על ישראל. מהחודש הבא יימשך ייצור מצומצם של הערכות, אולם אלה לא יחולקו, אלא יוקצו לכוחות החילוץ וההצלה. עד סוף השנה תעשה מערכת הביטחון הערכת מצב, ובסיומה תקבל החלטה באשר להמשך ההצטיידות בערכות מגן לשנים הבאות.

"החלטת הקבינט הבוקר להפסיק לחלק את ערכות המגן החל מחודש פברואר היא החלטה מושכלת שהתקבלה באחריות ובשיקול דעת", אמר שר הביטחון משה יעלון. לדבריו, ההחלטה "לוקחת בחשבון את השינוי באיומים במזרח התיכון ואת עוצמתה ויכולותיה של מדינת ישראל". שר הביטחון הסביר כי "לנוכח תהליך התפרקותה של סוריה מהנשק הכימי, יש ירידה דרמטית באיום השימוש בנשק כימי מול ישראל, והיא זו אשר אפשרה לנו לקבל את ההחלטה הבוקר".

"בשנים האחרונות נהנית מדינת ישראל מיכולות התקפיות והגנתיות יוצאות דופן באיכותן ובעוצמתן, והן אשר מרתיעות מדינות וארגונים לפעול נגדנו, בוודאי בנשק לא קונבנציונלי, שכן המחיר על כך יהיה כבד ביותר", הוסיף יעלון. "אזרחי ישראל יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום, קרוב ורחוק, כדי לשמור על ביטחונם ועל ביטחונה של מדינת ישראל, ואנחנו נעשה זאת בנחישות, באחריות ובשיקול דעת".

לאחרונה השמיעו גורמים ביטחוניים התנגדות להפסקת החלוקה של ערכות המגן, בטענה כי האיום על ישראל טרם הוסר, וכי הדבר יהווה סיכון לאזרחי המדינה. הביקורת הושמעה עקב החלטתו של שר הביטחון להשקיע 1.4 מיליארד שקלים באימונים ובהתעצמות צה"ל, על חשבון ייצור הערכות.

בתוך כך, משרד האוצר מעכב העברת 40 מיליון שקלים להשלמת בנייה של מבנה ממוגן בבית החולים רמב"ם בחיפה - כפי שהוחלט בעקבות מלחמת לבנון השנייה. המבנה, שיכיל כ-2,000 מיטות, אמור לתת מענה לתושבי הצפון בשעת חירום ולהבטיח את המשך פעילותו של רמב"ם בעת נפילת טילים. שרת הבריאות ושר האוצר אישרו את העברת התקציב - וכך גם ועדת הכספים של הכנסת, אך למרות זאת משרד האוצר מעכב את העברת הכספים והשלמת הבנייה מתעכבת.

מנהל בית החולים רמב"ם, פרופ' רפי ביאר, פנה בימים האחרונים לשר הביטחון, לאחר כמה פניות לשרת הבריאות ולשר האוצר, וביקש את עזרתו. "אני מבקש את התערבותך הדחופה נוכח הפגיעה בביטחון תושבי הצפון בשל אי הקמת בית החולים הממוגן ברמב"ם והעיכוב שנגרם בשל פקידים שונים באוצר".




עוד על ערכות המגן:
"הפסקת חלוקת ערכות המגן היא סיכון על חשבון האזרחים"
מערכת הביטחון מתכננת: להפסיק לחלק ערכות מגן
המדיניות מגומגמת - והעורף חשוף / זאב בילסקי

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully