וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר גם עם אירופה? נתניהו: "האיחוד צבוע"

17.1.2014 / 0:12

ראש הממשלה מתח ביקורת על האיחוד האירופי בשל זימון שגרירי ישראל בחמש ערי בירה באירופה לשיחה שבה נמסרה להם מחאה חריפה על קידום הבנייה בהתנחלויות במקביל למו"מ המדיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בכנס לרגל יובל למכללה לביטחון לאומי. ירושלים, 15 בינואר 2014. קרדיט צילום: גדי סאירה,
"צביעות". ראש הממשלה בנימין נתניהו/קרדיט צילום: גדי סאירה

אחרי המשבר בין ישראל לארצות הברית, מגיע המשבר בין ירושלים לאירופה: שגרירי ישראל בחמש ערי הבירה הגדולות ביבשת זומנו ביומיים האחרונים לשיחות הבהרה בנוגע להחלטת הממשלה לפרסם מכרזים לכ-1,400 יחידות דיור בהתנחלויות. נתניהו טען אמש (חמישי) בתגובה כי האיחוד האירופי נוהג בצביעות. השגרירים ברומא, פריז, לונדון, ברלין ומדריד נקראו למשרדי החוץ של המדינות בהן הם שוהים לצורך דיונים בנושא. השגרירים לא זומנו לשיחות נזיפה, אך כל חמש המדינות הגישו מחאה חריפה על קידום הבנייה תוך כדי המשא ומתן עם הפלסטינים. רק השבוע התמודדה ישראל עם משבר שהתפתח בינה לבין ארצות הברית, כאשר שר הביטחון משה יעלון אמר בשיחות סגורות כי "הדבר היחיד שיכול להציל אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל ויניח לנו במנוחה".

עוד בוואלה! חדשות:
המפכ"ל: "מי שלא יעמוד בנורמות - לא יהיה במשטרה"
התקיפה ברצועה: צה"ל מאבד את הסבלנות מול חמאס
הישג לסיסי: החוקה החדשה במצרים אושרה ברוב עצום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב אמש למחאה האירופית, וטען כי האיחוד האירופי נוהג בצביעות. "מתי בפעם האחרונה הם זימנו לשיחה את השגריר הפלסטיני לדיון על ההסתה נגד ישראל?", שאל נתניהו בארוחת ערב עם נציגי התקשורת הזרה בישראל. לדבריו, הבנייה בהתנחלויות לא משפיעה על המפה בגדה המערבית.

ההתנחלות מגרון, אוגוסט 2012. עומר מירון
מגרון/עומר מירון

המחאה האירופית לא הפתיעה את משרד החוץ הישראלי, שכן עוד לפני הודעת הממשלה על פרסום המכרזים, הזהירו חמש המדינות הגדולות ביבשת את ישראל שלא להמשיך בבנייה בהתנחלויות תוך כדי המשא ומתן. שגרירי חמש המדינות הללו בישראל אף העבירו מסר מפורש בנושא למשרד החוץ, וזכו לגיבוי משגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאובורג-אנדרסן.

השגריר פאובורג-אנדרסן אמר בחודש שעבר בראיון לוואלה! חדשות כי אם הבנייה בהתנחלויות תוביל לפיצוץ במשא ומתן, אירופה תטיל את האשמה בנושא על ישראל. דבריו עוררו זעם בירושלים, וגורם מדיני ישראלי אף האשים את השגריר ב"מתן לגיטימציה לפלסטינים להכשיל את המשא ומתן תוך הטלת האשמה על ישראל". באיחוד האירופי ממשיכים לקדם בימים אלה חקיקה שתחייב סימון מוצרים מהתנחלויות שמיוצאים לאירופה.

במקביל לביקורת מאירופה, מדיניות הממשלה בשטחים קיבלה השבוע חיזוק מפתיע דווקא מכיוון אוסטרליה. שרת החוץ האוסטרלית, ג'ולי בישופ, שהגיעה לישראל כדי להשתתף בטקס האשכבה של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, אמרה בראיון לאתר "טיימס אוף ישראל" כי אינה שותפה לעמדה לפיה ההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי. בישופ הוסיפה כי הקריאות לחרם נגד ישראל, כולל נגד ההתנחלויות, הינן אנטישמיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ההתנחלות בית אל. AP
ההתנחלות בית אל/AP

בדצמבר 2012 מדינות אירופה פרסמו הודעת גינוי חריפה נגד ישראל, בשל החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבנות 3,000 יחידות דיור ביהודה, בשומרון ובירושלים. משרדי החוץ בפריז, לונדון ושטוקהולם זימנו את השגרירים הישראלים - יוסי גל, דניאל טאוב ויצחק בכמן לביא - לשיחות הבהרה באשר להחלטה הישראלית לבנות בשטח E1 השנוי במחלוקת, שהבנייה בו עשויה למנוע רצף טריטוריאלי בפלסטין. בהודעת משרד החוץ הבריטי על שיחת הנזיפה נמסר כי "קראנו לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה. שגריר ישראל בבריטניה דניאל טאוב זומן היום רשמית למשרד החוץ בלונדון והשר לענייני מזרח תיכון, אליסטייר ברט, הציג את עומק הדאגות של בריטניה".

(עדכון ראשון: 21:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully