וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מודה לראשונה: "נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה"

הנשיא האמריקאי אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי בידי וושינגטון עדויות לשימוש בנשק כימי שמהווה "שינוי חוקי המשחק" בסוריה, וציין כי לא ידוע "איך, מי ומתי השתמשו בזה"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודה הערב (שלישי) לראשונה בקולו כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, וחזר על האמירה שמדובר ב"שינוי חוקי המשחק". במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר הנשיא האמריקאי כי "עכשיו יש לנו עדויות שהיה נשק כימי שהשתמשו בו, אבל אנחנו לא יודעים איך, מי ומתי השתמשו בזה". הוא ציין עוד שסוריה הופכת ל"כתם" עבור הקהילה הבינלאומית שאינה מצליחה לפקח על הנעשה במדינה המשוסעת.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, אפריל 2013. AP
"כתם" עבור הקהילה הבינלאומית. אובמה/AP

"חשוב להבין שמספר שנים אנחנו עדים לאסון מתמשך לעם הסורי. זה לא מצב שאנו צופים בו מהצד", הבהיר הנשיא, שלא התחייב מעולם להתערב צבאית בסוריה. "התפישה שלי מלכתחילה הייתה שאסד הרג את אנשיו והדרך היחידה לשלום לאנשיו היא שהוא יעזוב את תפקידו". הנשיא גם התייחס לאפשרות שנשק כימי יזלוג ויכוון נגד "בנות הברית" של ארצות הברית, והדגיש כי "יש אופציות על המדף שאנחנו לא משתמשים בהן".

סוכנות הידיעות AP דיווחה ביום חמישי האחרון כי הבית הלבן אישר שהמודיעין האמריקאי מאמין שממשלת סוריה השתמשה בגז סארין בהיקף קטן נגד כוחות המורדים במדינה, ושההערכה מתבססת על ראיות פיזיות. שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, אמר כי צבאו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ערך שתי תקיפות בנשק כימי, מבלי לציין מה היו בדיוק אותן תקיפות. קודם לכן אמר שר ההגנה של ארצות הברית, צ'אק הייגל, לכתבים באבו דאבי כי "הבית הלבן שלח מכתב לכמה חברי קונגרס בעניין הנשק הכימי בסוריה. במכתב צוין כי קהיליית המודיעין האמריקאית אישרה במידה מסוימת של ביטחון כי המשטר הסורי עשה שימוש בנשק כימי בקנה מידה קטן בסוריה". הוא הוסיף כי מדובר בגז מסוג סארין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עדויות נוספות לשימוש בנשק כימי בסוריה

ברקע דבריו של אובמה, סרטונים שהפיצו הלילה המורדים הסורים באינטרנט מתעדים, לכאורה, תקיפה כימית נוספת של משטר אסד נגדם. על פי הסרטונים, נראה שבעת האחרונה אירעה תקיפה בנשק כימי בעיר סרקב שבמחוז אידליב בצפון המדינה.

בלוגר בריטי הצליח להוכיח, לדבריו, מתאם בין מאפייני התקיפה הקודמת של אסד את בני עמו בנשק כימי, בשיח מסעוד שבחלב, לזו הנוכחית. בזירה הנוכחית גם נמצאו מכלים הנראים ככאלה מהם פוזר נשק כימי, זהים לאלה שפוזרו בתקיפה בחלב.

סרטון אחר שהופץ, מאותה התקיפה לכאורה, מציג את מכלי הגז נופלים מהשמיים ומפזרים גז. לדברי ניצולים מהתקיפה, המכלים הושלכו ממסוק או מכלי טיס אחר. עוד נמסר כי רופאים שטיפלו בנפגעים לא הצליחו לקבוע מה היה החומר שפגע בפצועים. בסרטונים שהופצו נראים גם אנשים שנפגעו, כשהם מקיאים וקצף ניגר מפיהם, מאפיינים המזכירים את התקיפה בחלב, אז החליטו גורמי מודיעין בישראל ובארצות הברית כי אסד תקף את עמו בגז עצבים מסוג סארין. בשלב זה לא ניתן לקבוע האם הסרטונים אותנטיים, והאם הם אכן מציגים מתקפה של צבא סוריה את המורדים בנשק כימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully